Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

בית חולים שדה לילדים חולי הסרטן מהדסה נפתח בגן סאקר

בית חולים שדה לילדים חולי הסרטן מהדסה נפתח בגן סאקר
בית חולים שדה. צילום באדיבות: יועצת תקשורת הילה זליגמן

בית חולים השדה לילדים חולי הסרטן מבית החולים הדסה, נפתח בגן סאקר בירושלים. בבי"ח ישהו ההורים, ילדים מטופלים, ילדים במעקב ורופאי המחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה, שהתפטרותם נכנסה לתוקף.

בבית החולים יהיה הציוד הרפואי הנדרש, במקרה הצורך לטיפול בילדים, וכן תנאים הולמים לשהייה ממושכת כגון מיזוג, חשמל, גנרטור, שירותים, מתקני משחק להנעים את זמנם של הילדים וכד'.

במסיבת עיתונאים שקיימו ההורים והרופאים, מסרו ההורים כי בכוונתם לשהות בבית החולים המאולתר, עד שיימצא הפתרון שעונה לצרכיהם של כל ילדי המחלקה. "אוהל המחאה שהוקם כבית חולים שדה, נועד למחות על אוזלת היד ועל ההפקרה הפושעת כלפי בריאותם של ילדינו על ידי משרד הבריאות ושר הבריאות יעקב ליצמן בראשו. אנחנו דורשים בתוקף מראש הממשלה להתערב ולחייב את ליצמן למצוא פתרון  כי דמם של ילידנו בראשם".

בית חולים שדה. צילום באדיבות: יועצת תקשורת הילה זליגמן

אורי יקיר, אבא של עדי: החולה בלוקמיה ומטופלת במחלקה ההמטו אונקולוגית בהדסה: "אנחנו עובדים כדי להגיע לפתרון היחיד שמקובל עלינו, ההורים והילדים. רק הרופאים שמכירים ומטפלים בילדים – ימשיכו לטפל בהם. אנחנו דורשים להמשיך עם ששת המופלאים שמטפלים בילדים שלנו ועם שלושת המתמחים. הילדים רואים בהם את העוגן המשמעותי ביותר בחיים שלהם כרגע".

"לצערנו ראינו את אוזלת היד וההפקרות של משרד הבריאות בראשות ליצמן. שאפשר לכנות אותו שר הבריאות של האוקראינים, הסינים וכל אחד אחר, חוץ משר הבריאות של ילדי ישראל.

שר הבריאות בחר להתעלם מהתמונה המלאה והגענו ליום הנורא בו התפטרותם של רופאי המחלקה נכנסת לתוקף. ברשעות  שאין לתאר אותה וללא סיבה, ליצמן קורע את הילדים מהעוגן שלהם.

הנהלת הדסה מציגה את פתרון הפייק שלה, כאילו הביאו רופאים מומחים שמסוגלים לטפל במקום ששת הרופאים. הפתרון שהציעו הוא לא פתרון. כל מה שמעניין את ליצמן זה אך ורק כסף, הוא מוכן שהילדים שלנו יפגעו.

אנחנו פונים לגברת נתניהו, לראש הממשלה, לנשיא המדינה, שיתערבו באופן דחוף. מדינת ישראל לא יכולה להרשו לעצמה כזה הרס בן לילה. אנחנו קוראים לכולם: תתעשתו ותנו לנו לטפל בילדים שלנו".

עו"ד אליעד שרגא, המלווה את המאבק: "הדבר הכי חשוב שעם ישראל צריך לדעת הוא שבירושלים אין מחלקה של המטו אונקולוגית. אוכלוסיה של מיליון איש לא תוכל לקבל שירותים במטו אונקולוגיים וילדים חולי סרטן יצטרכו להיטלטל מחוץ לעיר, באופן שמסכן את בריאותם. המשמעות היא איומה ונוראה. כל מה שקורה עכשיו, כל חגיגת המסיכות שמתרחשת בהדסה היא כולה פייק ניוז. יש שם בקושי רופא וחצי שמומחה בהמטו אונקולוגיה. אין שם מחלקה. רוטשטיין עושה כאילו יש לו מחלקה. מי שמספר לכם סיפורים ומי שגוזר סרטים בהדסה עין כרם – מספר סיפורים שקריים".

פרופ' מיקי וינטראוב: "אנו מקווים שסוף סוף יתעשת משרד הבריאות והשר ינקוב בפתרון ראוי – פתיחת מחלקת המטו אונקולוגית בירושלים. המאבק עוסק כל כולו בדרישה שלנו לא להתפשר על הסטנדרט הטיפולי הנדרש לילדים חולי סרטן. אנחנו לא מוכנים להרפות מהדרישה הזו ונאלצנו לשלם מחיר אישי כבד.

"ההסדר שהוצג על ידי פרופ' רוטשטיין ומר משה בר סימן טוב הוא זריית חול בעיני הציבור", מוסיפים ההורים. "הצוות שצפוי להגיע לבית החולים אינו מיומן מספיק ואין לו את הניסיון המעשי לטפל בילדים. מרבית חברי הצוות שהוצגו אינם מומחים כלל בהמטו אונקולוגיה, מה שמאלץ אותנו ההורים לנדוד לבתי חולים במרכז עם ילדים חולים".
ההורים דורשים כי יאפשרו לרופאים להמשיך לטפל בילדיהם בבית החולים שערי צדק "הילדים שלנו זקוקים לרופאים שלהם הן מההיבט הרפואי של הרצף הטיפולי והמומחיות שלהם והן מההיבט הרגשי. אנחנו נשהה במאהל המהווה עבורנו בי"ח חלופי להדסה ולא נעזוב עד אשר ימצא הפתרון שבו כל הרופאים ישובו לטפל בילדים. המאבק הוא למען כל ילדי ירושלים ולמען הרפואה הציבורית בישראל".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...