Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אירועי חמשושלים 2016 נפתחים הערב

אירועי חמשושלים 2016 נפתחים הערב
(צילום: סוכנות צילום שמואל כהן)
(צילום: סוכנות צילום שמואל כהן)

אירועי "חמשושלים 2016" יוצאים לדרך בעיר הבירה, במהלך חמישה סופי שבוע רצופים: החל מיום חמישי 1.12.2016, ועד מוצאי שבת 31.12.2016. מוקדי התיירות, התרבות, המוסיקה והאמנות שבעיר ירושלים ייפתחו לקהל הרחב עד שעות הלילה המאוחרות- במתכונת נרחבת הכוללת פסטיבלים גדולים, אירועים חדשים לצד מסורות ירושלמיות אהובות ואווירה חגיגית ומזמינה. תושבי העיר ואלפי המבקרים ייהנו ממגוון עשיר של אירועי תרבות ופעילויות, רובן ללא תשלום או בתשלום סמלי בלבד. האירועים יתחלפו ויתחדשו במהלך חמשת השבועות, לטובת הקהל המבקר שנית ב"חמשושלים".

הפרויקט הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, עיריית ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת ובשיתוף התאחדות מלונות ירושלים ובהפקת החברה העירונית אריאל.

"חמשושלים 2016" הינו פרויקט דגל בתרבות הישראלית ואבן שואבת לתיירים מרחבי הארץ והעולם. המבקרים ייהנו מאירועים בלעדיים, תכניות מיוחדות ושיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ואמנות רבים מקומיים ובינלאומיים כאחד. השנה, פסטיבל AVI הבינלאומי לוידיאו ארט יפתח את אירועי "חמשושלים". הפסטיבל יימשך לכל אורך "חמשושלים", כאשר מופיעות בו יצירות וידיאו ארט מתחלפות על גבי 40 מסכים במתחם הסינמה סיטי בעיר. פסטיבל AVI הבינלאומי לאומנויות המסך הוא פרויקט מבית היוצר של קבוצת "אנו באנו". בכל סוף שבוע יוצגו יצירות וידיאו ארט ואנימציה שונות של כ-120 אמנים מרחבי העולם, חלקם מהשורה הראשונה בתחום הוידיאו ארט הבינלאומי אשר נבחרו בקפידה על ידי ינין שלה היזם והאוצר של הפסטיבל.

כל אחד מסופי השבוע יסחף את המבקרים לחוויה תרבותית מרתקת ומהנה, ויאפשר "טעימה" ממגוון רחב של אירועים במספר מוקדים בעיר: מופעי מוסיקה, הצגות תיאטרון וקברט, תערוכות, הרצאות, סיורים, אתרי תיירות פתוחים ועוד. למעלה מ-40 בתי מלון ברחבי העיר יתגייסו ויציעו למבקרים לילה שני ב-50% הנחה או ארוחת ערב חינם.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: אירועי "חמשושלים" מציגים את עושרה התרבותי של העיר ירושלים בכל הדרו- במפגן מרהיב של יצירה, עשייה, קהילתיות ותרבות מסורתית לצד מודרנית. כמדי שנה, השקענו רבות בתכני "חמשושלים" כדי ליצור חוויה מגוונת המתאימה לכל הגילאים, כך שכל תושב העיר, מבקר מרחבי הארץ או תייר המגיע לירושלים יוכל לקחת חלק בחגיגה הצבעונית.

פסטיבלי "חמשושלים":

במוזיאון לקולנוע ישראלי שבסינמה סיטי יתקיים פסטיבל AVI הבינלאומי לוידיאו ארט על גבי 40 מסכים ובאולם קולנוע שיפתח את אירועי "חמשושלים", פסטיבל הולגאב מבית היוצר של בית הקונפדרציה ליצירה ישראלית-אתיופית, שייפתח בהופעה ייחודית של הזמרת הבינלאומית אסתר אווקה, פסטיבל הג'אז במוזיאון ישראל שיארח את טובי הנגנים באווירה תוססת ופסטיבל הפסנתרים במוזיאון ירושלים שכולו חגיגה מוסיקלית עם טובי הפסנתרנים המשלבת סגנונות מוזיקליים מפתיעים.

"חמשושלים" תיאטרלי – מוסיקלי:

במוזיאון יהדות איטליה מופעי אופרה "מוונציה באהבה", כנסיית סנט אנדרו הסקוטית מארחת את זמרי א-קפלה ירושלים במופע ווקלי מרגש, בתיאטרון "פסיק" יוצג "שיר כאב עושה לי טוב" – מופע רב משתתפים העוסק בירושלים כסמל למצב הרוח של עם ישראל בימינו, בתיאטרון הירושלמי יתקיים מופע "מאסטר שף ספרותי" בהשתתפות אנסמבל קבוצת התיאטרון הירושלמי והשף גיל חובב הירושלמי, סופרים ומשוררים. מוזיאון ישראל יארח את עינת שרוף, לירן דנינו, וישי ריבו, סיור מומחז בבית עגנון – כל חדר הוא סיפור ועוד עשרות מופעים, הצגות וקברט לכל הגילאים.

