Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ביצוע בדיקת בדק בית מקיפה טרם הרכישה

ביצוע בדיקת בדק בית מקיפה טרם הרכישה
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

רכישה של דירה או בית למשפחה היא נקודת ציון היסטורית ומשמחת עבור כל משפחה – הקמת בית אשר יספק ביטחון וקרקע פורייה לבני המשפחה לגדול ולהתפתח. לכן, לאחר שהשגנו את הממון הדרוש ומצאנו את הבית/דירה המתאימים ביותר לנו ולמשפחתנו, נרצה לוודא כי הנכס שאנו רוכשים אינו מכיל ליקויים שונים, אשר עלולים להעיב על איכות החיים בבית, או חס וחלילה אף לסכן את ביטחון המתגוררים בבית. נקודה זו קריטית ודחופה עוד יותר כאשר מדובר במשפחות ברוכות ילדים, ובדירה אשר אמורה לספק מחסה ובית חם ובטוח עבור ילדים קטנים.

לכן, מומלץ לכל מי שרוכש בית או דירה בישראל, ועל אחת כמה וכמה משפחות עם ילדים, לבצע בדיקת בדק בית מקצועית ויסודית לפני הרכישה.

קודם כל בטיחות – בדק בית לזיהוי מוקדם וטיפול בליקויי בנייה

מהי למעשה בדיקת בדק בית מקצועית? ובכן, מדובר בבדיקה הנערכת על ידי אנשי מקצוע מעולם ההנדסה והבנייה, אשר מתמחים בדיוק בתחום זה – זיהוי מוקדם של ליקויי בנייה שונים ובעיות במבנה או במערכות השונות של הבית/דירה הנבדקים. מדובר כמובן בליקויים ובעיות אשר האדם הממוצע, אשר אינו בעל רקע מקצועי בתחומי ההנדסה או הבניין, חסר את הכלים על מנת לזהותם, בטח ובטח בטרם עבר להתגורר בבית.

המטרה הראשונה והחשובה ביותר העומדת לנגד עיניהם של אנשי המקצוע המבצעים בדיקה זו היא זיהוי בעיות וליקויי בנייה בעלי פוטנציאל לסכנה בטיחותית. טעויות וליקויים שונים בבניית הדירה/בית עלולים לגרום לסכנה בטיחותית של ממש לדיירים. למשל, ליקויים חמורים במבנה עצמו, ליקויים במערכות החשמל ובשלל מאפיינים ומערכות נוספות בבית, עלולים להוות סכנה בטיחותית של ממש עבור המתגוררים.

כאשר מדובר בנו ובבני המשפחה שלנו, ובמיוחד בילדים קטנים אשר אוהבים לשחק ולהשתולל ברחבי הבית, כדאי שנהיה סמוכים ובטוחים עוד בטרם רכשנו את אותו בית, כי הוא תקין לחלוטין וכל המערכות בו בטוחות ועומדות בכל התקנים המחמירים ביותר.

מניעת פגיעה באיכות החיים העתידית בביתנו החדש

בנוסף לנושא הבטיחות, בדיקת בדק בית מקיפה ומקצועית חושפת פעמים רבות ליקויים ופגמים אשר לא בהכרח היו מסכנים את שלום בני הבית, אך היו פוגעים באיכות החיים של המשפחה המתגוררת באותו בית. למשל, בעיות באיטום ובבידוד של הבית, מקומות בהם עלולה להיווצר בעיה של נזילות ורטיבות בקירות, ליקויים אסתטיים בריצוף או בגימורים שונים ועוד – כל אלו הן בעיות אשר חבל לגלותן מאוחר מדי, לאחר שכבר רכשנו את הדירה ועברנו לגור בה.

גילוי מאוחר של ליקויי בנייה ובעיות נוספות בבית יפגע בנו גם מבחינה כלכלית – כאשר מתגוררים בבית מסוים ומתגלים בו ליקויים בטיחותיים, תפקודיים או אסתטיים, ברבים מן המקרים נרצה לתקן בעיות אלו, וזה כבר יעלה לנו לא מעט כסף. גילוי מוקדם של בעיות מסוג זה, על ידי ביצוע בדק בית מקיף בטרם הרכישה, יאפשר לנו לדרוש מהקבלן או הגורם המוכר את הנכס לטפל בבעיות אלו על חשבונו, כפי שמתחייב על פי חוק.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
קבוצת בית ירושלמי תקים מגדל בן 30 קומות מעורב שימושים בכניסה לעיר- בית הכרם
הוועדה המחוזית נתנה תוקף לפרויקט "פני העיר" בבית הכרם הכולל...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...
סקיצות חלוקה בחישוב מדויק
עולם הסקרים והמיפוי עבר כברת דרך ארוכה עם התקדמות הטכנולוגיה....
אשטרום החלה בשיווק פרויקט קריית היובל ירושלים
בפרויקט 396 דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח ואכלוס מידי, רבע...
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...