Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

דרמה בעיריית ירושלים: סיעת התעוררות פרשה מהקואליציה

דרמה בעיריית ירושלים: סיעת התעוררות פרשה מהקואליציה
עופר ברקוביץ פורש. צילום באדיבות: טלמון & בן שמעון

יו״ר תנועת התעוררות וסגן ר״ע ירושלים היוצא עופר ברקוביץ: ״אתמודד על ראשות העיר בראשות תנועת התעוררות. נציב בירושלים מנהיגות חדשה. רעננה, מלאת אחריות וענווה, לצד נחישות, רגישות ועוצמה״.

״ראש העיר שלנו כבר מזמן לא כאן. הראש בכנסת או בכלל בראשות הממשלה. ירושלים הופקרה לאינטרסים פוליטים צרים, לסדרי עדיפויות קלוקלים. מה שנכון לחוסנה הכלכלי, לציביונה, לעתידה; כל הדברים שהתעוררות נלחמת למענם מזה עשור- נסוג! אל מול דילים ומהלכים שאנחנו לא יכולים ולא צריכים לחיות איתם.״

לאחר חודשים של משבר פוליטי שהחל עם פרסום תוכנית החלוקה של ברקת לצד התנגדות עזה מצד חברי סיעת התעוררות בעיר ולאחר שפעל להצר את צעדי סגן ראש העיר עופר ברקוביץ וחברי סיעת התעוררות בעירייה קיים היום יו״ר התנועה עופר ברקוביץ וחברי הסיעה במועצת העיר מסיבת עיתונאים ובה הודיע על פרישת ׳התעוררות׳ מהקואליציה ועל ריצתו לראשות העיר בראשות תנועת התעוררות.

עופר ברקוביץ פורש. צילום באדיבות: טלמון & בן שמעון

כזכור לפני כשבועיים הגישה התעוררות עתירה מנהלית לבגצ בדרישה להורות לברקת לחדול מהוראתו לגורמי המקצוע בשעיר שלא להיפגש עם סגנו וחברי מועצת העיר מטעם התעוררות. במקביל ניסיונות מצד התעוררות לשיח עם ראש העיר על מנת שיביא למשאל עירוני את תוכנית החלוקה שגיבש עם החרדים כשלו.

עופר ברקוביץ פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: ״התעוררות הוקמה לחיזוק והעצמת ירושלים כעיר ציונית ופלורליסטית. החזון הזה שהביא להקמת התנועה לפני עשר שנים- מנחה אותנו גם היום ובשם החזון הזה גם תמכנו בברקת. לכן גם פעלנו והבאנו לבחירתו- פעמיים.

ברקוביץ הוסיף ואמר: ״הובלנו עימו מהלכים חשובים שקידם ברקת למען העיר ותמכנו בו בחזיתות רבות. אך משהו השתנה ראש העיר שלנו כבר מזמן לא כאן. הראש בכנסת או בכלל בראשות הממשלה. ירושלים הופקרה לאינטרסים פוליטים צרים, לסדרי עדיפויות קלוקלים. מה שנכון לחוסנה הכלכלי, לציביונה, לעתידה; כל הדברים שהתעוררות נלחמת למענם מזה עשור- נסוג! אל מול דילים ומהלכים שאנחנו לא יכולים ולא צריכים לחיות איתם.

״ירושלים צריכה מנהיגות אחרת מכלול ההתפתחויות הזה, משבר המנהיגות החמור הזה, הבשיל בנו את ההכרה וההבנה שהגיע הזמן לצעוד קדימה בלקיחת האחריות. אנחנו צריכים לעלות שלב. לקחת את האחריות הרחבה ביותר על העיר. להנהיג את ירושלים אל עבר השנים הבאות, מעמדת ראשות העיר. אנחנו נציב בירושלים מנהיגות חדשה. רעננה, מלאת אחריות וענווה, לצד נחישות, רגישות ועוצמה.

מנהיגות של אידיאלים, שבה ירושלים לבדה על ראש שמחתנו ולא שום עסקונה פוליטית אחרת מנהיגות שמדברת אחרת- שפורצת מגזרים וגבולות, שמחברת קהילות, שיוצרת גשרים. לא מנהיגות משסה או מתנכרת״.

