Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

40,700 סטודנטים פתחו את שנת הלימודים האקדמית בירושלים

40,700 סטודנטים פתחו את שנת הלימודים האקדמית בירושלים

בשנת הלימודים הנוכחית, ירושלים רושמת עלייה במספר הסטודנטים בעיר, כאשר כ-40,700 סטודנטים פתחו את שנת הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה בעיר. הגידול במספר הסטודנטים נרשם בעיקר במכללות לחינוך ובמכללות האקדמיות. קרוב למחצית מהסטודנטים ילמדו באוניברסיטה העברית, כשליש במכללות האקדמיות והשאר במכללות לחינוך.

אלפיי הסטודנטים החדשים אשר החלו את לימודיהם השנה בירושלים מצטרפים לעשרות אלפי הסטודנטים אשר כבר לומדים במגוון המוסדות להשכלה גבוהה שיש לעיר להציע ובהן האוניברסיטה העברית, המדורגת כאחת מהאוניברסיטאות הטובות בארץ ובעולם, לצד מגוון מוסדות לימוד בתחום האומנות, החינוך, ההנדסה והמדעים.

ראש העיר ברקת ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון נפגשו עם נציגי אגודת הסטודנטים וסיירו בעמדות העירייה הפרושות ברחבי האוניברסיטה שהוקמו במיוחד לצורך מתן מענה עבור הסטודנטים.

ראש העיר ברקת בירך את הסטודנטים בשנת לימודים מוצלחת וציין כי "על אף המצב הביטחוני, אני שמח לראות את האוניברסיטה מלאה בסטודנטים ושוקקת חיים. להיות סטודנט בירושלים זו חוויה מיוחדת שאין כדוגמתה בארץ ואנו בעירייה עושים הכל כדי שהחוויה הסטודנטיאלית בעיר תהיה מעניינת, מאתגרת ומעשירה ככל הניתן. הצעירים והסטודנטים בעיר הם כוח מניע ומעצב שמשפיע בתחומים רבים על דמותה, ואילו ירושלים מצידה מציעה לצעיריה מגוון עצום של אפשרויות בילוי, תרבות, פנאי ותעסוקה.

נוסף על הלימודים בבירה, אני מזמין אתכם לבלות בירושלים, לגלות אותה, ליהנות בה ולקחת חלק פעיל בבנייתה ועיצובה של העיר המיוחדת בעולם – הצלחה של הסטודנטים היא הצלחה שלנו. עם פתיחתה של שנת הלימודים האקדמית בירושלים, אני רוצה לאחל לכל הסטודנטים והסטודנטיות בעיר שנת לימודים פורה ומוצלחת! "

כ 70% מהסטודנטים בירושלים ילמדו לתואר ראשון, כאשר התחומים הנלמדים ביותר בירושלים הינם: 

– מדעי הרוח (כולל חינוך) כ 40% מהסטודנטים

– מדעי החברה כ 12% מהסטודנטים.

המכללות בירושלים מושכות יותר סטודנטים שגרו בירושלים לפני הלימודים-

כ-37% מהסטודנטים במכללות האקדמיות למדו בירושלים בתיכון, לעומת כ 27% מהסטודנטים באוניברסיטה העברית למדו בירושלים בתיכון.

בצלאל מושכת אליה סטודנטים מחוץ לירושלים-

כ 83% מהסטודנטים לתואר ראשון בבצלאל גרו מחוץ לירושלים בעת ההרשמה ללימודים, 77% מהסטודנטים בעברית גרו מחוץ לירושלים בעת ההרשמה ללימודים.

נשארים בירושלים-

כ 28% ממקבלי התארים ממוסדות להשכלה גבוהה בירושלים נשארים לגור בירושלים (העיר) 5 שנים מיום קבלת התואר. לצד הלימודים האקדמיים, המגוון התרבותי של ירושלים, האווירה הקהילתית, הסצנה הצעירה והיזמית והזדמנויות שונות למעורבות חברתיות והרחבת אפשרויות התעסוקה בעיר לצעירים הביאו בשנים האחרונות לעלייה בפופולאריות של העיר ירושלים בקרב צעירים וסטודנטים.

המקצועות מהם נשאר אחוז גבוה של מקבלי תארים בירושלים: חינוך, מדעי הטבע ומתמטיקה ומדעי הרוח.

חנן רובין, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הצעירים, המשפחות והסטודנטים (התעוררות) ציין כי "דווקא בימים לא פשוטים העוברים על בירת ישראל ישנה חשיבות מיוחדת ל40,700 הסטודנטים שמתחילים את השנה במוסדות הלימוד השונים. אני מאחל להם שיזכו להנות מהעיר כשם שהעיר נהנת מהם, וכתוצאה מהחוויה החיובית שגם יחליטו להישאר בעיר. אנחנו נמשיך לפעול כדי לדאוג לשגרת היום יום של הסטודנטים מחד – בשירותים, באירועים, ביוקר המחיה ועוד, וכדי להבטיח את עתידם – בתעסוקה, בדיור ובחברה מאידך".

