Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אינסטלטור לשירותכם: מדריך לבעיות שורשים בביוב ובצנרת

אינסטלטור לשירותכם: מדריך לבעיות שורשים בביוב ובצנרת
תמונה באדיבות: יח"צ

סתימות ופיצוצי צנרת הנגרמים כתוצאה מחדירת שורשים פנימה הינם בעיות אינסטלציה לא פשוטות כלל וכלל, המצריכות את שירותיו הטובים של אינסטלטור מיומן, ואולי אף בעל ביובית ואמצעים לשטיפה בלחץ גבוה. לפניכם המדריך לשורשים בביוב ובצנרת – מה עושים? לאיזה אינסטלטור פונים? האם כדאי לטפל בבעיה לבד? ואיך מקבלים הצצה לפגעי הצנרת באופן לא פולשני?

כל אינסטלטור יגיד לכם שלמרות שאיננו אוהבים לחשוב יותר מדי אודות צנרת הביוב שמתחבאת ופועלת בכל סביבתנו, הרי שלזו תפקיד חיוני, מכריע וחסר תחליף בחיינו המודרניים והעירוניים – כפי שלפעמים מגלים כשהצרות מתחילות, וסתימת ביוב מתרחשת או צינור מתפוצץ לפתע, וכל הסחי והריח עולים למעלה במקום שיינשאו הרחק מהעין ומהאף הרחק מאיתנו.

יש סתימות צנרת שקל יחסית לטפל בהן עצמאית, מבלי לרוץ למחשב ולחפש ארוכות אינסטלטור בראשון לציון או אינסטלטור ברחובות. למרבה הצער, רבות מבעיות הביוב אינן כאלו: הן מצריכות טיפול מקצועי של אינסטלטור ותיק ומיומן או אפילו את הזמנתה של ביובית, ולא רק ביקור בית זריז של בעל השם הראשון שמצאתם בגוגל. בעיית שורשים בביוב היא לרוב כזו – סבוכה, מורכבת ומצריכה פתרון איכותי ובהקדם.

איך מגיעים השורשים לביוב?

לפני שנתחיל לדבר על פתרונות אינסטלציה ולאיזה אינסטלטור כדאי לקרוא לטיפול בבעיית שורשים בצנרת, הרי הסבר קצר: שורשים, אם עיליים או תת קרקעיים, הינם בעלי תפקידים מגוונים בצמח: הם אוחזים בקרקע ומקבעים את הצמח אליה, הם שואבים חומרים מזינים כדי לספק אנרגיה לכלל הצמח ואפילו מסוגלים לאגור מזון לימים פחות טובים, לפעמים הם אפילו משמשים לרבייה.

שורשים היונקים חומר מזין הם המזיקים ביותר למערכת האינסטלציה – בגישושם בקרקע הם נמשכים אל מערכות הביוב וצנרות המים. מה שעבורנו הוא מטרד שיש להרחיקו מהבית ולחפש אינסטלטור ברחובות כדי לסלקו כל אימת שתקלה מביאה אותו אל פני השטח – עבור הצמחים זהו מקור נפלא לאנרגיה. כל סדק שלא טופל בבריכות הביוב או בקווי הביוב הוא הזמנה עבורם פנימה. שם הם גדלים, מתרבים, משתרכים ומתעצמים, ותוך כדי גורמים לחסימות צנרת, להרחבת הסדקים ולפירוק הצינור, להצפות ולבעיות אינסטלציה נוספות.

האם כדאי לטפל בבעיית שורשים בביוב לבד?

על אף שמפתה לחסוך את החיפוש אחר אינסטלטור בחולון או בנס ציונה, עדיף לא לטפל בבעיות אינסטלציה שכאלו עצמאית. קודם כל, אם נגרם נזק רציני לצנרת, דרוש אינסטלטור מאוד מיומן, אחראי ומהימן כדי לטפל בה, ואולי להחליפה. שנית, אם ההצפה גדולה, ממילא יש צורך באיתור אינסטלטור במרכז עם משאית שאיבה (ביובית).

אך מעבר לכך, בעבודת פתיחת סתימות שכאלו גם הטיפול בסילוק השורשים עצמם דורש יותר ממשיכה הגונה או שפיכת חומר קטילת השורשים הראשון שתמצאו בחנות אל תוך האסלה הקרובה. שימוש בחומרים רעילים שכאלו ביד לא מיומנת עלול להרעיל את הקרקע ואת הצמחים סביב, ולהוות סיכון תברואתי. משיכה בכוח עלולה לגרום נזק חזק יותר, וכן להשאיר שאריות שורש שתוך זמן קצר יגדלו שוב ויגרמו לבעיות נוספות.

