Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ישיבת הממשלה החגיגית לציון יום ירושלים ה- 51

ישיבת הממשלה החגיגית לציון יום ירושלים ה- 51

 

הממשלה צפויה לאשר תכנית רב שנתית לצמצום פערים בתחומי חינוך והשכלה גבוהה, כלכלה ומסחר, תעסוקה, רווחה ותחבורה, במזרח ירושלים בהשקעה של 1.5 מיליארד ש"ח וכן העברת יחידות ארציות של הממשלה לירושלים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת ליום ירושלים: "השנה אני מתרגש במיוחד, להשתתף בישיבת הממשלה החגיגית בפעם העשירית והאחרונה  כראש העיר ירושלים. כשנכנסתי לתפקידי לפני עשר שנים, מעטים האמינו שניתן לחולל שינוי עמוק בירושלים, רבים כבר הספידו אותה ואמרו עליה שהיא "אבודה".  כיום, ירושלים נמצאת בתנופה עצומה בכל התחומים. בהיי-טק ירושלים היא בין חמש הערים הצומחות ביותר בעולם. העיר עברה רנסנס תרבותי וספורטיבי חסר תקדים. מערכת החינוך שלנו, הפכה לנכס ומושכת צעירים רבים שבוחרים לגדל בה את ילדיהם. ההשקעות האדירות בפיתוח ובתשתיות מחברות ומאחדות את ירושלים ומייצרות הזדמנויות להתחדשות עירונית ולצמיחה כלכלית. אני מודה לאלוהים שהייתה לי הזכות לעמוד בראשות העיר המרתקת והמורכבת ביותר בעולם. אני רוצה להודות לך אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, תמיד עמדת לימינה של ירושלים: בזכות הפעולות החשובות שהובלת, ירושלים היום חזקה יותר ברמה הבינלאומית, הביטחונית והכלכלית. אני רוצה להודות גם לכם שרי הממשלה, הממשלה המחויבת ביותר עבור ירושלים. בשם תושבי ירושלים אני רוצה גם להודות לנשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, על ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות. צעד שמייצר לא פחות מסדר עולמי חדש! בסיום הקדנציה אעזוב את ראשות העיר אך אני מתחייב כאן כי לעולם לא אעזוב את ירושלים – בכל תפקיד ציבורי שאמלא אמשיך לשרת את ירושלים ולחזק את בירת הנצח של העם היהודי כי הצלחתה של ירושלים היא ההצלחה של המדינה כולה! חג ירושלים שמח!"

 

ממשלת ישראל מקיימת היום, כמדי שנה, את ישיבתה החגיגית לרגל יום ירושלים, אשר נערכת השנה במוזיאון ארצות המקרא. בישיבת הממשלה יובאו לאישור שורת החלטות בעלות משמעות כלכלית וחברתית נרחבת לתושבי העיר ירושלים.

בראש שורת ההחלטות עומד צמצום פערים חברתיים כלכליים במזרח ירושלים ופיתוח כלכלי – תכנית רב שנתית לצמצום פערים בתחומי חינוך והשכלה גבוהה, כלכלה ומסחר, תעסוקה ורווחה, תחבורה, שיפור השירות, תכנון ורישום מקרקעין. תקציב התוכנית עומד על 1.5 מיליארד ₪ לשנים 2018-2023, כאשר מחצית מן הסכום יוקדש לטובת פיתוח תשתיות פיזיות ומחציתו לפעולות שוטפות בתחומים הרכים.

כמו כן צפויה הממשלה להחליט על העברת יחידות ארציות של הממשלה לירושלים. מטרת ההחלטה להפחית את האישורים שנותנת ועדת החריגים לפטור מחובת מעבר לירושלים ולזרז את תכנית המעבר של יחידות ארציות לירושלים.

עוד צפויה הממשלה לאשר תכנית לעידוד פעילות השכלה גבוהה התחום לימודי הקולנוע בירושלים- חיזוק תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בירושלים בהשקעה של כ- 20 מיליון ש"ח נוספים. מוקד התוכנית הוא הכשרת הון אנושי בתחום, אשר יוביל לגידול משמעותי במספר הלומדים תחומים אלו בעיר.

בנוסף עומדת לאישור הממשלה החלטה לחיזוק ומיצוב אגן העיר העתיקה- אישור תכנית חומש נוספת בסך 350 מיליון ₪ אשר תתמקד בפיתוח המרחב הציבורי באגן העיר העתיקה לרבות הר הזיתים, כלכלה, מסחר, אירועי עוגן, פיתוח תשתיות, ניקיון ותחזוקה שוטפת.

החלטות נוספות אשר תובאנה לאישור הממשלה בישיבה זו הן התוכנית הלאומית לחשיפת ירושלים הקדומה-הקצאת 47 מיליון ש"ח לשנים 2018-19 לטובת חשיפה, חקירה ופיתוח של אתרי העתיקות בירושלים הקדומה כולל חשיפות ארכיאולוגיות, מחקר, מיתוג, פיתוח תשתיות וחווית מבקר. וכן קידום רכבל תיירותי למרחב ירושלים – המשך תכנון והקמת הרכבל לירושלים הקדומה בתוואי שבין מתחם התחנה לשער האשפות והעמדת מסגרת תקציבית של עד 200 מיליון ש"ח ל 2018-19.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...