Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מחלקת הרישוי בעיריית ירושלים מקצרת את הזמן הנדרש לקבלת היתר בניה בירושלים

מחלקת הרישוי בעיריית ירושלים מקצרת את הזמן הנדרש לקבלת היתר בניה בירושלים

המחלקה לרישוי בניה בעיריית ירושלים נמצאת בעיצומה של רפורמה אשר תביא לקיצור הזמן הנדרש לקבלת היתר בניה בעיר ירושלים. הרפורמה כוללת שני היבטים עיקריים: שיפור השירות ושיפור האיכות המקצועית. עד לפני כמה שבועות המבקשים לקבוע תור לפתיחת תיק המתינו יותר מחצי שנה וכיום ממוצע ההמתנה עומד על כחודש וחצי.

שיפור השירות יכלול פישוט הליכי הרישוי, עם דגש על שרות טוב וברור יותר ללקוח, השגת שביעות רצון הלקוח, תוך שמירה על האינטרסים של כלל התושבים ושיפור הקשר בין לקוחות קבועים וגורמים מקצועיים. המטרות העיקריות ברפורמה הן מיסוד הקשר ותאום ציפיות עם מתכננים ועם גורמים חיצוניים, קביעת אמנת שרות ופיחות ופישוט תחנות לאישור כל סוג של היתר בניה.

הכוונה היא כי כל מתכנן יוכל לפנות לגורם אחד אחראי בכל אגף ומחלקה רלוונטיים בעירייה למתן שירות, כולל לבקשה להיתר. שיפור השירות יכלול הדרכות מקצועיות למתכננים, מתן מידע שוטף באמצעות פורטל באתר האינטרנט העירוני והקמת קבוצות מיקוד של אדריכלים והנדסאים כשותפים לשינוי. מחלקת הרישוי מסיימת בימים אלו טיפול בפערים משנים 2008-2009, לצמצום מספר התיקים שלא טופלו, במקביל לעבודה השוטפת.   

מדובר במהלך מתמשך ומעמיק שהאות לפתיחתו ניתן אתמול במסגרת כנס הליכי רישוי שהתקיים בהשתתפות כ- 130 מתכננים בבית המודל בעיריית ירושלים.בכנס הוצגו עיקרי הרפורמה, השלכותיה, מטרותיה ויתרונותיה ביחס למצב שהיה קיים עד-כה.

ההצגה כללה את הליכי רישוי בניה במתכונתם החדשה, השפעות השינויים על עבודת עורכי הבקשות להיתר בניה, שיפור השירות שכלל מספר צעדים, בראשם הפעלת דלפק שירות לקוחות וקביעת בוחן תורן ובעתיד הקרוב הפעלת פיילוט להגשת תוכניות באמצעות האינטרנט.  

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת שהשתתף בכנס ציין את חשיבות שיתוף הפעולה בין מתכנני העיר והגורמים מקצועיים העירוניים. "למינוף הבניה בעיר ולשמירה על איכות הבניה ועיצובה, כל הצדדים חייבים במקצועיות, נאמנות ואחריות – לבניית ירושלים".  

יעל קרמה, מנהלת המחלקה לרישוי מדגישה כי "ניכרת העבודה המאומצת והמשותפת של הצוותים העירוניים למיסוד ומימוש השינוי בנושא רישוי בניה, למען שיפור וייעול השירות בהליך הוצאת היתר בניה בירושלים. מדובר בכנס ראשון מסוגו שהתקיים בעיריית ירושלים וייתכנו כנסים נוספים בעתיד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שצריך לדעת על בניית ממ"ד לבית
מקלטים הם תוספות חיוניות לבתים פרטיים, כי המספקים הגנה מפני...
שני פרויקטים בשותפות הקבוצות בית ירושלמי ויובלים אושרו להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים בתוך זמן שיא של כ- 4 חודשים בלבד
מדובר בפרויקטי פינוי בינוי להקמת 450 יח"ד חדשות ב-2 פרויקטים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
קבוצת בית ירושלמי תקים מגדל בן 30 קומות מעורב שימושים בכניסה לעיר- בית הכרם
הוועדה המחוזית נתנה תוקף לפרויקט "פני העיר" בבית הכרם הכולל...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...
סקיצות חלוקה בחישוב מדויק
עולם הסקרים והמיפוי עבר כברת דרך ארוכה עם התקדמות הטכנולוגיה....
אשטרום החלה בשיווק פרויקט קריית היובל ירושלים
בפרויקט 396 דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח ואכלוס מידי, רבע...