Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

"האקדמיה מחבקת את הדרום": תזמורת ילדי הדרום והאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בקונצרט חגיגי למען תושבי הדרום

"האקדמיה מחבקת את הדרום": תזמורת ילדי הדרום והאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בקונצרט חגיגי למען תושבי הדרום
צילום יונתן דרור

יום חמישי 21.2.19 | 18:00 בערב באולם המופעים באשכול
פתוח לקהל הרחב ללא תשלום

האקדמיה מחבקת את הדרום
צילום ישראלה שטיין

היחידה לקהילה ע״ש יצחק נבון של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בשיתוף עם תזמורת הקונסרבטוריון (אולפן) למוזיקה אשכול, יערכו קונצרט חגיגי שנערך במסגרת פרויקט "האקדמיה מחבקת את הדרום", עבור תושבי האזור.  הקונצרט יתקיים ביום ה', בתאריך ה- 21.2.19 בשעה 18:00 באולם המופעים הגדול באשכול. האירוע פתוח לקהל הרחב, ללא עלות.

האירוע ייערך במסגרת שיתוף הפעולה של היחידה לקהילה עם פר״ח ירושלים בפרויקט "האקדמיה מחבקת את הדרום",  בו מלווים סטודנטים מהאקדמיה את ילדי התזמורת לאורך השנה ומעניקים להם שיעורים פרטיים במוסיקה. הסטודנטים מגיעים פעם בשבוע למועצה האזורית אשכול, ופוגשים את ילדי התזמורת בגילאי 10-15, תושבי אזור הדרום ועוטף עזה. במפגש  הסטודנטים מדריכים, מלמדים, מלווים, תומכים ומעשירים את עולמם של המוזיקאים הצעירים.

ביום חמישי, ה-21.2 ייערך אירוע השיא של היחידה לקהילה ע"ש יצחק נבון, במסגרתו יעברו משתתפי הפרויקט סדנא תזמורתית בניצוחו של פרופ' מיכאל קלינגהופר מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, אשר יצר את החיבור עם תזמורת ילדי הדרום, ובשעה 18:00 יתחיל הקונצרט שיהיה פתוח בחינם לכל תושבי הדרום. בקונצרט יישא דברים מנכ"ל האקדמיה מר אורי נוימן, נגני האקדמיה ונגני תזמורת הקונסרבטוריון למוזיקה אשכול ינגנו ביחד, וכן, יערך קונצרט באורך מלא של המקהלה הקאמרית בניצוחו של פרופ׳ סטנלי ספרבר. המקהלה הקאמרית תופיע עם מספר שירי שבת, קלאסיקות רומנטיות כגון פרקים מתוך הרקוויאם של פורה וברהמס, עיבודים ווקאליים ליצירותיו של ל. ברנשטיין, ספיריטואלז ועיבודים לשירים ישראלים.

על החיבור עם תזמורת הקונסרבטוריון למוזיקה אשכול, אמר פרופ' קלינגהופר מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים: ״כישרון איננו עניין גיאוגרפי. חובתנו לאתר את הכישרונות בכל מקום ולחשוף אותם לאנשים ולאפשרויות אליהם נחשפים ילדים בערים הגדולות.  תוך תמיכה ושיתוף פעולה עם המורים המצוינים הנמצאים בכל מקום ומקום, נוכל  לעודד את מיצוי הפוטנציאל ואת הדחף האומנותי הטמונים בכל ילד, ולעודד את המורים להיות מנהיגים אומנותיים וסוכני שינוי בקהילותיהם".

האקדמיה מחבקת את הדרום
צילום יונתן דרור

אודות המקהלה הקאמרית

המקהלה הקאמרית, זוכת המקום הראשון בתחרות המקהלות הארצית לשנת 2008 ,מונה 32 חברים, מרביתם סטודנטים או בוגרי האקדמיה למוסיקה בירושלים.  המקהלה נוסדה בשנת 1969 בידי אבנר איתי. כבר בראשית דרכה הוכרה כאחת המקהלות הטובות בארץ והופיעה עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור והתזמורת הקאמרית הישראלית.  המקהלה הופיעה בין היתר תחת שרביטם של המנצחים ליאונרד ברנשטיין, זובין מהטה, גארי ברתיני, קורט מזור ודניאל בארנבוים. בשנת 1973 מונה סטנלי ספרבר למנהלה האמנותי של המקהלה הקאמרית, ותחתיו מרבה המקהלה להופיע ברחבי ישראל

סטנלי ספרבר, מנצח

יליד ניו יורק, סיים את לימודי המוסיקולוגיה באוניברסיטת קולומביה ולימודי תואר שני בניצוח בג‘וליארד. ייסד את מקהלת זמיר בניו יורק, עמה הופיע בישראל בזמריה בשנת 1967 .עלה ארצה ב-1972 ושנה לאחר מכן ניצח לראשונה על התזמורת הפילהרמונית הישראלית. בהמשך ניצח על כל התזמורות המובילות בארץ. כיהן כמנהל מוסיקלי וכמנצח ראשי בתזמורת הסימפונית חיפה, בתזמורת הקאמרית חולון, במקהלה הפילהרמונית תל אביב, במקהלה הלאומית ”רינת“ ובמקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.  מאסטרו ספרבר ניצח על תזמורות באירופה, באסיה ובארה“ב ואף הופיע מעבר למסך הברזל בעידן המלחמה הקרה. זכה עם הסימפונית חיפה בפרס המועצה הציבורית לתרבות ואמנות לביצוע מצטיין של מוסיקה ישראלית, על ביצוע האורטוריה ״1992-1492״ מאת ציפי פליישר. כמו כן ניצח על ”סוויני טוד“ מאת סונדהיים באופרה הישראלית החדשה ועל ”משיח“ של הנדל באופרה הלירית בשיקגו עם מקהלה של 000,3 איש. בספטמבר 2016 הוענק לו הפרס ע“ש פרנק פלג על הצטיינות רבת שנים בעשייה מוזיקלית. ספרבר, המחזיק בתואר פרופסור מאוניברסיטת בר אילן ומהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, הינו גם שחקן ושופט טניס המייצג את ישראל כשופט כיסא במשחקי גביע דיוויס בארץ ובחו“ל, ובתחרויות שהבולטת ביניהן היתה אליפות ארה“ב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
הנשיא הרצוג נפגש עם הרב שרקי: "לחזק את הקשרים בין עולם היהדות לעולם הערבי"
הרב אורי שרקי, ראש מוסדות "ברית עולם" המפעילים את קהילות...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...