Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מברצלונה לירושלים – יולי בינלאומי "על דרך יפו"

מברצלונה לירושלים – יולי בינלאומי "על דרך יפו"
(צילום: איתמר ינוסי באדיבות דוברות העירייה)
(צילום: איתמר ינוסי באדיבות דוברות העירייה)

ירושלים עומדת בשורה אחת עם ערים גדולות  בעולם בהן ניתן ליהנות מהופעות אמנים בתחומי המוסיקה והתיאטרון אשר ממלאים את מרכז העיר בנגינה, שירה, מוסיקה וצבע, פסלים המתעוררים לחיים, מיצגי רחוב והופעות של בכירי המוסיקה בארץ – הכל ברמה בינלאומית וחינם.   

 "על דרך יפו" הוא שמו של מיזם תרבותי, אומנתי ומוסיקאלי חדש בירושלים שיהפוך את ימי חמישי של חודש יולי לאורך הרחוב השוקק – לפסטיבל רחוב רב תרבותי שיקיף את כל תחומי האמנות ויעניק חווית שיטוט מרהיבה ותוססת של צבעים, ניחוחות ופעילות מהנה לכל המשפחה.

במהלך שלושה ימי חמישי (14/7, 21/7 ו – 28/7 ) יתקיימו לאורך מרביתו של הרחוב הראשי של ירושלים שלושה אירועים שיתחילו מכיכר הדווידקה וימשיכו לשאר הכיכרות המרכזיים: קינג ג'ורג, כיכר ציון וכיכר ספרא.

את חווית השיטוט התרבותי יתחיל מכיוון מערב (בין השעות 18:00 – 22:00) פסטיבל "מהניפו", שיציע למבקרים מגוון גדול, איכותי ומרהיב של מופעים ממרפסות, בחצרות , על הרחוב ובסמטאות, וידאו ארט על בנינים, מיצגים של שחקנים ,הרכבים מוסיקאליים, מצגים שתוכננו ל"שיח" מיוחד עם המקום בו הם מתקיימים ועוד שפע של פעילויות. "מהניפו" תוכנן לקהלים נרחבים, כך שבשעות המוקדמות של הערב המופעים יתאימו לשוטטות משפחתית ובשעות היותר מאוחרות לקהל מבוגר יותר. מדי שבוע יתמקד הפסטיבל באזור אחר, כאשר דרך יפו הנה הציר המוביל לבל האירועים.

בין הפעילויות המיוחדות שיתקיימו לאורך שלושת השבועות: "סיור משקפות" להתבוננות מודרכת באתרי בנייה בעיר, מיצגי וידאו שיוקרנו על הרכבת הקלה, סיורים מיוחדים בעקבות אומנות הרחוב הירושלמית, הופעות פתוחות של מורין נהדר, שלמה בר והברירה הטבעית ועוד.

בהמשך הערב יוכלו המבקרים לבלות במתחם שוק הלילה הססגוני של ירושלים הכולל מאות דוכני

אמנות, תכשיטנות, וינטג' ועיצוב (בין כיכר ציון לכיכר ג'נראלי, מדי יום רביעי וחמישי בקיץ בין 16:00 – 23:00 ). ולכל היוזמות האלו מצטרפות הופעות של אומני רחוב מדי שבוע בימים שני ורביעי, גם הם לאורך הציר המרכזי של ירושלים.

את חווית האמנות, התרבות והשיטוט החוויתי יסיימו מופעי ענק בכיכר ספרא עם בכירי המוסיקאים בארץ – וללא תשלום. בין המוסיקאים שישתתפו בהם: דקלון וסגיב כהן שיארחו את אהובה עוזרי וגלית גיאת (14/7), דודו טסה והכוויתים שיארחו את שתי הדיוות הגדולות – דקלה ונסרין קדרי (21/7) ובמופע האחרון (28/7), המתקיים בשיתוף עם בית אבי חי לציון סיום פסטיבלי "סיפור. עם." תארח קרולינה, שתלווה בתזמורת של שמונה נגנים, את שלומי סרנגה, פאבלו רוזנברג ו A-WA – . (בשעה 21:00 ).

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר על כך: "זהו שלב נוסף בתהליך הפיכתה של ירושלים למוקד עליה לרגל והפיכתה לעיר תרבות ותיירות בינלאומית שביקור בה מיצר חווית בילוי ייחודית המשלב את הכוחות היצירתיים בעיר עם המרחב הציבורי המזמין והייחודי והקסום של ירושלים".

מנהל אגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים, יורם ברוורמן, אומר כי המיזם הגדול "על דרך יפו" הנו פרויקט חדש שיביא בפני הקהל את הייחודיות בדיאלוג שבין אמנות למרחב האורבאני, דיאלוג המאפשר למשוטט חוויה תרבותית לא שגרתית. "הפעלת הפסטיבל החדש "מהניפו" לצד שני המיזמים הוותיקים יותר – "שוק הלילה" ו"קיץ בכיכר ספרא" – מאפשרים לציבור חוויית קיץ תרבותית במרחב העירוני הפתוח והמזמין בבירה", אומר ברוורמן ומוסיף "מדובר בשורה של אטרקציות שמסייעות להפוך את ירושלים לאבן שואבת ומוקד עלייה לרגל בתחומי התרבות, האמנות והפנאי, והן צפויות להביא הקיץ למרכז העיר מדי שבוע מאות אלפי ירושלמים, תושבי ישראל ותיירים מחו"ל".

את היוזמה לכל האירועים מוביל ומפיק האגף לתרבות ואמנויות בעיריית ירושלים בסיוע המשרד לענייני ירושלים ומורשת ובשיתוף חברת עדן , הרל"י וסוחרי מרכז העיר.

  לכל האירועים ניתן להגיע עם הרכבת קלה, כך שניתן ורצוי להשאיר רכבים בחניוני הרכבת ולהגיע למרכז

  העיר בנוחות ובמהירות. מי שבכל אופן מעוניין להגיע עם הרכב הפרטי יוכל לחנות חינם בחניון כיכר ספרא

  החל מהשעה 19:00 .

 פרטים נוספים על כל אירועי "על דרך יפו" ניתן לקבל באתר העירייה אתר     

    "העירה"  ובמוקד 106.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
"אשרי האיש" תערוכת תמונות קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022)
תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. לא שימושן הפופולארי ככיסויי...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...