Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ניסור בטון וקידוחו: חוד החנית בעבודות שיפוצים

ניסור בטון וקידוחו: חוד החנית בעבודות שיפוצים
האחים צדיק.תמונה באדיבות: יח"צ

עבודות שיפוצים מצריכות התקשרות עם אנשי מקצוע רבים, מחשמלאי ואינסטלטור ועד רצף וטייח. עם זאת רובנו פחות מכירים לעומק את אחת העבודות המסובכות, המורכבות והשימושיות ביותר בתחום השיפוצים – ניסור וקידוח בטון. מהו ניסור בטון ביהלום, ואיך בוחרים חברת עבודות בטון מתאימה למשימה?

כמדינה בעלת טירוף נדל"ן, אין זה פלא שתחום השיפוצים בישראל משגשג ופורח, אם זה שיפוץ חדר אמבטיה קל, או שינוי תהומי של הריסת קירות, פתיחת חלון חדש, חיבור חדרים ועוד. לשיפוצים מאסיביים, ולעתים גם ליצירת מעברים לצנרת חדשה ולפתיחת פתחים (לדלת, לחלון, לממ"ד, לעליית גג וכו'), יש צורך בביצוע ניסור בטון ביהלום או בקידוח עגול בבטון (עבור צנרת, ונטה וכו').

שירות ניסור בטון אינו משמש רק להריסת מבנים: כיום, בעקבות שכלול ציוד הניסור והקידוח ותהליכי העבודה להפיכתה למדויקת ולנקייה יותר, משתמשים בעבודות קידוח וניסור בטון לשימושים רבים מבעבר: פתיחת חלון בממ"ד למשל, קידוח מדויק עגול להעברת צנרת או לבניית תעלות חשמל בקירות וברצפת בטון, יצירת פתח ניקוז למייבש כביסה וכן הלאה.

שלא כמו קיר לבנים סטנדרטי או חומרים אחרים, משטחי בטון מציבים בפני המשפץ אתגר של ממש. כאן הכלים הסטנדרטים לניסור ולחיתוך אינם שמישים, שכן בטון – ועל אחת כמה וכמה בטון מזוין המחוזק בפלדה – אינו חומר מתמסר, והוא עמיד בפני להבים ומקדחות רגילות, ומצריך ציוד מיוחד, כמו גם יד מקצועית ומיומנת המחזיקה בו. חשוב לזכור זאת, מכיוון שזו אינה עבודה שמבצעים עצמאית, גם אם יש לכם ידי זהב, וגם אם הצלחתם להשיג מסור יהלום עבור ניסור בטון. הכובד, המאסיביות, הקושי והעמידות של הבטון מחייבים כובד משקל בבחירה בחברה המבצעת את העבודות – הן בגלל הקושי הרב בביצוען על הצד הטוב ביותר, והן כי טעויות בביצוע ניסור בטון קשה ויקר לתקן, והן גם יכולות להוות סיכון בטיחותי (יצירת סדקים בבטון הקירות והעמודים התומכים כתוצאה מזעזוע, למשל).

כיצד מנסרים וקודחים בחומר קשה כמו בטון או בטון מזוין?

מבלי להיכנס יותר מדי למונחים טכניים, חלק ניכר מהציוד המשמש לעבודות חיתוך בטון וקידוח בטון מחוזק בחומר מפתיע למדי, אותו אנו מכירים בהקשר שונה לגמרי – מתחום התכשיטים. כן, יהלומים הם הסוד של כל חברת קידוח בטון וכל ציוד מתקדם בתחום.

פרט לאיכויותיו מבחינה ויזואלית, היהלום מצטיין גם בהיותו המינרל הקשה ביותר בטבע (10 בסולם מוס), מה שהופך אותו למתמודד מוצלח מול הקושי שמציבים בטון ופלדה. בציוד ניסור בטון ביהלום לא משתמשים באבנים הדומות לאלו המצויות בתכשיטים, כמובן, בגלל מחירן הגבוה, אלא ב"יהלומי תעשייה" – יהלומים שאינם באיכות מבנית מספקת עבור ענף התכשיטים, ואזי הם נגרסים ומשובצים בכלי עבודה לחומרים קשים, דוגמת מקדחי יהלום או ציוד ניסור יהלום בבטון.

השילוב של אבקת היהלום בציוד הפלדה מניב כלי עבודה חזקים יותר, המסוגלים לדיוק טוב יותר. אולם, כפי שתבינו אם חלילה תנסו להפעיל מסור יהלום לצורכי חיתוך בטון, זו רק ההתחלה. קודם כל, מדובר בכלים כבדים ובעבודה מול חומר מאתגר, כך שללא יד מיומנת, סימון ומדידה מדויקים, קיבוע הולם וכו' קשה לדייק ולהשתמש בכלים אלו כהלכה ליצירת קידוח בטון מדויק, נקי והולם, וללא זעזוע מיותר וסיכון למשטח העבודה וליציבות הבטון במבנה (כמו גם לעוסקים במלאכה). שנית, עבודה עם מקדחי בטון ומסורי יהלום גורמת לכלוך רב ואבק ושבבים, ולכן יש לגבות אותה עם פתרונות מתאימים, כמו שילוב מים להרטבת שטח העבודה.

