Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

קבלת 100% מימון לרכב! איך עושים את זה?

קבלת 100% מימון לרכב! איך עושים את זה?
(צילום: שאטרסטוק באדיבות חברת אפטר יו)

שוק הרכב בישראל עבר שינוי רב בשנים האחרונות, כיום קל לקבל מימון 100% לרכישת רכב. הכנסו לאתר לקריאה נוספת והבינו איך גם אתם יכולים לקנות את הרכב הבא שלכם בקלות.

(צילום: שאטרסטוק באדיבות חברת אפטר יו)

עד לפני מספר שנים נאלץ הצרכן הישראלי שרצה לרכוש רכב חדש לשלם במזומן את מלוא עלות המכונית, לכן רבים לקחו הלוואה לכל מטרה מהבנק, שברו תכניות חיסכון וגייסו כספים ממקורות נוספים. המכונית מהווה הוצאה גדולה שמשפיעה על ההוצאות השוטפות של המשפחה, מעבר לעלות רכישת הרכב יש לשלם גם ביטוחים וכמובן הוצאות שוטפות, לרבות דלק, טיפולים וכדומה.

כיום, אפשרויות המימון לרכישת רכבים חדשים ויד שנייה השתנו, ישנם ארבעה שחקנים מרכזיים בענף המימון לרכב, ביניהם הבנקים, יבואני הרכב, חברות הליסינג וחברות מימון חוץ בנקאיות שונות. התחרות הגבוהה בין השחקנים המרכזיים הובילה לפיתוח פתרונות מימון משתלמים יותר עבור הצרכן הישראלי, וכעת ניתן לקבל הלוואה בגובה 100% משווי הרכב, בלי לשבור תוכניות חיסכון ובתנאים אטרקטיביים.

אפיקים לקבלת מימון 100% לרכב

הבנקים נחשבים בעיני רבים לאופציה מועדפת ללקיחת הלוואה לרכישת רכב. אם בעבר הבנקים לא הסכימו לממן 100% מעלות הרכב בגלל הפחת הגבוה והסיכונים הרבים, כיום בעקבות התחרות הם מציעים בחדווה מימון 100% לרכב. יבואני הרכב הציעו בתחילת הדרך פתרונות מימון מחברות פיננסיות חוץ בנקאיות, כיום חלק גדול מהיבואנים מציעים הלוואה ישירות דרכם כדי למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות.

חברות הליסינג הן אלו שהביאו למפנה בענף המימון לרכב. עד לפני מספר שנים חברות הליסינג הציעו מימון מלא או חלקי לכל מי שרכש דרכם רכב משומש, כיום חברות הליסינג החלו לשווק גם תוכניות מימון 100% לרכבים חדשים עם 0 ק"מ, לעתים במחיר נמוך ממחירי היבואן. בנוסף, יש מספר חברות מימון חוץ בנקאיות הפועלות בהיתר ממשרד האוצר ומציעות מגוון פתרונות מימון, לרבות מימון 100% לרכב.

מימון בנקאי ניתן לרוב לתקופה של חמש שנים, במקרים מסוימים הבנק ידרוש שעבוד של הרכב כנגד מתן ההלוואה. המימון הבנקאי נחשב יחסית לאטרקטיבי בגלל הריבית הנמוכה, ולרוב הבנקים אינם מקשים על הלווים ומציעים הלוואה מהירה יחסית. עם זאת, למימון הבנקאי יש חסרון בהשוואה לחלופות מאחר והבנק אינו מסייע במכירת הרכב הישן וההלוואה משפיעה על האובליגו.

חברות הליסינג הפכו לשחקניות ראשיות בענף הרכב, הן מציעות מימון 100% לרכב חדש או משומש. חברות הליסינג מציעות מגוון מסלולי מימון כמו ליסינג תפעולי המאפשר לצרכן לבחור את הרכב המועדף עליו, לשלם מקדמה, ומדי חודש לשלם תשלום קבוע לתקופה המוגדרת מראש, ובסוף תקופת ההלוואה הלקוח יכול להחליט האם לכסות את היתרה לרכוש את הרכב או לעבור למסלול חדש ולבחור דגם חדיש יותר. חברות הליסינג מתחייבות לרכוש את הרכב בסוף התקופה, אך יש לזכור כי המכונית נרשמת כיד שנייה מעסקת ליסינג ולכן ערכה בשוק פוחת בשיעור כ- 8% באופן אוטומטי.

יבואני הרכב וחברות המימון החוץ בנקאיות מציעים לצרכן הישראלי לשלם מקדמה ולתקופה של מספר שנים לשלם תשלום חודשי. בסוף תקופת ההלוואה ניתן ברוב המקרים למכור את המכונית למחלקת הטרייד אין של יבואן הרכב. חברות המימון החוץ בנקאיות מציעות לאחר בדיקה של מאפייני ויכולת ההחזר של הלקוח מימון לרכב בשיעור 100%, עם זאת הן אינן עוסקות בקניית ומכירת רכבים ורק מציעות מימון. במקרים מסוימים ההלוואות של יבואני הרכב וחברות המימון החוץ בנקאיות יקרות יותר מההצעה של הבנקים וחברות הליסינג. לכן חשוב לערוך סקר שוק מקיף בין כל הגורמים, ולקבל החלטה צרכנית נבונה, שקולה ואחראית.

המאמר נכתב באדיבות אתר רק תבקש מימון רכב

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...