Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אושר סופית תוואי הרכבת לירושלים

אושר סופית תוואי הרכבת  לירושלים

בישיבתה השבועית החליטה הממשלה השבוע לאשר את התוכניות המשלימות, שהביא בפניה סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, המאפשרות את ביצוע העבודות בקו הרכבת המהיר משער הגיא ועד למתחם "בנייני האומה" בירושלים, כהמשך של המסילה מתל אביב. זאת לאחר שהקטע שמנמל התעופה בן גוריון ועד אזור קרית ענבים ("טלז סטון") אושר כבר בשנת 2004. החלק שמנתב"ג עד "פארק קנדה" כבר בוצע. הקטע שאושר כולל תוואי של מסילה באורך כולל של כ-22 ק"מ. הקטע הראשון של התוואי – משער הגיא ועד מבשרת ציון – כולל 2 מנהרות ו-2 גשרים. חלקו השני של התוואי – ממבשרת ציון ועד תחנת "בנייני האומה" בירושלים – כולל 2 מנהרות, גשר ותחנה שתוקם בעומק של כ-80 מטר מתחת לפני האדמה. העלות הכוללת של 2 הקטעים האחרונים הללו, נאמדת בכ-3 מיליארד שקל. אומדן עלות כל המיזם – ממודיעין לירושלים – הוא כ-6.8 מיליארד שקל. קו הרכבת לירושלים צפוי להיחנך בסוף שנת 2016.

החלטת הממשלה השבוע היתה נחוצה בכדי לאשר את העבודות הנחוצות להקמת קו הרכבת, דהיינו המנהרות והגשרים. החלטת הממשלה התאפשרה לאחר אישור התוכניות על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבניה בחודש אוגוסט האחרון, אשר קדמו לה שורה של דיונים מקצועיים ושיתוף ציבור נרחב.

בישיבת הממשלה, הציג מנכ"ל משרד התחבורה, ניצב בדימוס יעקב גנות, תוכנית לקיצור לוחות הזמנים לביצוע העבודות ההנדסיות, שאם יאושרו – יאפשרו לקצר את העבודות ולסיים את עבודות ההקמה של הקו כבר בסוף שנת 2015.

קו הרכבת המתוכנן בין תל אביב לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 ק"מ, העוברת דרך נתב"ג ומודיעין ומגיעה עד לכניסה לירושלים, סמוך ל"בנייני האומה". זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים יהיה 28 דקות בלבד.

יש לציין כי חלקו הראשון של תוואי הרכבת בין תל אביב לירושלים – בקטע שבין תל אביב למודיעין – הושלם לפני כ-3 שנים. בקטע שבין ענבה עד לטרון – באורך של כ-8 ק"מ – הושלמו עבודות התשתית ההנדסיות. הקטע שמלטרון ועד שער הגיא – באורך של 4 ק"מ – נמצא בימים אלה בהליך מכרזי. השר ישי מסר בתגובה משפט קצר וממצה: "ראוי להאיץ כל פרויקט שיש בכוחו לחזק חברתית, כלכלית ותשתיתית את ירושלים."

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ מסר בתגובה כי: "החלופה הנבחרת נותנת ביטוי מרבי הן לשיקולים התכנוניים של הקמת מסילות בתנאים טופוגרפיים קשים והן לרצון של הגורמים המתכננים למזער את הנזקים לסביבה ולנוף. השלמת הקו לירושלים תקל משמעותית על תושבי הבירה ותאפשר לאלפי עובדים, הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה, לחלוף על הפקקים הקבועים בכניסות לתל אביב ולירושלים."

 

וגם בגיזרת הרכבת הקלה בעיר יש התפתחויות: כחלק מהתארגנות חברת "סיטיפס" לקראת תקופת בדיקות הבטיחות של הרכבת הקלה ומערכותיה, נמתחו במהלך השבועות האחרונים כבלי ההזנה העילית של הרכבת הקלה לאורכו של כביש 1 העירוני. מתיחת הכבלים העיליים נעשתה ע"י חברת החשמל כקבלן משנה לחברת ההקמה של הפרויקט (החברות אלסטום ואשטרום), בקטע שבין צומת הגבעה הצרפתית לצומת רחוב שמעון הצדיק.

במהלך החודשים הקרובים ובהתאם להתקדמות העבודות בשטח, יימתחו כבלי ההזנה העילית גם בשאר המקטעים- לכל אורך 13.8 הק"מ של תוואי הקו האדום. בתוך כך ובתיאום עם צוות תוכנית אב לתחבורה ועיריית ירושלים, תחל "סיטיפס" במהלך התקופה הקרובה בהזרמת החשמל בכבלים העיליים אשר נמתחו לאורך הקטע.

"סיטיפס" מבקשת להסב את תשומת לב התושבים לשילוט האזהרה שיוצב על גבי העמודים- לפיו אין לגעת ואין להתקרב לכבלי החשמל. מתיחת הכבלים העיליים וחשמולם מהווים את השלב האחרון בתהליך הקמת מערכת החשמל העילית של הרכבת הקלה. כאלף עמודי "קטנרי"המוצבים לאורך הקו יספקו את החשמל לכבלי ההזנה העילית ומשם באמצעות אנטנת ה"פנטוגראף" המותקנת על גבו של הקרון- למנועים החשמליים של הרכבת.

הודות לעובדה שהרכבת הקלה מונעת ע"י חשמל בלבד, נסיעתה שקטה להפליא והיא אינה מזהמת כלל את הסביבה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...