Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך לבחור חברת תמ"א 38?

איך לבחור חברת תמ"א 38?
בניין. צילום: Pixaby

מדינת ישראל ממוקמת לאורך השבר הסורי אפריקאי, לכן לטענת המומחים המדינה נמצאת בסיכון גבוה וממשי לרעידת אדמה חזקה, כפי שכבר קרה בעבר. למרות הסיכון הידוע כמחצית מהמבנים במדינה אינם עומדים בתקן הנדרש, ת"י 413, לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה. מאחר והמדינה אינה מסוגלת לשאת בעלויות חיזוק המבנים הישנים שנבנו או קיבלו היתר בנייה עד להוצאת התקן המחייב, החליטה הממשלה על תכנית מתאר ארצית שנקראת תמ"א 38 על מנת לעודד את חיזוק המבנים בהתאם לתקן באמצעות שורת תמריצים, בין היתר באמצעות תוספות של זכויות בנייה, הקלות במיסוי ועוד.

חיזוק הבניין על ידי חברה מקצועית ואמינה

תכנית המתאר תמ"א 38 מאפשר לדיירים במבנים שקיבלו היתר בנייה עד 1980 ועומדים בדרישות התכנית לחזק את המבנה, להוסיף ולקבל זכויות בנייה המאפשרות לממן את עלויות החיזוק ולהרוויח. ברוב המקרים הדיירים מתכנסים ומחליטים לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא. כדאי לדעת כי תכנית תמ"א 38 עברה שינויים רבים במהלך השנים כדי לעודד יזמים להיכנס לתחום, וכך למעשה המדינה דואגת לשלום תושביה, ומתמודדת עם האתגר של חיזוק המבנים הישנים בפני רעידת אדמה אפשרית העשויה לקרות בכל רגע.

בניין. צילום: Pixaby

כיום, ניתן לחזק את המבנה הקיים באמצעות מימון ישיר של הדיירים וללא תוספות בנייה, ברוב המקרים הדיירים מתאגדים ופונים לחברה מקצועית על מנת שזו תנהל עבורם את הפרויקט וכך הם זוכים לחיזוק המבנה, להרחבה הדירה שלהם, לתוספת ממ"ד, לשיפוץ והקמת לובי מפואר, לתוספת מעלית לבניין, להחלפת התשתיות הישנות ולשדרוג איכות החיים שלהם. כמו כן, ניתן לבצע פרויקט תמ"א 38/2, כלומר הריסת המבנה הישן והקמת מבנה חדש במקומו.

בחירת החברה לפרויקט תמ"א 38

כדי לבחור חברת תמ"א 38 על דיירי הבניין להגיע להחלטה משותפת, בהתאם לרוב הנדרש בחוק, כדי להחליט על קידום הפרויקט. ישנם מקרים בהם יזם פונה ישירות לוועד הבית ומציע לו ליזום את הפרויקט, בעבר היו דיירים רבים שבחרו ביזם הראשון שפנה אליהם אך כיום המודעות לפרויקט גבוהה יותר לכן נהוג לפנות למספר חברות המתמחות בתמ"א 38 ולבחור בהצעה הטובה ביותר עבור הדיירים.

חברה אמינה ומנוסה לפרויקט של תמ"א 38 והתחדשות עירונית בודקת האם המבנה עומד בדרישות תכנית המתאר, לאחר מכן קבלן מטעמה בודק את המבנה על מנת לבצע הערכת עלויות בנייה וחיזוק המבנה, הדיירים מקבלים תכנית מפורטת והסברים על העתיד לבוא, ולאחר חתימה על חוזה החברה משיגה את כל האישורים הנדרשים, מכינה עיצוב אדריכלי מקורי וייחודי, מחזקת את המבנה בפני רעידות אדמה, מחליפה תשתיות חיצונית ישנות כמו תשתיות חשמל, אינסטלציה וגז, מרחיבה את הדירות הקיימות בהתאם לחוזה, בונה מעלית, משפצת את הלובי וחדר המדרגות, דואגת לפיתוח סביבתי ולחניות לדיירים ועוד.

בסיום הפרויקט זוכים הדיירים למבנה חדיש ובטיחותי, לעליית ערך הנכס שלהם, לשיפור משמעותי באיכות חייהם, וכל זאת ללא כל עלות מכיסם.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...