Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

תל אביב על סף 2010. גלריית ליטבק פותחת עידן חדש באמנות עכשווית

תל אביב על סף 2010. גלריית ליטבק פותחת עידן חדש באמנות עכשווית

המבקר בגלריית ליטבק, שבמגדל המוזיאון בתל אביב, מהלך בתוך אולם/עולם חלופי, הנברא באחת, לכל צורך ולכל אווירה. מערכת הבקרה בגלריה שולטת  על הופעתם של מאות אלפי צבעים, תוך תאום בין מוזיקה לגווניי תאורה. בכל רגע יכולה  להתרחש דרמה – יום הופך ללילה, אפלה לאור, דמדומים לזריחה. ואם לא די בכך – בקומה ה-18 של מגדל המוזיאון פרושים עוד כ-350  מטר של  Private Viewing. חזונו של מולי ליטבק להקים מרכז בינלאומי לאמנות עכשווית בטבורה של תל אביב קרם עור וגידים. משרד האדריכלים גוטסמן-שמלצמן שביצע את הפרויקט יצרו כמענה חלל תצוגה ייחודי, הערוך להתמודד באופן חדשני ומפתיע עם הצגת אמנות מכל ז'אנר.

CONTEMPORARY ART GLASS

חלל התצוגה המיוחד הזה יאכלס תחילה את האמנות החביבה על היזם במיוחד – אמנות הזכוכית. זהו סיפור אהבה שקוף, המתחיל באי הקטן ליד ונציה שבו ביקר מולי ליטבק. האי מורנו מחזיק בטכניקות סודיות וייחודיות של יצירה בזכוכית, כאשר אמנים מכל רחבי העולם באים ללמוד בו. מוקסם מפסלי הזכוכית – מולי ליטבק בא והולך מהאי הקטן ובאמתחתו עוד ועוד יצירות אמנות והיכרות הולכת ומעמיקה עם תחום זה. החזון לגייר את האמנות השקופה מתחיל לקרום עור וגידים.

"יצירת סביבה להצגת אמנות היא תמיד אתגר, והאתגר רק מתעצם כשמדובר בתצוגה של זכוכית, שחמקמקותה נוגעת לא רק בחזון האמנותי הגלום בה, אלא גם בעצם טבעה וחומריותה", מספר האדריכל של הגלריה אסף גוטסמן.  "מעֵבר למשחק ההשתקפויות המלווה כל תצוגה של זכוכית – האור הוא תנאי הכרחי ללכידת הדימוי, להבהרת הצורה ולגילוי שקיפותה של המאסה. תכנון החלל של גלריה ליטבק היה כרוך במהלך עמוק וממצה של דיון קולקטיבי ובתהליך למידה שדרש, פעם אחר פעם, בחינה מחודשת של הנחות מוקדמות בשאלות של נפח, אמצעי תאורה, ושאר ההיבטים המורכבים של תצוגת זכוכית. התוצאה היא מזיגה של כוחות, היוצקת תוכן לכוונותיהם ולחזונם של הוגי הפרויקט ומתכנניו. המאפיין העיקרי של ההתנסות המיוחדת הזאת הוא אולי הסירוב של מולי ליטבק להתפשר וההתעקשות על קיום דיאלוג משלים בין החלל, האור והאיכויות האינסופיות הגלומות באמנות הזכוכית."  

אמני הזכוכית מגיעים לכאן

23 אמני זכוכית מובילים בעולם, המיוצגים בלעדית ע"י גלריית ליטבק בישראל יהוו את יריית הפתיחה של הגלריה. ביניהם:

Dale Chihuly, Lucio Bubacco, Lino Tagliapietra, Bertil Vallien, Howard Ben Tre

את  Chihuly אין צורך להציג. הקהל הישראלי נהר לראות את יצירותיו במגדל דוד בירושלים. Chihuly הידוע בטכניקת הניפוח הייחודית שלו, ממקימי ביה"ס הידוע לזכוכית בארה"ב – Pilchuck Glass School וזכה בפרסים רבים על עבודותיו.

אמן נוסף הוא Lucio Bubbaco– יליד האי מורנו, שיצר טכניקה חדשה לתיאור גוף האדם בתנועה, באמצעות טכניקת העששית- Lamp Working. נושאי עבודותיו כוללים סצנות מהמיתולוגיה היוונית ומהאמנות הרומית והביזנטית, לצד הקומדיה דל ארטה האיטלקית מהמאה ה-14.

Lino Tagliapietra – אף הוא יליד האי מורנו, החל ללמוד את אמנות הזכוכית בגיל 11 והגיע לרמת מאסטרו בגיל 21. Lino, שחי בארה"ב, הוא בעל קו ייחודי. בתערוכה יוצגו עבודות חדשות שלו וביניהם עבודות תלת מממדיות, בהשראת הדינוזאורים.