"חמשושלים" במוזיאונים  המוזיאונים המשתתפים יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום בין השעות ( 01:00-21:00 ):

במוזיאון ישראל יתקיימו מופעים אקוסטיים של ישי ריבו ולירן דנינו, מוזיאון הרצליערוך פתיחה מאוחרת וסיור עששיות הטומן בחובו תרבות, יצירה, אמנות ודמיון.במוזיאון לאמנות האסלאם מופע "רוק אין דה חפלה": "אבבא", בריטני ספירס ועוד בעיבודים מיוחדים לצלילי המזרח, ומוזיאון המדע יציג את Make light"" תערוכה אינטראקטיבית והומוריסטית, וכן יתקיימו בו מפגשים עם מייקרים ושיח גלריה.

סיורים ואטרקציות ב"חמשושלים":

'מעלית הזמן' המגוללת את תולדות העיר ירושלים באופן חוויתי, 'החיזיון הלילי'במגדל דוד, סיורים בטיילת החומות, סיורים בעין כרם, לרבות בית פתוח של אמנים יוצרים, וכן סיורי מוזיאונים חוויתיים בנושאים מגוונים.

מחול "חמשושלים":

להקת הפלמנקו "רמנגאר" בערב מחווה ליהודה הלוי ומנואל מולינה, אנסמבל הבוגרות של מרכז מחול שלם בשיתוף פעולה עם בית האופרה בפיירבורג (גרמניה) שנוצר במיוחד עבור 'חמשושלים', חצי הגמר של תחרות הכוריאוגרפיה הבינלאומית,סדנת המחול "ורטיגו" תציג את 'ג'מופע'- מופע סטודיו וג'אם אימפרוביזציה, סטודיו פלמנקה במופע רוקדים חלום להקת קולבן דאנס במופע "על הקצה

שווקים ואירועי רחוב ב"חמשושלים":

הפנינג ססגוני של 120 אמנים ביריד בצלאלתערוכת רחוב ספרותית ברח' המלך ג'ורג', מוסררה בית הספר הרב תחומי יציג וידיאו ארט, מיצבי סאונד, הופעות, הרצאות ומעגלי שיח ברח' החבצלת במרכז העיר ועוד.

רוח צעירה ב"חמשושלים": אירועים מיוחדים לצעירים וסטודנטים:

"יריד ספרי חורף" יריד רב תחומי מקורי בבית אליאנס, אירוע ייחודי בבית הקפה "נוקטורנו" במרכז העיר יתקיים מופע מחווה לבוב דילן לרגל קבלת פרס נובל, סטנד-אפ ירושלמי במוזיאון ארצות המקראבמוזיאון לאמנות האסלאם יתקיימו מופעי מחווה ל"ביטלס", "פינק פלויד", "קווין", "פוליס" ועוד, 'The Post Hostel' יארח סדרת אירועי מוזיקה חיה באווירת מועדון פלמנקו ספרדי.

ילדי "חמשושלים":

תיאטרון הקרון במגוון הצגות לילדים: "למה בכה הדג?", "גששי החלומות", "רכבת המתנות של סבא וסבתא", "סבתא סורגת סיפורים". תיאטרון קומקום במופע קברטי של בובות, מסכות  וליצנות.

פעילויות ואתרים פתוחים ללא תשלום במסגרת "חמשושלים":

קונצרט פעמונים ברחבת הדשא של ימק"א בחוויה של צלילים מרתקים,כנסיית סנט אנדרו הסקוטית מארחת את זמרי א-קפלה ירושלים במופע ווקלי מרגש, להקת ורטיגו – ג'מופע, סיורים ברחבי העיר בימי שישי ושבת, יריד אמנים במרכז העיר, כניסה למוזיאונים, פסטיבל וידיאו ארט בינלאומי בסינמה סיטי, ערב מחווה לשירי נחצ'ה היימן לצלילי פעמונים בימק"א, תיאטרון "פסיק" מציג "שיר כאב עושה לי טוב" ו"ירושלים של מהפכות", אירועים בגלריות במוסררה, בזאר כריסטמס חגיגי בימק"א, כריסטמס מרקט ברובע הנוצרי בעיר העתיקה ועוד.

אירועי "חמשושלים" יתקיימו בכל סוף שבוע בין ה-1-3.12.2016, 8-10.12.2016, 15-17.12.2016, 22-24.12.2016, 29-31.12.2016.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
"אשרי האיש" תערוכת תמונות קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022)
תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. לא שימושן הפופולארי ככיסויי...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...