Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אטרקציה תיירותית חדשה בעיר

אטרקציה תיירותית חדשה בעיר

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה הפעלתו של כדור תצפית פורח עולה ויורד  לגובה של כ- 150 מטר, המאפשר תצפית מרהיבה על העיר, כל רבע שעה. הפעלתו של הכדור, המופעל ע"י הליום שהינו גז ידידותי לסביבה: אינו נפיץ, אינו דליק ובטיחותי על-פי תקנים בינלאומיים מוקפדים, תתבצע במתחם התחנה הראשונה בירושלים בכל עונת השנה, ובכל פעם יוכלו לעלות על הכדור כ- 30 אנשים בכל גיל, כולל ילדים. מערכות תצפית מסוג זה פועלות בבירות ברחבי העולם כולו מזה שנים רבות וזוכות להצלחה רבה.

 כאשר לא יהיה פעיל בתחום תצפיות הנוף, ישמש הכדור לצורכי הקרנה של סרטים ומשחקים והשימוש בו יכלול הדרכות בשפות שונות. הפרויקט הינו פרויקט תיירותי ירוק וידידותי לסביבה, כאשר יצור החשמל להפעלתו מושג בין השאר מעליית הכדור וירידתו.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר כי "כשיוצב בקרוב כדור התצפית הפורח, יהיה ניתן לראות את יופייה של ירושלים לא רק מלמטה, אלא גם ממעוף הציפור. מחתם התחנה החדש שאישרנו היום את הרחבתו ולצידו פארק המסילה שהקמנו הפכו להיות מוקד משיכה אטרקטיבי לכל המשפחה".

רמי סימני, יזם פרויקט "העין של ירושלים" ציין כי "מדובר באטרקציה תיירותית שלא הייתה כמוה בארבעים השנים האחרונות מאז שאוחדה לה העיר יחדיו. המבקרים יוכלו להגשים חלום בין 2,000 שנים ולראות את נופה מרהיב של ירושלים של מעלה ממעוף הציפור".

בנוסף, אישרה היום הוועדה המקומית בעירייה להרחיב את מתחם התחנה הראשונה צפונה, עד לקצה מסילת הרכבת. במסגרת הבקשה יפותח המרחב הציבורי ויוצבו מבנים ניידים שישמשו לצורכי תרבות, פנאי ובילוי. כמו כן,  תשוחזר סככת הקטרים ההיסטורית שנהרסה, יוצב קטר היסטורי שישוחזר, ויוצב כדור התצפית הפורח, כל זאת ברוח המתחם שנפתח לפני כשלושה חודשים וזוכה להצלחה רבה.

כמו כן, אישרה הוועדה הסבת שני מבנים הנמצאים לאורך פארק המסילה ששימשו בעבר לצורכי תפעול של הרכבת כקיוסקים או פעילות מסחר – לטובת המבקרים והמטיילים לאורך פארק המסילה.

שני המבנים המדוברים הינם בית הכוון (מאחורי מבנה חברת חשמל, ליד מגרש החניה), ששימש בעבר לצורכי הכוונת תנועה של הרכבת, וביתן השומר (בצומת הפארק ודרך בית לחם – צומת הכניסה לקולוני), אשר בו הוצב שומר שהיה אחראי על הרמת והורדת מחסום הרכבים בעת חציית הרכבת את כביש דרך בית לחם.

יש לציין כי פארק המסילה מהווה טיילת ושדרה עירונית והסבת המבנים נולדה מתוך ראייה אורבאנית של הוספת שימושים מסחריים,  במשורה, לאורך התוואי, כל זאת לשירות הפארק ולטובת המשתמשים והמבקרים בו.

גורמי תיירות בכירים בעיר ציינו בסיפוק כי מבחינתם הפרויקט הוא הגשמה של חלום ולהערכתם יביא לעליה משמעותית בביקור ובלינות התיירים בירושלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...