שבוע הקמפוסים:

כמדי שנה במסגרת אירועי פתיחת השנה האקדמית, בשבוע הראשון ללימודים יפעלו בתשעת הקמפוסים הגדולים של המוסדות האקדמיים בירושלים דוכני שירות של עיריית ירושלים ברחבי הקמפוסים השונים, במטרה לסייע לסטודנטים הלומדים במוסדות, בדגש על הסטודנטים החדשים בעיר, להיקלט בצורה המיטבית בעיר. בין היתר נמצא בדוכן נציג מחלקת הגבייה שיסייע בנושאים הקשורים בגביית הארנונה (לרבות קבלת הנחה) ויינתנו שירותים רבים לנוחיות הסטודנטים דוגמת קבלת תו חנייה וערעור על דוחות חנייה, טפסים לשינוי כתובת, הנפקת כרטיס תושב ירושלמי, מידע על אירועי התרבות בירושלים, רכישת מנוי תרבות באחד ממוסדות התרבות של ירושלים ועוד. כמו כן יוכלו הסטודנטים לקבל ייעוץ מלגות אישי חינם (ע"י מרכז צעירים) במסגרתו תוגרל מלגה לשנת הלימודים בקרב הסטודנטים שניגשו לקבל ייעוץ.

כדי להקל את ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים מהסטודנטים בעיר, רשות צעירים תציב עמדות ממוחשבות במספר קמפוסים שיאפשרו לסטודנטים לקבל מידע אודות התיק האישי שלהם בעירייה ולבצע פעולות הקשורות בארנונה והליכים נוספים. שירות זה, שהחל שנה שעברה כפיילוט, צפוי להקל מאד את ההליכים הבירוקרטיים הנדרשים מהסטודנטים בעיר.

העירייה מעודדת צעירים וסטודנטים לפעול בשכונות העיר, לבנות יחד קהילות יוצרות ולהשפיע על המרחב העירוני. עיריית ירושלים מזמינה את הסטודנטים להצטרף למאות הסטודנטים שכבר השתתפו בפרויקט "עושים שכונה", תכנית מלגה ייחודית המציעה הזדמנות חד פעמית ליצור שינוי משמעותי בשגרה ובתשתית של אחת משכונות העיר, תוך בניית קהילת סטודנטים המעצבת את אורחות חייה המשותפים.

עיריית ירושלים, בהובלת רשות הצעירים פועלת באופן מתמיד מול אגודות הסטודנטים ומוסדות ההשכלה הגבוהה במטרה להנגיש את שכונות העיר למוסדות ההשכלה הגבוהה, במטרה לשפר את תדירות התחבורה הציבורית ולאפשר תחבורה טובה יותר למוסדות ההשכלה הגבוהה ומהם. במקביל לכך, מקדמת עיריית ירושלים בקצב מואץ הקמת קווים נוספים של הרכבת הקלה אשר יאפשרו חיבור טוב יותר בין שכונות העיר למוקדי התעסוקה וההשכלה ברחבי העיר.

לרגל הגעתם של הסטודנטים, העיר ירושלים פותחת את שעריה ומזמינה אותם להנות מהשפע שיש לעיר להציע: חוויה תרבותית ייחודית ומיוחדת; מגוון רחב של מוסדות תרבות ומנויים מסובסדים עבור סטודנטים; שלל פסטיבלים, מסיבות וחיי הלילה עשירים שיש לעיר הזו להציע; לחוות את החוויה הרוחנית המיוחדת של העיר העתיקה הצעירה בעולם. מבין אירוע התרבות העירוניים שיתקיימו עם פתיחת השנה האקדמית:

איינשטיין בעזה– מרתון הרצאות של מיטב מרצי האוניברסיטה העברית במגוון נושאים מרתקים בבתי עסק ובתים פרטיים לאורך רחוב עזה, לצד מגוון הופעות והרכבים מוזיקליים.   יום שישי , 30/11 בין השעות 10:00-14:00.

אינדיסיטי– 14 הופעות של אמנים מסגנונות, מגזרים ותרבויות שונות, לאורך מספר מוקדים במרכז העיר: מתחם החבצלת, רח' הורקונוס והלני המלכה.  בין המופיעים: ריף כהן , שבק"ס,  ו malox- . יום חמישי, 5/11 , החל מ-19:30 ועד חצות.

אפליקציית JLM  night guide– במסגרת השקת אפליקציית חיי הלילה של ירושלים יצרנו פלטפורמת הופעות בשיתוף ברים ברחבי ירושלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...