Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

טיפים לשמירה על המחשב בחורף

טיפים לשמירה על המחשב בחורף

בעונת החורף מתרחשות לעיתים הפסקת חשמל קצרות כתוצאה מרוחות עזות, גשמים או ברקים. הפסקת חשמל תגרום למחשב להיכבות, ולעיתים לאבד את המידע שעליו עבדנו באותו רגע. אבל מה שמסוכן יותר הוא נזק לכונן הקשיח.
ניתן לצמצם משמעותית את הסיכון הזה באמצעות מכשיר פשוט ולא יקר המכונה אל-פסק, המתחבר לשקע החשמל בקיר כשבמקרה של הפסקת חשמל היא מספקת את המתח הדרוש למחשב. ומגינה עליו גם מפני עליות ונפילות מתח פתאומיות המתרחשות בעת מכות ברק ו/או עומס פתאומי על רשת החשמל.

נקו את האבק

כדאי לפתוח מדי פעם את מארז המחשב ולנקות אבק. נתקו אותו מהחשמל קודם לכן ונקו בעדינות, רצוי עם שואב יד (כזה שמשמש לשאיבת פירורים משולחן האוכל) על מנת לא לפגוע ברכיבים השונים. או בעזרת בקבוק לחץ אוויר המותאם במיוחד לניקוי רכיבי מחשב. חשוב לדעת שמהירות המעבד פוחתת ככל שהמאוור האחראי על קירורו מתמלא אבק ויעיל פחות!!

גיבוי נתונים

עם כל ההתרגשות המלווה מחשב חדש, הדבר האחרון שחושבים עליו הוא האפשרות שמשהו ישתבש אי שם בעתיד. חשוב לזכור להיערך מבעוד מועד  למקרה של כונן קשיח פגום, וירוסים או סתם טעויות אנוש שיגרמו לאובדן מידע.

אם המחשב לא הגיע עם דיסק הצלה, ארגנו מיד תקליטור עם הגדרות המערכת כפי שהיו ביום הקניה. אפשר ליצור גיבוי  גם לאחר התקנה של תוכנות מסוימות, אולם המחשב יהיה איטי יותר לאחר מכן. גיבוי בתחילת הדרך מבטיח כמעט לחלוטין שלא גיביתם גם את כל הווירוסים ותוכנות הריגול שהתיישבו על הדיסק…

 הכינו גיבויים תקופתיים

 ב-Windows XP קיימת תוכנת גיבוי מובנית (תפריט התחל, ו-Accessories -> System Tools -> Backup), שמאפשרת לתזמן גיבויים קבועים, ולהכין תקליטור הצלה באמצעות אשף. אפשר (ורצוי) גם לעשות שימוש בתוכנות מתקדמות יותר, כמו Cobian Backup 6 החינמית, או FileSync המציעה לבצע סנכרון חכם וזמינה חינם.

 בצעו איחוי לכונן הקשיח

 בעת שמירה של נתונים על הכונן הקשיח, לא כל הנתונים נשמרים באותו מקום. הקבצים מפורקים לפיסות קטנות הנשמרות בחלקים שונים. ככל שחולף הזמן, הנתונים בכונן הקשיח הופכים להיות יותר מקוטעים (fragmented), ולוקח למחשב זמן רב יותר לחפש כל דבר. מחשב שלא מבצעים בו defrag פעם בחודשיים שלושה מתחיל לזחול.  כדי להפעיל את הכלי של Windows לאיחוי הכונן הקשיח לכו לתפריט התחל, ומשם בחרו Programs->Accessories->System Tools->Disk Defragmenter. כלי זה יספיק לרוב האנשים.  

התקינו תוכנת אנטי ווירוס (מומלץ לא רק בחורף….)

מעטים יודעים, אבל ווירוסים יכולים לעבור ולהתמקם אצלכם במחשב הביתי גם אם אתם לא מחברים לאינטרנט. עם עליית התפוצה וירידת המחירים של  אמצעי גיבוי וזכרון ניידים, אנחנו מעבירים כמויות מידע עצומות בין המחשבים. קובץ טקסט תמים הנגוע בווירוס המועבר ומועתק למחשב יכול להשמיד מידע שנאסף ונשמר בעמל רב. תוכנות אנטי ווירוס לא יקרות ונמכרות במחירים השווים לכל נפש. כיום ישנם 2 חברות מובילות בתחום האבטחה למחשבים ביתיים, "נורטון" וחברת קספרסקי. ישנם גרסאות מוזלות במיועדות ביוחד להגנה על מחשבים ללא חיבור לאינטרנט.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...