Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ראש העיר ברקת ירה אמש בתותח הרמדאן ונעל את יום הצום ה-28

ראש העיר ברקת ירה אמש בתותח הרמדאן ונעל את יום הצום ה-28

ראש העיר, ניר ברקת: "השנה השקענו באופן חסר תקדים בשיפור חזות העיר, בתשתיות ובהפקת אירועי תרבות לכבוד הרמדאן ולרווחת תושבים העיר ואורחיהם. גם השנה מתגאה העיר ירושלים בחופש הפולחן, הסבלנות והסובלנות שלה כלפי כלל הדתות בעיר. אני שמח לקחת חלק באירועי חודש הצום ומאחל לתושבים המוסלמים עיד אלפיטר שמח"

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ירה אמש בתותח הרמדאן העתיק ונעל את יום הצום ה-28. האירוע התקיים יחד עם משפחתו של החאג' יחיא סנדוקה, אשר אחראית להפעלת התותח במשך חודש הצום ובימי חג עיד אל-פיטר, ומופקדת על ירי התותח מאז התקופה העות'מאנית לפני כ- 200 שנה.

חודש הרמדאן חל השנה בין התאריכים 17 ביוני ועד 15 במאי, כאשר עם סיומו יציינו תושביה המוסלמים של העיר את חג עיד אל פיטר – חג סיום הצום. במהלך חודש זה, מקיימים תושביה המוסלמים של העיר צום ותפילות, החל מעלות השחר ועד לרדת החשכה.

לקראת הרמדאן ערכה העירייה מבצע ניקיון מקיף בשכונות ופינתה מצבורי אשפה גדולים, כולל פסולת עפר ובניין. בנוסף, נפרסה תאורת חג ברחובות מזרח העיר, נתלו 40 שלטי ברכה בשלוש שפות ברחבי העיר, נתלו דגלים צבעוניים חגיגיים והושקעו סכומי כסף גדולים בריבוד כבישים ובסתימת בורות ברחובות הראשיים. כמו כן, הוצבו ספסלים חדשים ונפרסו צליות בסביבות העיר העתיקה.

במהלך ימי הרמדאן ביצעה העירייה פינוי מוגבר של אשפה מן הצירים הראשיים, ודאגה לניקיון הפארקים והגנים הציבוריים במטרה לאפשר אווירה חגיגית ומכובדת לאורך כל חודש הרמדאן.

בתחום התחבורה הוכשרו מגרשי חנייה יעודיים לשימוש המבקרים והמתפללים, ותוגברה תדירות הרכבת הקלה במטרה להקל על המגיעים להר הבית ולעיר העתיקה.

בנוסף להערכות בתחומי התברואה והתשתיות, התקיימו אירועי תרבות וחברה בשיתוף עם המינהלים הקהילתיים ב-12 שכונות, במסגרתם נפתחו מגרשים בית ספריים עם תאורה בלילה לטובת הקהילה וטורנירים של ספורט בשכונות. כמו כן, אגף הרווחה בעירייה חילק תלושי מזון לנזקקים בלשכות הרווחה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...