Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

עדינה פלדמן – קולאז' של אשה

עדינה פלדמן – קולאז' של אשה

כולנו מכירים את ההרגשה המשונה הזאת – מדי פעם אנחנו נחשפים לתופעה כלשהיא, קונצרט, הופעה הצגה או כל אירוע תרבותי אחר . אנחנו נהנים, מבלים, ואפילו מתפעלים, אבל בתוך כל הבליל האדיר הזה של עונג ורגשות, מחלחלת לה הרגשה מוזרה ולא נעימה של משהו שחסר, משהו שמפריע לקתרזיס שמדגדג בנימי הנפש.

לי זה קרה במוצ"ש האחרונה בשעה שצפיתי בהופעתה של הזמרת עדינה פלדמן במוזיאון ארצות המקרא בירושלים. עדינה הקדישה את ההופעה לנשים, לרגל יום האשה הבינלאומי שחל היום (יום שני). "קולאז' של אשה" כך נקרא המופע. לא ידעתי למה לצפות מכיון שלא הכרתי את עדינה עד אז ולא שמעתי אותה שרה מעולם. אבל מה שקרה על הבמה היתה הפתעה צרופה של מבצעת מדהימה, שנתה שואו פנטסטי ומיגנטה את הצופים. וואו זאת היתה התגובה שלי בתוכי, מה זה? איך לא שמעתי אותה עד היום?

באולם הקטן והאינטימי של מוזיאון ארצות המקרא שמתאים בול להופעות מהסוג הזה, עדינה הרגישה כמו בבית. חוש ההומור של קטעי הקישור השתלב נפלא ביכולת הוירטאוזית הוואקלית, היא ידעה לאזן בין המלל והשירה ועשתה שימוש מדוייק ונקי בקול האיכותי ושלה שהוא בעל מנעד רחב שמאפשר לה לשחק בטונים, לעלות ולרדת כמעט בחופשיות ולהתאים עצמה לכל גוון של זמרת שאת שיריה היא השמיע.

ושלא יחשבו הגולשים כי מדובר במה בכך, מכיון שאת קולאז' של אשה מאכלסים שירים של באמת, אבל באמת הגדולות ביותר: מברברה סטרייסנד, דרך שירלי בייסי, קרול קינג, אלה פיצ'ארלד ובילי הולידיי ועוד ועוד. לו עצמת עיניים, היית הצופה חושב לרגע כי האורגינליות עומדות על הבמה. כיון שעדינה הצליחה להעניק לקולה את הגוון הייחודי של הזמרות הללו עד כי נדמה שאכן ברברה היא שעומדת על הבמה ושרה או קרול קינג, או ג'ודי גארלנד שאגב הביצוע הנפלא של "מעבר לקשת בענן" מתוך "הקוסם מארץ אוז" הוכיח לצופים כי עומדת לפניהם זמרת איכותית שמצליחה לשלב את הסיפור המרתק של הזמרות הגדולות עם סיפור חייה שלה.

אז מדוע התחושה הלא טובה עליה סיפרתי בתחילה מחלחלת פנימה? בתום המופע, כשמקבץ הרגשות שקע, הבנתי שמדובר ברגשות תיסכול. שלי כמובן. מצאתי את עצמי מהרהר על כך שאיך זה יכול להיות שזמרת נפלאה כל כך עם קול איכותי ששנים לא שמעתי כזה, לא נמצאת בפריים טיים של המוסיקה. את עדינה לא שמעתי בגל"צ או גלגל"צ, לא ראיתי אותה בתוכניות הפריים טיים של ערוץ 10 וערוץ 2, למרות שהיא מרבה להופיע ועמדה על בימת הקרנגי הול בניו יורק ותיאטרון ירושלים.

השאלה שעולה תמיד האם מדובר במזל? בטיימינג גרוע? או מחסור במרפקים נוקשים כדי לפלס את הדרך? השאלה כנראה תישאר פתוחה מכיון שאין לכך תשובה חד משמעית. מה שכן, במדינה ים תיכונית, שבה המוסיקה המזרחית הפכה למיין סטרים, לא בטוח שלזמרות ברמה של עדינה יהיה מקום בקידמת הבמה.

לעדינה עצמה שמודעת לעניין זה מפריע אבל היא אומרת: "אני חיה עם זה, אני מתמקדת בדברים שאני אוהבת ועושה ואני מאמינה שבסופו של דבר תקרת הזכוכית הזאת תיפרץ". עדינה ילידת ניו יורק מודעת גם למצבה הייחודי של להיות קרועה בין שני עולמות "אני כמו צמח בר" היא מרגישה שייכת לשם ולכאן, כישראלית ואמא לחייל אבל מרגישה גם קצת לא פה ולא שם. היא בעלת תואר שני במחול מאוניברסיטת ניו יורק שרה על הבימות מילדותה. את המופע "קולאז' של אשה" היא הקדישה לנשים הגדולות מהחיים כמי שחיה יום יום את הקושי להיות אשה, לעסוק לדבריה במגוון המטלות של להיות רעיה, אם ואשת קריירה. עדינה היא הדוגמה לאיך אפשר להיות סופרוומן, עם קול אלוהי.

בקולאז' של אשה משתלבים נפלא גם חברי להקתה של עדינה: רנקו ריכטמן המנהל המוסיקלי ונגן הקלידים, אליחן אברמוב הגיטריסט, שי פסטרנק המתופף, גיא תדמור בגיטרה בס ושימרית רבי המקסימה כזמרת מלווה שהשלימה את הספקטרום הוואקלי של עדינה בתיאום רב. לרוץ ולראות.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הסטודנט משאנן הנציח את חבר הילדות מירושלים
בטקס מרגש בבית יד לבנים בירושלים השתתפו השבוע משפחות שכולות,...
תערוכת ענק לכבוד ציון 40 שנה לסדנאות האמנים
"האומן 26" ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
תערוכה חגיגית לכבוד 40 שנה לסדנאות האמנים ירושלים: "האומן 26"
ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...