ברקוביץ הוסיף ותקף את ראש העיר ברקת לאור הסכם החלוקה והתנהלותו לאחר מכן: ״הסכם חלוקת העיר משסה מגזרים אלו באלו, ומתעלם באופן בלתי נתפס מציבורים שלמים בעיר הזו דתיים, חרדים ספרדים, חילונים ומסורתיים. הסכם ללא מנדט. דרשנו- משאל עכשיו! לא רצינו לפוצץ שותפות אסטרטגית לעיר, רצינו לפעול באחריות כלפי ירושלים.

ברקת השתמש לא רק בעובדי עירייה כדי להילחם בביקורת שלנו. הוא השתמש בציבור הירושלמי עצמו. הוא אסר על הדרג המקצועי, באופן לא חוקי, לקיים עמנו קשר מקצועי לטובת תושבי העיר. כל המהפכות שהתעוררות הובילה נקטעו באיבם בחסות ראש העיר״.

ברקוביץ הוסיף ואמר: ״התעוררות בהנהגתי תגבש חזית ציונית רחבה מקיר לקיר. התעוררות היא פרו ירושלים. יש לנו אינטרס משותף. אנחנו נפעל למענו ביחד. לאינטרס הזה קוראים ירושלים.

נייצר מנהיגות שמפשילה שרוולים -וניגשת במלוא העוצמה והתנופה – לבסס כאן עתיד כלכלי חזק וחסון, יציב ושוקק חיים. לא מנהיגות שיוצרת משברים תקציביים כדי לזכות בכותרות. מנהיגות שחותרת בכל הכח להביא לכאן את קדמת הטכנולוגיה. מנהיגות שמחויבת לאיכות החיים של התושבים שלה. מפינוי הזבל ועד למהמורות הכביש. דרך מעקה בטיחות בגן המשחקים ועד לפתיחת בתי ספר חדשים.

מנעוריי אני עושה בה ולמענה. אני אוהב את העיר הזו אהבת נפש. היא משימת חיי. היום, אני עומד כאן מולכם, מוכן לעשות צעד גדול קדימה. בשבילה, בשביל האנשים הנפלאים, המיוחדים והמגוונים שחיים בה. בשבילכם, ירושלמים.

חברת מועצת העיר עינב בר: ״אנחנו אוהבים לקחת אחריות ולהוביל מהפכות. כך פעלנו בתשע השנים האחרונות לא היינו מוכנים לוותר על ירושלים וגם היום לא. בשנה האחרונה העיר איבדה כיוון. שינוי אסטרטגי חד שפוגע בכל תושבי ירושלים. ניר בחר ברית אסטרטגית חדשה ובחר בליכוד על פני ירושלים. גם לאור ההסכם שלו לא ויתרנו. נלחמנו אבל ניר בשלו נאבק בנו בכל הכח עשה צעדים ביריוניים וקיצוניים כדי להצר את צעדינו נלחם בנו אבל בעצם נלחם בתושבי ירושלים. יש לנו משימה להחזיר את התקוה להחזיר את ירושלים למסלול. אנחנו כאן כדי להחזיר את ירושלים למסלול ולדרך ישרה, דרך ירושלים ערכית מחוברת ישרה. יחד איתכם נבנה ירושלים טובה יותר״

חבר מועצת העיר אלעד מלכא אמר גם הוא: ״התעוררות הפכה לגשר שהוא בית. ימנים ושמאלנים, דתיים וחילונים, עולים וותיקים, כולם מוצאים בה בית מוניציפלי. אפילו בקרב הציבור החרדי העובד ובקרב הציבור המזרח ירושלמי אנחנו מקבלים תמיכה וחיזוק. הדגשת המכנה המשותף בדו קיום בתוך המרחב הירושלמי, תוך כבוד לכלל המגזרים והדגשת חוסנה התרבותי והכלכלי ירושלים הופכים למיינסטרים הירושלמי שברקת מנסה לפלג. האחדות הזו רעה לברקת וטובה להתעוררות. אנחנו פה כדי לחזק אותה.

עופר לא רץ לבד, התעוררות כולה מתייצבת למירוץ הזה. רק כך אנחנו יודעים לעבוד. רק כך אנחנו יודעים לייצג אתכם ורק כך אנחנו יודעים לנצח.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...