לשימוש במים יש מספר תפקידים: "הדבקה" של חלקי הבטון לצורכי הפחתת אבק ולכלוך בעת ניסור בטון, ריכוך משטח העבודה וקירור הציוד כדי שלא יתחמם יתר על המידה.

האחים צדיק.תמונה באדיבות: יח"צ

חשיבות הבחירה באיש מקצוע מהימן לצורכי חיתוך בטון

כפי שנאמר, העבודה עם הבטון אינה פשוטה, ועל אחת כמה וכמה כשאין מדובר בביקוע בטון לצורכי הריסה אלא בעבודה בה נדרש דיוק רב – ניסור קיר בטון לצורך הרחבת דלת שלא בוצע כהלכה יכול לחייב אתכם בתיקון שיעלה יותר מהעבודה המקורית, ובטח ובטח אם במהלך החיתוך לא ננקטה הזהירות הדרושה כדי למנוע זעזועים וטראומה לקיר כך שנוצרו בו סדקים שעלולים לערער את יציבותו בהמשך. הליך עבודה בטיחותי נדרש בביצוע ניסור בטון ביהלום לא רק עבור שלום המבנה, אלא גם להבטחת בטיחותם של הנמצאים במקום – גוש בטון הנופל לפתע במקום הלא נכון, על משקלו העצום, יכול להוות סכנה בנפש.

מכל הסיבות הללו, חשוב לבחור חברת ניסור וקידוח בטון אמינה, מוכרת ומנוסה, ולא לתת עבודה שכזו לכל קבלן שיפוצים כללי, שאינו מתמחה ספציפית בתחום עבודות הבטון. ההשקעה במקרה הזה משתלמת, ומבטיחה ביצוע יעיל, נקי ומדויק, ללא סיכונים – בעוד בחירה בחאפרים ובאנשי מקצוע לא מנוסים עלולה לעלות בדיעבד הרבה יותר מהמחיר המקורי שקיבלתם, כמו גם לפגוע בבטיחות המבנה ובעמידותו (במיוחד נגד רעידות אדמה, או בטיפול לא מקצועי בחדרי ממ"דים בהם היציבות ואיכות הבטון חשובה כפליים בזמן חירום). במקרים בהם מדובר על עבודות ניסור בטון בגובה, יש גם לוודא שבחרתם בחברת ניסור בטון מקצועית בעלת אישורים לעבודה בגובה וכן ציוד בטיחות מלא.

אחים צדיק. תמונה באדיבות: יח"צ

אחים צדיק – כמעט 30 שנה בתחום הבטון

אחים צדיק בע"מ הינה חברת עבודות בטון ותיקה ומיומנת הפועלת בכל רחבי הארץ מזה למעלה מ-28 שנה, ללא קבלני משנה חיצוניים ועם מנהלי עבודה מוסמכים בכל פרויקט, על מנת לספק עבודות ניסור וקידוח בטון מובחרות בבטיחות בלתי מתפשרת, ומענה מהיר ומהימן בשטח. במהלך שנות פעילותה הארוכות צברה אחים צדיק קהל לקוחות עצום ונאמן בארץ, החל מלקוחות פרטיים רבים, וכלה בגופים, במוסדות ובחברות כמו אוסם, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה, חברת החשמל ומשרד הביטחון. החברה מספקת מגוון שירותים רחב ואיכותי בתחום עבודות הבטון, כולל חציבות בקומפרסור, הפרדת מבנים, הריסת מבנים, ניסור קירות בטון, קידוח כוס יהלום בבטון, שיפוץ ממ"דים ומקלטים, ביקוע בטון, פריצת פתחים מדויקים וללא סדקים ואבק, ניסור קרניזים ועמודים, ניסור ברצפת בטון ועוד – כל זאת בלוויית אחריות על העבודה ובמחיר הוגן.

המאמר באדיבות ובסיוע:

חברת אחים צדיק בע"מ

ניסור בטון ביהלום, קידוח בטון ביהלום, עבודות הריסה

החברה המובילה בישראל בתחום

חיתוך בטון על פי מידה מדוייקת, ללא רטט וללא סדקים

קידוחים מדוייקים ביותר על ידי שיא הטכנולוגיה בתחום

סיסמתם של אחים צדיק – בשם השם נעשה ונצליח!

טלפון: להצעת מחיר וייעוץ חייגו 6325* או 1800-705757

שירות כלל ארצי

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...