Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

חברת "תבליני פרג" מציגה: תבלינים לחורף חמים ובריא

חברת "תבליני פרג" מציגה: תבלינים לחורף חמים ובריא

תכונות תבליני החורף:

 אזוב (זעתר)
האזוב מועיל, מחטא, מרגיע את דרכי העיכול (בחילות, תולעים בבטן, תסיסה וגזים וכן נגד כאבי בטן), האזוב מחסן את הגוף מהצטננויות ושיעול, מסלק ליחות בדרכי הנשימה וכן נזלת. האזוב טוב לחולי אסטמה וברונכיטיס ולסובלים משיעול כרוני והפרעות בנשימה. מסייע לטיפול בכאבי אוזניים, ומעורר תאבון. האזוב הוכר בעבר כצמח מרפא, וכצמח הנעשה בו שימוש בסוגי מאכלים, מערבבים אותו עם תבשילים, מתבלים בו סלטים ומרקים שונים, גבינות ובעיקר לבנה עם שמן זית. האזוב המעובד (בלעדי) עם שמן זית מועיל לזיכרון ולפיתוח החשיבה. נהוג לשתות חליטת זעתר כדי להקל על בעיות עיכול ועל נפיחות בבטן, להקל על כאבי ראש ולשפר את כוח הגברא. ניתן להוסיף אותו כעלים בתה ואף לבשלו בחלב יועיל לחיזוק הראיה. אזוב המבושל עם מרווה יוריד נפיחות ברגלים.

 אזוביון (לבנדר)
לבנדר הינו אנטי בקטריאלי, אנטיספטי, מרגיע, מרומם מצב רוח, ממריץ את המערכת החיסונית, מנקה רעלים, מסייע להרגעת התכווצויות ועוויתות, יעיל לעצירת דימום, מעודד התחדשות תאים (טוב לטיפול בפצעים וחתכים), מעולה לכוויות. לשימוש: עלים, פרחים, שמן אתרי לבנדר. ניתן לפזר את הלבנדר בארון הבגדים, מפיץ ריח נעים ונגד עש.

בבונג (קמומיל)
לבבונג תכונות מרפא רבות, הינו אנטי דלקתי (יעיל לריפוי דלקות: בעיניים, באוזניים , בפרקים, מקל תגובות אלרגניות, בעל תכונות הרגעה חזקות ולכן עוזר בבעיות שינה, לחץ נפשי, התנהגות היפראקטיבית (תה קמומיל), התכווצויות שרירים (אמבט קמומיל). הצמח פועל כמשכך כאבים (גזים, כאבי בטן, כאבי ראש) וטוב לריפוי כוויות. צורת שימוש: מרתיחים מים ומכניסים בהם את הבבונג, אפשר עם תה, ניתן להוסיף דבש או סוכר. לפצעים ודלקות חיצוניות אפשר להשתמש עם גזה, צמר גפן כקומפרס קר לדלקות ונפיחות. לטיפול בעור ובשיער ניתן להכניס תמיסות למי אמבט. לדלקות בגרון, חלל הפה וחניכים טוב לגרגר במי בבונג.

 זנגביל (ג'ינג'ר)
יעיל  (להתקררות ולשיעול), ממריץ , מיבש (טוב לטיפול בנזלת, ליחה), מעודד הזעה (מועיל לטיפול בזיהומים בגוף), יעיל בהורדת נוזלים ובחימום הגוף (יעיל לטיפול בשפעת, דלקת גרון). נוגד גזים במעיים. להגברת פעילות מערכת העיכול. טוב לשיכוך בחילות (גם בחילות בוקר של היריון) והקאות ולהרגעת הבטן אחרי אכילה מוגזמת. ניתן להוסיף את הזנגביל בירקות מוקפצים, מאכלים הודים, תבשילים סינים, כבש בתנור, קפה תימני, תה.

