Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מנוע החיפוש של גוגל הוא נכון להיום מנוע החיפוש המוביל בעולם. הדומיננטיות שלו בתחום החיפוש הדיגיטלי אינה ניתנת לערעור, וזאת על אף שקיימים מנועי חיפוש טובים נוספים המוצעים לגולשים. אז כיצד הכול התחיל וכיצד גוגל שומרת על הדומיננטיות שלה לאורך שנים רבות כל כך?

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?
קרדיט לתמונה: פוטוליה

את מנוע החיפוש של גוגל פיתחו שני דוקטורנטים למדעי המחשב, לארי פייג' וסרגיי ברין. הם יצרו אלגוריתם הסורק את דפי האינטרנט הקיימים ברשת ומדרג אותם על פי איכותם – PageRank. ציון האיכות שניתן לכל דף אינטרנט מבוסס על מספר גדול של פרמטרים שונים והוא שקובע את דירוג הדפים המופיעים בדפי התוצאות בעבור כל שאילתה שמקליד הגולש.

בהתחשב בכוחו של מנוע החיפוש של גוגל, קל להבין מדוע בעלי אתרים נדרשים להשקיע עבודה רבה על מנת שהאתר שלהם ייחשב איכותי בעיני מדרגי האיכות של החברה – עבודה שלה אנחנו קוראים Search Engine Optimization, או בקיצור SEO (קידום אתרים). בעלי אתרים שיצליחו בכך, יוכלו להביא את דפי האתר שלהם לדירוגים גבוהים וכתוצאה מכך, לזכות בתנועת גולשים רבה יותר.

ברגע שבו הגולש מקליד את השאילתה שלו – "מסעדות בנס ציונה", "מעילי עור לגברים" או "בנימין נתניהו" – גוגל מנתחת את שאילתת החיפוש ומניבה בעבורה את התוצאות הרלוונטיות והשימושיות ביותר בעבור הגולש. בעבור כל שאילתה שהקליד הגולש יוצגו תוצאות מהסוג שהכי מתאים לשאילתה, למשל עבור "מעילי עור לגברים" יוצגו ככל הנראה אתרים המוכרים מעילים כאלו, וזאת מכיוון שגוגל מזהה את השאילתה ככזו שכוונתה היא רכישה של המוצר המבוקש ולא קבלת מידע על ההיסטוריה של מעילי עור למשל. בנוסף, לשפת החיפוש של הגולש, למיקומו הגיאוגרפי, למכשיר שממנו הוא גולש, להיסטוריית הגלישה שלו ועוד יש השפעה רבה על התוצאות שיוצגו בפניו, כך שאין הכרח כי שני גולשים שונים יקבלו את אותן התוצאות בעבור אותה השאילתה.

תוצאות החיפוש של גוגל כוללות לא רק דפי אינטרנט, אלא גם סרטונים ותמונות המספקים מענה לשאילתה המבוקשת. גוגל עשויה גם להציג דפי עסק רלוונטיים ואת גרף הידע כאשר אלו עונים לדעתה על כוונת החיפוש של הגולש. המטרה של גוגל היא לתת לגולש את התשובה הטובה ביותר לשאלה שלו ולכוון אותו לאתרים איכותיים שייתנו לו מענה מיטבי, וכל עוד היא תצליח בכך – היא ככל הנראה תמשיך לשמור על הדומיננטיות שלה בשדה החיפוש האינטרנטי.

אלגוריתם החיפוש של גוגל, שבאמצעותו נקבעים מדדי האיכות של דפי האינטרנט, הוא אלגוריתם מורכב מאוד ואיש אינו יודע בדיוק כיצד הוא פועל – אנחנו יודעים אילו פרמטרים נבדקים, אך איננו יודעים בדיוק כמה משקל ניתן לכל פרמטר. מקדמי אתרים המקדמים אתרים במנוע החיפוש גוגל מכירים את הפרמטרים הללו ופועלים על מנת לשפר את ציוניו של האתר בכל אחד מהם. המטרה היא להפוך את האתר לידידותי למנוע החיפוש ולגולשים, כך שגוגל יזהה את האתר כאיכותי ואמין ואף יבין במה עוסק האתר וכיצד הוא יכול להועיל לגולשים.

אז אם הצלחנו לעורר בכם עניין וסקרנות, אם אתם חושבים שגם אתם יכולים לפעול בזירה התחרותית והדינמית של דפי תוצאות החיפוש של גוגל, קורס קידום אתרים הוא המקום בשבילכם. אתם מוזמנים לקרוא עליו עוד כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-course

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת
אסטרטגיה עסקית כוללת את התוכניות וההחלטות שחברה מקבלת כדי להשיג...
להכין את הארון לחורף- ממה מתחילים?
כשהיינו קטנים היתה החלפה ברורה של תכולת ארון הבגדים מבגדי...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
יוון כמו שלא הכרתם - מחכה לכם לטיול מרתק
את המראות הקסומים שתפגשו בצפון יוון, קשה לתאר במילים. מלבד...
למי פונים כשזקוקים לעזרה בחיפוש מידע?
אירועים שונים בחיים מחייבים לפעמים שינוס מתניים כדי לצאת מאזור...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
לחגוג אחרת את האירועים הפרטיים שלכם
כמה שנים הבטחתם לעצמכם שיום אחד תקומו מהכיסא באירוע כלשהו...
במילים פשוטות, מה כולל טיפול באלכוהול וסמים?
כאשר אתם צריכים טיפול בהתמכרויות, אתם עשויים לקבל אותו דרך...