Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אובדן כושר עבודה – מה צריך לדעת?

אובדן כושר עבודה – מה צריך לדעת?
קרדיט PIXABAY

אדם עובד בעבודה יציבה וקבועה ואז יום אחד הוא עובר תאונה שמונעת ממנו להמשיך לעבוד. כאשר זה קורה התסכול מאוד גדול, כי אדם שאיבד את פרנסתו מרגיש כמו מי שעומד מעל תהום, ועל כן טוב לדעת שלא הכול אבוד, אלא זכויותיו מצויות ושמורות, כך שאם הוא רק יתנהל נכונה הוא יזכה בסיוע מהותי, ועל כן נתחיל עם ההגדרה: אובדן כושר עבודה מיוחס לאדם שאיבד את היכולת להתפרנס בעקבות מחלה או תאונה, כאשר הפגיעה יכולה להיות רק חלקית ולא בהכרח מלאה.

אובדן כושר עבודה - מה צריך לדעת?
קרדיט PIXABAY

סוגי ביטוחים

בפני אדם שכושר עבודתו נפגע עומדות מגוון זכויות – זכויות באובדן כושר עבודה, ופה המוסד לביטוח לאומי נכנס לתמונה, כאשר מי שיש לו ביטוח פרטי, ביטוח מטעם קרן הפנסיה, או ביטוח מנהלים עשוי ליהנות מכיסוי נוסף. באותה נשימה נציין שחשוב לדעת שחוק הפנסיה מחייב את המעסיקים להפריש סכומים לביטוח המנהלים ולפנסיה של העובדים, כך שהזכויות והתנאים בהחלט קיימים.

ביטוח פרטי

טוב לדעת שבין היתר ניתן לעשות ביטוח פרטי, ביטוח שמבטיח לקבל תשלום חודשי במקרה של אובדן כושר עבודה בעקבות תאונה או מחלה שמונעת המשך תעסוקה. כמו כן, לאחר שנים שהיה בלגן בנושא, טוב לדעת שמאוגוסט 2017 עשו סדר בתחום – שווקו פוליסות אחידות שמאפשרות להשוות ביתר קלות בין שלל החברות. פה נציין שרוב הפוליסות מבטיחות פיצוי כספי שאינו גבוה מ 75% מסך המשכורת, אך גם יש מגוון הרחבות נוספות, ועל כן לפני שבוחרים בפוליסה כזו או אחרת חשוב לקרוא את האותיות הקטנת ואף יש מקום להתמקח מול החברה, ובכך להוזיל באופן משמעותי את היקף ההוצאות החודשיות.

כפל ביטוחים

לא מעט אנשים שבוחרים לעשות ביטוח פרטי נמצאים במצב בו יש להם גם ביטוח פרטי וגם קרן פנסיה, עובדה שמייצרת כפל ביטוחי, משמע הפרט משלם כפול אך לא מקבל תשלום כפול – לא ניתן לקבל מעבר לתקרה מסוימת, ועל כן בעת הצורך שתי החברות מתחלקות ביניהן בתשלום, משמע מדובר בהפסד כספי מיותר עבור המבוטח. מה עושים בכדי לא לצאת פראיירים? עדיף למזער את הביטוח מטעם קרן הפנסיה לסכום המינימלי, כך שהחיסכון הפנסיוני יגדל כמה שיותר. במקביל, מוטב לעבור לפוליסה משלימה (משלימה את הפוליסה של קרן הפנסיה), כך שזוכים להיות מכוסים, לא פוגעים בהחזר מטעם הביטוח ועל הדרך חוסכים.

אל מול הבירוקרטיה

כצפוי, שום דבר אינו ממש פשוט, ועל כן גם אם ברור שמדובר במקרה קלאסי של אובדן כושר עבודה, עדיין הבירוקרטיה מציבה קשיים. אי לכך בין אם מדובר בעצמאי ובין אם מדובר בשכיר, מראש היו ערוכים לכך שההתנהלות מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי דורשת לא מעט ניסיון, עובדה שמובילה רבים להיעזר בגוף מומחה, וזאת בכדי להשיג בזמן הקצר ביותר את הסיוע הגדול ביותר.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...
במילים פשוטות, מה כולל טיפול באלכוהול וסמים?
כאשר אתם צריכים טיפול בהתמכרויות, אתם עשויים לקבל אותו דרך...
מצבה: הכתובת של יקירינו לאחר שהלכו לעולמם
אף אחד מאיתנו לא רוצה להיות במצב הזה המצב בו...