Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הגורמים המשפיעים על עלות הובלת הדירה ואיך ניתן לחסוך בעלות בצורה משמעותית

הגורמים המשפיעים על עלות הובלת הדירה ואיך ניתן לחסוך בעלות בצורה משמעותית
(צילום: שאטרסטוק באדיבות חברת אפטר יו)

גורמים רבים משפיעים על עלות הובלת הדירה, ביניהם מרחק ויעד ההובלה, תאריך ומעלית בבניין. הכנסו לאתר לקריאה נוספות וקבלו טיפים איך לחסוך משמעותית בעלות ההובלה.

(צילום: שאטרסטוק באדיבות חברת אפטר יו)

מעבר דירה כרוך בחששות ולבטים רבים, כאשר יום המעבר הוא לחוץ ביותר מאחר ויש להספיק לפנות את התכולה מהדירה הישנה ולפרוק את המטען בדירה החדשה אליה עוברים. מעבר לכאב הראש הכרוך במעבר דירה יש להתמודד גם עם חברת ההובלה, וכדי להימנע מעלויות גבוהות ומיותרות או מצוות השובת ממלאכתו עד שמסכימים לתוספת מחיר, מומלץ להבין מהם הגורמים המשפיעים על עלות הובלת הדירה ואיך ניתן לחסוך בעלויות באמצעות תכנון מראש.

פרמטרים חשובים לקביעת עלות ההובלה

במקרים מסוימים סוגרים על עלות ההובלה בטלפון ללא ביקור של נציג שירות מטעם חברת ההובלה, לכן אם הצוות מגלה ביום ההובלה כי עליו לשאת מטען חורג כמו פסנתר, או שמגלים כי יש שביל הליכה ארוך מפתח הבניין ועד למשאית הממוקמת ברחוב, המחיר עלול להשתנות בו במקום ולהתייקר משמעותית. כדי להימנע מעיכובים ומעלות גבוהה יותר מומלץ לקבוע פגישה עם נציג שירות כדי לחתום על חוזה מסודר הכולל פרטים כמו תאריך, סוג המשאית, ציוד מקצועי נדרש, מספר אנשי צוות להובלה, תיאור הפרטים וכדומה.

הגורמים המשפיעים ביותר על עלות הובלת דירה הם:

• מרחק- המרחק בין הדירה שמפנים ליעד משפיע ישירות על עלות ההובלה, ככל שהמרחק גדול יותר כך עלות ההובלה תתייקר. ראוי לצין כי הובלה בתוך העיר זולה משמעותית מהובלה בינעירונית, לדוגמה מעבר מדירה בתל אביב לאחד מיישובי הצפון.

• קומה- ככל שגרים בקומה גבוהה יותר, ובמיוחד בבניין ללא מעלית, כך עלות ההובלה עשויה להתייקר. אם יש מעלית רחבה בבניין חשוב לציין זאת מראש כדי להוזיל את עלות ההובלה מאחר והצוות לא נדרש לשאת משקל גדול על הגב בחדרי מדרגות צפופים.

שביל גישה לבניין- ככל ששביל הגישה לבניין ארוך יותר כך מחיר ההובלה יעלה מעלה. אם אתם גרים בבניין או עומדים לעבור דירה הממוקמת בבניין מגורים עם כניסה צרה או שביל גישה ארוך עליכם לציין זאת מראש. במקרים מסוימים עדיף להזמין משאית עם מנוף כדי לקצר זמנים ולהוזיל עלויות.

• מורכבות העבודה- ככל שההובלה מורכבת וקשה יותר כך המחיר צומח מעלה, במיוחד אם יש להוביל כלי נגינה גדולים, רהיטים גדולים וכבדים שלא ניתן לפרק ויש לפנות באמצעות מנוף, דרכי גישה לא נוחות לדירה, משקופים שיש לפרק בכניסה לדירה וכדומה.

• סוג המשאית- לחברת הובלה יש לרוב משאיות קטנות וגדולות וכן משאיות עם מנוף מפרקי. ככל שהתכולה גדולה יותר כך מחיר ההובלה צומח מעלה, במיוחד אם יש להזמין משאית מנוף כדי לפנות חפצים מהמרפסת או מחלון גדול.

תאריך- יש תקופות בהן חברות ההובלה עמוסות לעייפה בעבודות לכן המחירים עולים מעלה, בהתאם לתנאי השוק של היצע וביקוש. כדי לחסוך בעלויות ניתן לתאם מועד בעונה שאינה בוערת, לדוגמה בחורף.

• שירותים נלווים- כאשר זקוקים לשירותי אריזה, לפירוק רהיטים, לציוד אריזה איכותי וכו' המחיר של ההובלה יעלה מעלה.

• מספר אנשי צוות- להובלת תכולה גדולה מדירה הממוקמת בבניין ללא מעלית ועם שביל גישה ארוך, חברת ההובלות עשויה לשלוח מספר רב של אנשי צוות כדי להשלים את העבודה בזמן, ולכן המחיר עשוי להתייקר.

איך לחסוך משמעותית בעלויות הובלה?

מומלץ להתחיל לארוז את הדירה לבד כשבוע לפני המעבר, יש חברות הובלה המספקות קרטונים וארגזים קשיחים, נייר דבק, מדבקות לסימון, נייר פצפץ וציוד נוסף, ללא עלות. יש גם חברות המציעות שירותי אריזה, אך כדי להוזיל עלויות כדאי לארוז לבד.

בנוסף, חשוב לערוך סקר שוק מקיף בין חברות הובלה, כיום ניתן להשוות מחירים בקליק מהיר באתרי אינטרנט שונים, אך מומלץ לפנות לחברות עם חוות דעת חיובית ולקבל המלצות על חברה אמינה ויעילה מהסביבה הקרובה.

חשוב לחתום על חוזה לאחר פגישה עם נציג השירות בדירה שיש לפנות, כך ניתן להימנע ממקרים בהם חברת ההובלה מייקרת את העלות ביום המעבר ולכם אין אפשרות למצוא חברה אחרת בגלל הלו"ז שקבעתם מראש.

המאמר נכתב באדיבות אתר הובלות בכל הארץ

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...