Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

שר החינוך גדעון סער בועדת הכספים: "ההכרעה לקראת שנת התקציב הבאה היא או חינוך או ביטחון"

שר החינוך גדעון סער בועדת הכספים: "ההכרעה לקראת שנת התקציב הבאה היא או חינוך או ביטחון"

בדיון על תקציב משרד החינוך והביצוע בשנת 2009 אמר שר החינוך גדעון סער כי אחוז הביצוע של 2009 היה גבוה מאד וכי הוא מקווה לחזור עליו גם בשנת 2010.  מסקירת התקציב עלה כי הסכום הכולל עמד על 30.2 מיליארד ₪ ונותר בסה"כ 45 מיליון ₪ שלא נוצלו.  "מדובר ב  99 אחוזי ביצוע, אחוז ביצוע גבוה שלא היה כמותו במשרד החינוך".  

השר אמר כי יש להגדיל את תקציב משרד החינוך, "סדר העדיפויות הלאומי צריך להשתנות בפועל, אין מחלוקת על כך שההשקעה בחינוך היא המפתח לעתידה של מדינת ישראל, ע"פ הדוחו"ת העולמיים ההשקעה לתלמיד בישראל נמוכה מאד מול ממוצע מדינות הoecd   , אנו צריכים יותר להשקיע בתחום.  חשוב לומר כי אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו צריכים באמת לקבל למען עתיד ישראל.  הנושא לא נותן לי מנוח ואני מבטיח שגם לאחרים לא תהיה מנוחה. מאד קל לומר שהחינוך הוא בראש סדר עדיפות לאומי,  אבל ההכרעה לקראת 2011 היא או ביטחון או חינוך. או להמשיך ולנפח את תקציב הביטחון או להגדיל את תקציב החינוך, הרי גם אם תקציב המדינה כולו היה הולך למשרד הביטחון היה צריך עוד תקציב.  אין חולק כי החינוך הוא לא פחות מהביטחון הלאומי".  

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי ראוי לציין לטובה את השר שפעל נגד הקיצוץ במשרדו והנתונים על ניצול התקציב כמעט במלואו מוכיחה על עבודתו הטובה,  "צריכה להיות תוספת תקציבית למשרד החינוך,  במיוחד לאחר שראה"מ הצהיר כי החינוך מעל לכל".  

מנכ"ל מרכז השלטון המקומי רון מוסקוביץ העלה מספר נושאים הנוגעים לרשויות המקומיות, אי עדכון תעריפי ההסעות, החינוך המיוחד והריבוי הטבעי. מוסקוביץ אמר עוד כי בנושא מפעל הפיס, האוצר יגרום להפחתת ההכנסות של הלוטו, מה שישליך על הרווחים המופנים לבניית כיתות. מ2011 נראה ירידה בכמות הכיתות שייבנו".  

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני העלה את מצוקת המוסדות התורניים ואמר כי יש נושאים בעייתיים רבים שיש לפתור כדוגמת המשבר ברשת הגנים, במערך ההסעות, ובנושא הסדרת החשבות של החינוך העצמאי. השר אמר במענה לפניות החכי"ם כי לגבי בריאות התלמיד הוא לא משוכנע שהמהלך שנעשה היה נכון, "יש לשקול היטב האם אנחנו צריכים להישאר צמודים למודל הנוכחי, אך ההתערבות בנושא היא לא רק בתחום משרדי מאחר ויש מכרז מתקדם בנושא".  

לגבי הפיס אמר השר כי הביע את דאגתו מהירידה בהכנסות הפיס וההשלכות על בניית מבני חינוך, "הצעתי בנושא הצעה לשר האוצר, אני מקווה שיקבל אותה".  השר התייחס גם להקפאת הבניה במבני החינוך ביו"ש,  ואמר כי יפעל לכך שינתן מענה ביו"ש לילדים כמו בכל מקום,  "הנושא בויכוח בינינו למשרד הביטחון  והוא יוכרע ע"י ראש הממשלה".  

לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני כי השר יכול לראות בוועדת הכספים כבת ברית בנושא הדאגה לחינוך, "ב2011 יהיה המבחן האמיתי מאחר והתקציב החדש יהיה מטעם הממשלה הנוכחית, אין ספק שהחשיבות בהשקעה מול כל תלמיד צריכה להיות הרבה יותר גבוהה מהיום מאחר וככל שמפחיתים בשעות הלימודים, הסובלים מכך הם בעיקר המשפחות שההורים לא יכולים לממן חוגים ושיעורים פרטיים,  מה שמגדיל את הפערים בחברה הישראלית. נפעל בכל כוחנו למנוע קיצוצים עתידיים ואף להגדיל את התקציב למערכת החינוך שהיא העתיד של כולנו".

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...