Bertil Vallien הוא אחד האמנים פורצי הדרך באמנות זכוכית שוודית. הוא משתמש בטכניקת יציקת חול, כאשר עבודותיו מושפעות מהעבר ופונות לעתיד. בתערוכה תוצג סדרה של ראשים, מסיכות ומפת האדם – המסמלים את המסע האנושי במהלך ההיסטוריה ואת הקיום העכשווי.

Howard Ben Tre הוא החלוץ הראשי של פיסול זכוכית בקנה-מידה גדול בארצות-הברית, אחד האמנים הבולטים כיום בתחום האמנות העכשווית אשר צלחו את המעבר מאמנות הזכוכית לאמנות עכשווית. עבודותיו מאופיינות במונומנטאליות, בהשראת הקתדראלות של ימי הביניים, מקדשי המאייה וחורבות יוון העתיקה. הגוף המרשים שנוצר משדר אלגנטיות ועוצמה ומשקף תקופות קדומות עם התאמות לעולם המודרני. יצירותיו מעוררות עניין עצום. עבודותיו שמורות באוספים של מוזיאונים מרכזיים ברחבי העולם, לרבות המרכז לאמנות עכשווית, מקסיקו-סיטי; מוזיאון קורנינג לזכוכית, קורנינג, ניו-יורק; המוזיאון לאמנות של מחוז לוס-אנג'לס; מוזיאון מטרופוליטן לאמנות, ניו-יורק; המוזיאון לאמנויות יפות, ניס, צרפת; המוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית, קיוטו, יפן; ומוזיאון סמיתסוניאן לאמנות אמריקאית וגלריה רנוויק, וושינגטון.

בית לאמנים

גלריית ליטבק תומכת ומבססת את מעמדם של אמנים בכלל ואמני זכוכית בכללם, כך שלצד קידום וחשיפת אמנים מובילים, נחשפים כישרונות חדשים וניתנת להם אפשרות לביטוי ולמימוש.

Peter Bremers, אשר חתם לאחרונה חוזה התקשרות עם גלריה ליטבק, אומר במאמר מאת Jessica Kronika שהתפרסם ב- 12/11/09 ב-ABJ Seattle Glass Online , "למולי ליטבק המייסד והאוצר, יש חזון גדול בנוגע לעתיד של מדיום אמנות הזכוכית. ליטבק הוא איש עם שליחות, ההתמסרות שלו לקידום אמנות מאתגר אותי להמשיך וליצור אמנות איכותית. שיתוף הפעולה בא ברגע המתאים בשבילי לפיתוח פסלים חדשים".

https://seattleglassonline.blogspot.com/2009/11/peter-bremers-and-litvak-gallery.htm

תערוכה זו היא הראשונה בסדרת אירועים מתוכננים שמטרתם – מיתוג וקידום עבודות אמנות בזכוכית כמדיה בינלאומית, חשיפה אינטנסיבית ורחבה של הקהל למדיה זו והצגת מומחיות ייחודית בתחום זה.

בבסיס הפרויקט עומד החזון לקדם CONTEMPORARY ART GLASS דווקא במקומות שבהם אמנות זו איננה ידועה. כחלק מחזון זה יוקמו גלריות נוספות בערים מובילות בעולם. מלבד אמנות זכוכית, הגלריה שהינה גלריה לאומנות עכשווית, תקדם מדיות נוספות כמו: ציור, פיסול, ווידאו ארט. תוכנית הגלריה תומכת באמנים ישראלים ובינלאומיים ומבקשת לספק להם את ההזדמנות לפרוץ דרכים חדשות ולהפתיע ביצירות מופת מקוריות לטובת שוחרי האמנות והציבור כולו.

האמנים המשתתפים:

Peter Bremers, Lucio Bubacco, Vaclav Cigler, Chardiet Jose, Dale Chihuly, Daniel Clayman, Steffen Dam, Richard Jolley, Dante Marioni, Tobias Mohl, William Morris, Stepan Palla, Zora Palova, Rybak Jaromir, Davide Salvadore, Joey Kirkpatruck, Jirina Zertova, Vladimir Kopecky, Lino Tagliapietra, Bertil Vallien, Julius Weiland, Ann Wolf, Howard Ben Tre.  

חלק מהאמנים יכבדו את הגלריה ויגיעו לאירוע הפתיחה  

אוצר: מולי ליטבק

תאריך פתיחה 21/12/09

נעילה – אמצע מרץ 2010

מיקום:

ברקוביץ 4, מגדל המוזיאון, תל אביב. 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הסטודנט משאנן הנציח את חבר הילדות מירושלים
בטקס מרגש בבית יד לבנים בירושלים השתתפו השבוע משפחות שכולות,...
תערוכת ענק לכבוד ציון 40 שנה לסדנאות האמנים
"האומן 26" ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
תערוכה חגיגית לכבוד 40 שנה לסדנאות האמנים ירושלים: "האומן 26"
ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...