  שמן זית
יעיל לטיהור הדם, לטיפול בטרשת עורקים, להתקררות, שפעת, ובעיות בדרכי הנשימה. נפלא לחיזוק המערכת החיסונית, ממומלץ לשתות 2 כפות שמן זית בכל בוקר. מסייע לשחרר עצירות ולטפל בבעיות מעיים שונות.   לפי המסורת שבידי חז"ל אכילת זית חי, גורם לשכחה. לעומת זאת שתיית שמן זית מחדדת ומחזקת את הזיכרון, מסייע למניעת התקפי לב, מוריד את רמת הכולסטרול בדם. שמן זית בצרוף חלמון ביצה טריה משמש תרופה נגד שעול ונגד צרדת. הסובלים מחול וגרגירי אבנים בדרכי השתן יטיבו אם ישתו כף שמן זית בבוקר.שמן זית יעיל לסיכה ורכוך העור ע"י עיסויים ונגד כאבי גב, דלקת פרקים ורפוי שרירים. מריחת שמן זית על עור הראש מחזקת את שורשי השיער. ריפוי דלקת אוזניים ע"י הטפת טיפות שמן זית חם. להגברת כוח המיני יש לערבב את שמן הזית עם שום כתוש וכמון ולאכול לפני ארוחת הבוקר. לשיעולים יבשים חזקים יסוך את החזה בשמן זית חם. השמן יעיל גם לתולעים במעיים.

 כורכום
צמח תרבותי ריחני וחריף, משפר את זרימת הדם, אנטיביוטי טבעי, מאזן את חילוף החומרים בגוף .בהיותו מחסל בקטריות. מסייע לשיפור פעולת מעיים ומחזק את תהליך העיכול. משתמשים בו לקרישת דם בפצעים פתוחים, לריפוי נקעים ולהרגעת כאבים, יעיל מאוד לכל סוגי מחלות הכבד, לחיזוק כוח הגברא, מונע הצטננות, מסדיר את המחזור הנשי, מסיר כאבים מהרחם, מעורר חשק מיני. מוריד נפיחות חיצונית ויעיל גם נגד דלקות. שטיפת הפה במשרת כורכום מצוינת להרחקת ריח רע ומהפה, מחזק ראיה,יעיל נגד עצירות שתן. ניתן להוסיף את הכורכום למגוון רחב של מאכלים ותבשילים ים תיכונים.

קינמון

קינמון, תבלין נפוץ, בעיקר במאפים, תבשילים ועוגות. פעילותו מחממת, משחררת את הקיבה (נוגד גזים) ואנטי ספטית. מעורר תאבון, פועל נגד  הצטננויות, משמיד את וירוס השפעת, מוריד חום הנובע מזיהומים, מנקה, מחזק וממריץ את מחזור הדם, משמיד חיידקים, תולעים בגוף.מרפא שלשולים ומפסיק בחילות והקאות, ומחזק את כוח הזיכרון. אפשר להשתמש בקינמון כאבקת תה או במקלות כתערובת עם מיץ לימון ודבש,  סיידר, פונץ', עוגיות, עוגות, קינוחים, תבשילים שונים, ריבות וקישוט לקינוחים. לילדים אפשר להוסיף לחלב חם, שוקו ודייסות.

ציפורן

ציפורן יעילה למצבי בחילה (גם בהריון), הקאות וגזים וכן לעודד פעילות במערכת העיכול. לציפורן יכולות אנטי ספטיות, מחטאות, חזקות מאוד וכן יש לציפורן פעילות מרדימה קלה ולכן מרגיעה כאבי שיניים.  הציפורן יעיל  נגד דלקות ראות, גזים, משמיד חיידקים. מפריש מיצים מהגוף, מחמם ומטהר רעלים ומחזק את כוח הזיכרון. כאבי עצבים וכאבים ריאומטיים, ממריץ דם.

לואיזה: בעלי הלואיזה מכינים "תה" ריחני, המרגיע את הגוף והנפש ומערכת העצבים. מונע גזים וכאבי בטן הנובעים מהפרעות בעיכול. יעילה נגד דלקות ושיעולים.מעשירה בעיקר משקאות חמים, קרים ואלכוהוליים כאחד ומשתלבת היטב בקינוחים קיציים על בסיס פרות.

צאי מסאלה (תה טריפוליטאי)

תערובת הצ'אי מסאלה מכילה ציפורן, ל, קינמון, עלי ורדים מיובשים וג'ינג'ר.

ניתן להוסיף חלב חם דבש או סוכר .

את כל התבלינים ניתן להשיג בחנויות המפעל של "פרג":

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הסטודנט משאנן הנציח את חבר הילדות מירושלים
בטקס מרגש בבית יד לבנים בירושלים השתתפו השבוע משפחות שכולות,...
תערוכת ענק לכבוד ציון 40 שנה לסדנאות האמנים
"האומן 26" ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
תערוכה חגיגית לכבוד 40 שנה לסדנאות האמנים ירושלים: "האומן 26"
ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...