Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך לחמם את הבית מבלי לסבול מיובש?

איך לחמם את הבית מבלי לסבול מיובש?
מקור PIXABAY

ברוב הבתים בישראל בימי החורף מחממים עם המזגנים המשמשים לקירור בימי הקיץ הלוהטים, זאת למרות שבאותו הזמן כל אותם אנשים מתלוננים – בצדק – על כך שחימום עם מזגן הוא מייבש, לא היגייני במיוחד, לא נעים ובהחלט לא מפנק או כיפי. בעוד שמזגן הוא אכן פתרון החימום הזול ביותר בחורף הישראלי, פיתוחים בתחום מערכות החימום וכמו כן שינויים בדרישות של הצרכנים עצמם מביאים לשוק הישראלי פתרונות חימום אחרים המספקים חום איכותי ונעים יותר וחלקם אפילו מציעים עלויות סבירות ויעילות אנרגטית מעולה. 

אז אם גם אתם שואלים את עצמכם איך לחמם את הבית מבלי לסבול מיובש ובלי להפוך לעבדים של פתרונות מוסיפי לחות לאוויר ביתכם, מיד תגלו את סוגי החימום הקיימים והרלוונטיים שאינם מייבשים את האוויר. 

איך לחמם את הבית מבלי לסבול מיובש?
מקור PIXABAY

סוגי חימום שאינם מייבשים את האוויר כמו מזגן

חימום של מזגן מייבש מאוד את האוויר בגלל אופי הפעולה של המזגן, מה שעובד מעולה וממש "מציל חיים" בקיץ הופך בחורף לפתרון מאוד לא נעים, לא כיפי ומשמעותית פחות מתאים לחימום חללי. חימום עם מזגן גם מייבש את האוויר וגם מביא עימו עוד שלל בעיות ותופעות שליליות, למשל הגברת אלרגיות והגברת הסיכון להידבק במחלות חורף למיניהן – בדיוק בגלל סחרור האוויר החם והיבש בבית, התפתחות יובש בעיניים, חימום בלתי אחיד, חימום שלא משפיע בחדרים או אזורים שאליהם המזגן אינו מגיע ועוד שאר "מרעין-בישין" המקושרים לחימום באמצעות מזגן. 

אלו סוגי החימום הקיימים ואשר אינם מייבשים את האוויר כמו מזגן – כאשר שימו לב שחלק ניכר מפתרונות אלו מיושנים מאוד, לא יעילים, לא בטיחותיים וכלל אינם מומלצים, כאשר לעומת זאת, חלקם מציעים יעילות אנרגטית וטכנולוגית לצד יתרונות של בטיחות וחימום חסכוני ואקולוגי יותר. כמובן שנסביר לעומק. 

  • תנורי נפט ניידים – פתרון "עתיק" ,מספק חום נעים בקרבת התנור אבל לא יעיל לחללים שלמים ובעיקר מאוד מסוכן וגם יקר להפעלה.
  • רדיאטורים חשמליים ניידים – פתרון המספק חום נעים ולא מייבש מאוד בחדר. אבל לוקח המון זמן עד שחדר שלם מתחמם, מתאים בעיקר לחדרים קטנים ובנוסף מאוד יקר להפעלה ולא בטיחותי במיוחד. 
  • קמין עצים – פתרון עם המון קסם ותחושת ביתיות קלאסית, חום נעים ומראה של אש חיה שרבים אוהבים. אבל, מדובר על פתרון מאוד מזהם לאוויר החיצוני ובבית עצמו, לא בריא באופן מוכח ובנוסף גם לא יעיל אנרגטית מבחינת חימום חללי מגורים גדולים ורבים. ביישובים רבים כבר אוסרים התקנת קמיני עצים לאור הזיהום והסיכון הבריאותי. 
  • קמין גז מבוסס שבבי עץ – קמין שבו שורפים שבבי עצים ייעודיים ודחוסים (פלטים), לרוב על בסיס בעירה עם גז. פתרון יותר אקולוגי ונקי מאשר קמין עצים קלאסי, אך יעילות אנרגטית נמוכה יחסית, עדיין יש זיהום אוויר ופליטת מזהמים מסוכנים לאוויר ולא מדובר על פתרון לחימום יעיל של כל הבית. 
  • קמין גז – קמין אש חיה על בסיס הבערת גז, ללא שריפה ישירה של עץ ומוצריו. עדיין קיים זיהום אוויר, היבטים של בעיות בטיחות ויעילות אנרגטית נמוכה לעומת חלופות. לגבי קמיני סולר/נפט, אותן בעיות עם יותר זיהום אוויר ועלויות הפעלה גבוהות אפילו יותר.
  • הסקה מרכזית מבוססת סולר/נפט/גז – במערכת תת רצפתית, רדיאטורים חיצוניים ו/או מפזרי חום, החימום מושג באמצעות תנורים השורפים דלקי מאובנים כדי לחמם מים, שמן או אוויר. פתרון חימום יקר מאוד לתפעול, לא בטיחותי, כולל שריפה ישירה של דלקים מזהמים ומסוכנים לבריאות ויעילות אנרגטית-כלכלית נמוכה.
  • הסקה מרכזית / תת רצפתית עם משאבת חום – הפתרון האיכותי, הנעים, הבטיחותי והיעיל ביותר אנרגטית לחימום כל הבית, בלי לייבש את האוויר ובעלויות תפעול סבירות בהחלט. 

הפתרון האופטימאלי והיעיל ביותר – חימום תת רצפתי מבוסס משאבת חום!

לעומת רוב היתרונות שנסקרו לעיל, לרובם המוחלט שפע חסרונות למרות העובדה שהחימום שלהם אינו מייבש כמו מזגן, חימום תת רצפתי מבוסס משאבת חום המחממת את המים המסוחררים מתחת לרצפת ביתכם, הוא פתרון אופטימאלי ואידיאלי מכל הבחינות, גם באיכות החימום וגם מבחינת היותו פתרון חימום חסכוני ואקולוגי לטווח המיידי והארוך. לפרטים נוספים – לחצו כאן

מערכות אלו חכמות ומתקדמות מאוד כיום, מציעות עלויות התקנה נגישות יותר מאשר בעבר, עלויות תפעול חסכוניות וסבירות ובעיקר חימום עם יעילות אנרגטית מעולה, בטיחות גבוהה ביותר ופתרון החימום הכי מפנק ונעים הקיים. כל הבית מתחמם בצורה אחידה ויציבה, הרצפה חמה וכיפית, החום עוטף ועמוק וכלל אינו מייבש, יש לכם שפע אפשרויות שליטה ובקרה על המערכת והעלויות לא שוברות את הבנק. אידיאלי לבנייה חדשה ובהחלט אפשר לבצע הסבה למערכות הסקה מרכזית ישנות ומבוססות שריפת דלקים לעבודה חסכונית ויעילה על בסיס משאבת חום. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...