Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך להתכונן כלכלית לקראת התרחבות המשפחה

איך להתכונן כלכלית לקראת התרחבות המשפחה
קרדיט pixabay

כמעט כל משפחה ישראלית ממוצעת, חווה אתגרים בניהול כלכלת הבית ובאיזון הלא פשוט בין ההכנסות להוצאות החודשיות. כאשר המשפחה מתרחבת, ניהול הכספים הופך למאתגר עוד יותר ולפעמים נחוץ "חישוב מסלול מחדש" על מנת להצליח להתארגן בצורה שתאפשר המשך פרנסה מספקת. כשזה מצליח, אפשר לראות איך גם בתקציב מצומצם ניתן לחיות נהדר, מבלי לוותר על דבר לצורך המחייה היום יומית ואפילו להשאיר מספיק כסף לבילויים ופינוקים.

איך להתכונן כלכלית לקראת התרחבות המשפחה
קרדיט pixabay

אתגרים בניהול הכסף כשילד חדש מגיע לעולם

חלוקת התקציב המשפחתי היא משימה מורכבת ממילא, לאור יוקר המחיה בישראל – ועוד יותר מאז החלה תקופת הקורונה, שהביאה עמה משבר כלכלי בכל ענפי המשק. רבים הם האנשים שאיבדו את מקור ההכנסה שלהם ונאלצו לחפש עבודה חדשה, עניין לא קל בתקופה שבה היצע המשרות מצומצם מאוד. אך גם ללא קשר למשבר הכלכלי, כל משפחה שמתווספת אליה נפש חדשה שאותה יש להאכיל, זקוקה לשינוי מהותי בחשיבה הכלכלית שלה, ולכן שירות של ייעוץ פיננסי למשפחות הפך למבוקש בכל שכבות האוכלוסיה.

איך לתכנן תקציב משפחתי בצורה חדשה?

מעטים הם האנשים שבאמת בוחנים בצורה מעמיקה את היקף ההוצאות החודשיות שלהם, זאת לעומת ההכנסות – שאותן רוב העובדים בישראל בודקים בצורה מדוקדקת, בעיקר שכירים שמקבלים תלוש משכורת בכל חודש. אבל התקציב המשפחתי מורכב משני צידי המתרס והוא מקבל תפנית משמעותית שיש להתחשב בה, כשמגיע לעולם תינוק חדש. מעקב תמידי אחר ההוצאות, בנוסף להכנסות, יכול לסייע לבחינת הכרחיותן של חלק מן ההוצאות, דבר שיאפשר קיצוצים חכמים במקומות הנכונים, כשייוולד התינוק. אבל במידה שלא קיים מעקב שכזה, אף פעם לא מאוחר להתחיל אותו.

הקניות לקראת בואו של הרך הנולד הן רבות, בעיקר עבור מי שאין לו ציוד לתינוקות כמו ביגוד וריהוט, שהועבר אליו מבני משפחה וחברים. בנוסף, מעבר לציוד הקבוע שהתינוק יזדקק לו – הולדת הקטנטן מצריכה גם לא מעט הוצאות שוטפות חדשות, שלא היו שם קודם: מוצרי תינוקות כמו מזון ייעודי, תכשירי רחצה, חיתולים – שאלו הן הוצאות שיכולות להגיע למאות ואף אלפי שקלים לחודש. התכנון המחודש של התקציב, אם כן, צריך לעשות שינוי משמעותי בחשיבה הכלכלית ש"עבדה" בשביל המשפחה עד עכשיו – ולהתוות דרך אחרת שתאפשר לכסות את כלל העלויות שאליהן יידרשו ההורים, לאחר הלידה ולצורך גידול כל ילדיהם וכמובן פרנסתם שלהם עצמם.

מדוע כדאי להיעזר באנשי מקצוע לצורך ניהול פיננסי חכם?

ביטחון כלכלי שמאפשר פרנסה למשפחה שהתרחבה, לא מסתכם רק בהגדלת ההכנסות וצמצום ההוצאות, במיוחד לאור העובדה שההוצאות גדלות בכל מקרה. הרעיון של שכירת שירות חיצוני לניהול פיננסי חכם, המותאם למשפחה באופן ייעודי, הוא לחשוב מחוץ לקופסה ולא להפסיק לשאוף קדימה ולהגשים חלומות: התוכנית הכלכלית שתיבנה עבור המשפחה, מטרתה למצוא את הפתרונות הכלכליים שהמשפחה תוכל להתנהל לפיהם מבלי לאבד את האיזון  ולהבין לעומק איך לייצר עתודות פיננסיות ולשמר מצב כלכלי מצוין לאורך שנים קדימה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להחזיר את עצמנו כמה שנים לאחור- זה אפשרי
במיוחד בעידן שלנו, בו כולם מצלמים ומצטלמים כל הזמן, המודעות...
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...