אינסטלטור מומחה לבעיות ביוב יידע להציע פתרונות מתאימים, למשל חיתוך שורשים במיכון מתאים או שטיפת הצינור בלחץ גבוה לסילוק חלקי הצמח מבלי לפגוע במערכת עצמה, ובנוסף יידע גם לאבחן עד כמה הנזק שכבר נגרם חמור ואיך כדאי לטפל בו (החלפת צנרת, ציפוי הצנרת הקיימת בחומר מגן, תיקון הצנרת הקיימת וכן הלאה).

האם כל אינסטלטור במרכז יכול לטפל בבעיות שורשים בצנרת?

כאמור, לא מספיק רק לחפש אינסטלטור ברחובות או באשדוד, יהיה אשר יהיה אזור מגורכם, כי בעיות אינסטלציה שכאלו מצריכות לעתים ידע מקיף בתחום, ניסיון ומיומנות, וגם ציוד מיוחד – מערכות לשטיפה בלחץ גבוה, ביובית, סיבים אופטיים לצילום קווי ביוב ומים וכן הלאה.

לכן אל תסתפקו בכל אינסטלטור, אלא חפשו איש מקצוע שמכיר ומנוסה בטיפול במערכות ביוב ובבעיות שורשים בביוב, ולא רק בעבודות פשוטות של פתיחת סתימות אינסטלציה ביתיות. כשאתם עושים חיפוש בגוגל על אינסטלטור בקריית אונו למשל, היכנסו לאתר איש המקצוע וראו במה הוא מתמחה, מה הוותק שלו, האם יש לו ציוד מלא לטיפול בבעיות ביוב והאם הוא אכן מתאים לביצוע עבודה זו.

עבודת האינסטלטור בשטח

קודם כל, אבחון ראשוני של הבעיה והמצב. ניתן לערוך אבחון מדויק להפליא באמצעות החדרת סיב אופטי אל פנים צנרת הביוב כדי לצלם אותה מבפנים – זוהי דרך להציץ אל נבכי הצנרת וכל מה שקורה בתוכה מבלי להתחיל בחפירות ובהרס ובפתיחת צנרת נרחבת, וכך לגלות איפה בכלל מצויה בעיה, אם בכלל, וכך לתת לה על סמך הבדיקה פתרון ממוקד ומדויק. זוהי שיטה חכמה לבדיקת קווי ביוב תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, והיא חוסכת כסף, זמן ובלגן מיותרים.

בשורשים עצמם יכול האינסטלטור לטפל במספר דרכים, כמו למשל שטיפה בלחץ גבוה (על ידי ביובית ומיכון מתאים, שכאמור לא כל אינסטלטור בחולון ובסביבתה מחזיק), ומכשירי חיתוך מיוחדים המוחדרים אל פנים הצנרת וקוטמים את השורשים בצורה יעילה. בעזרת הסיב האופטי בודקים האם השורשים מוגרו, ומה היקף הנזק שהם יצרו ואיך כדאי לתקנו, אם יש בכך צורך.

ולסיום, המלצות של אינסטלטור בנושא שורשים בביוב:

 אם אתם חוששים שיש לכם בעיית שורשים בצנרת ובביוב, אל תדחו ותזניחו את הטיפול בכך. מהרו וחפשו אינסטלטור במרכז המתמחה בתחום כדי שיבדוק את הנושא. בהתחלה השורשים גורמים למעבר פחות טוב של המים, אך ככל שהזמן מתקדם והם גדלים ומתעבים הצרות גדלות איתם. מנעו הצפות, הרס של הצנרת וזיהומים, ופנו כבר עכשיו להזמנת שירותי אינסטלטור בעיר מגורכם.

תמונה באדיבות: יח"צ

 כמו כן, הימנעו משתילת עצי פיקוס. זהו עץ ידוע לשמצה בשורשיו הארוכים והצמאים, וקרבתו לצנרת ביוב או לבריכת ביוב עלולה להפוך למפח נפש. בחרו עצים פחות מועדים לפורענות.

מיקי האינסטלטור – מיכאל לוי

שרברב מומחה באזור רחובות, ראשל"צ ואזור השפלה.

בעל ניסיון רב: ביובית, פתיחת סתימות כולל שורשים, שיפוץ אמבטיות,

החלפת ברזים וצנרת, טיפול בכל הניאגרות כולל ניאגרות סמויות, איתור נזילות על ידי מצלמת תרמית אינפרא אדום.

מחייגים ומקבלים שירות מעולה:  052-221-71-92או 08-9416307

 

 

 

 

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...