Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איך תראה חצר הגן של הילד? הורים עכשיו זה בידיים שלכם

איך תראה חצר הגן של הילד? הורים עכשיו זה בידיים שלכם

האקתון ראשון מסוגו בארץ לעיצוב חצר החלומות לגן הילדים יתקיים ב-15 באפריל במרכז החדשנות החינוכית של עיריית ירושלים

הקרן לירושלים ועיריית ירושלים מוסרות את הכדור למגרש ההורים. בקונספט חדשני וראשון מסוגו בארץ, יתקיים ביום ראשון הקרוב מרתון יזמות-תחרותי (האקתון) לפיתוח פתרונות יצירתיים ורעיונות חדשניים לשדרוג חצרות גני ילדים בירושלים. הפרסים לרעיונות הזוכים יגיעו לסך 260 אלף שקל שישמשו לפיתוח, עיצוב והקמת חצר הגן החלומית.

אל ההאקתון, שיתקיים ב- 15 באפריל, מוזמנים גננות וגננים, הורים לילדי גן ואנשי מקצוע כגון אדריכלים ומעצבי מוצר, מומחים לגיל הרך וריפוי בעיסוק וכן מייקרים, אשר יתחלקו לקבוצות ויתכננו את חצר הגן האידיאלית שלהם. כל קבוצה תהיה מורכבת מ- 5 משתתפים לפחות, מתחומים שונים, שייפתחו ביחד מודל דיגיטלי של חצר גן הילדים הטובה ביותר תוך התחשבות במספר קריטריונים שנקבעו מראש כגון מענה על צרכים פדגוגיים ומוטוריים, ישימות בטווח זמן סביר, חדשנות ואפשרות לשכפול המודל.

התחרות היא יוזמה של עיריית ירושלים והקרן לירושלים. את התחרות מובילה מחלקת גני הילדים במינהל חינוך ירושלים בשיתוף "ביתא – המחנכים", מרכז למו"פ וחדשנות של מנהל החינוך לצד אנשי המקצוע של הקרן לירושלים.

היוזמה החדשנית החלה בזכות ניקי ניופילד, אמא ל-3 ילדים בעיר, שעלתה מדרום אפריקה לפני כחמש שנים והופתעה לראות את מצב החצרות בגני הילדים בעיר. "ילדים נמצאים כל כך הרבה שעות במסגרות החינוכיות ומבלים זמן רב גם בחצר", מספרת ניופילד. "ראיתי גנים שזקוקים לשיפור ושדרוג ולא הבנתי למה זה ככה". ניופילד החליטה לתרום לעניין את כספה ופנתה לקרן לירושלים בבקשה להוביל את הפרויקט: "אם נביא מורים והורים למרתון של חשיבה עם העירייה, ונשלב מימון פרטי וציבורי – אז הפתרון יכול להצליח ולשכפל את עצמו. אני מקווה שהחצר שתיבחר תהיה המודל של חצרות גני הילדים מעתה ואילך. זה יהיה עיצוב שישוכפל".

ההאקתון יימשך 9 שעות ויתקיים במרכז איפכא, מרכז לחדשנות חינוכית של עיריית ירושלים בפסגת זאב. לרשות המשתתפים יעמדו שולחנות עם מחשבים ואינטרנט, מנטורים משלל תחומים שילוו אותם לאורך ההאקתון, וגם אזור מנוחה מפנק למי שזקוק להירגע מהמרוץ.

"מינהל החינוך בירושלים מוביל מהפכה חינוכית בעיר במסגרתה אנשי חינוך ויזמים מציגים את חלומותיהם בנוגע לחינוך" מספר אביב קינן, ראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים, "ואנחנו מאפשרים להם פלטפורמות שונות להגשמת החלומות. האקתון גני הילדים הוא עוד צעד בדרך שלנו להפוך את מסגרות החינוך לרלוונטיות, מצמצמות פערים וכאלו שאנשי חינוך שמחים ללמד בהם וילדים וילדות מתרגשים ללמוד בהן."

"המטרה היא שהרעיונות שיעלו בהאקתון ישמשו בעתיד כלים לשדרג עוד ועוד חצרות ילדים בעיר", מסביר ד"ר אודי שפיגל, מנהל תחום החינוך בקרן לירושלים. "היום מבינים שהחצר היא חלק לא פחות חשוב מהמבנה הפנימי של גן הילדים והיא יכולה לשפר ולסייע במיומנויות חברתיות  ומוטוריות. הרבה דברים מתרחשים בחצר הגן וחצר שתיתן מענים נכונים יכולה לקדם את הילדים. הקרן לירושלים מודה לתורמת שאפשרה לצאת לפרויקט חדשני כזה ולשיתוף הפעולה הפורה עם אגף הגנים בעיריית ירושלים וביתא מחנכים המובילים את תחום החדשנות הפדגוגית."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
הסטודנט משאנן הנציח את חבר הילדות מירושלים
בטקס מרגש בבית יד לבנים בירושלים השתתפו השבוע משפחות שכולות,...
תערוכת ענק לכבוד ציון 40 שנה לסדנאות האמנים
"האומן 26" ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
תערוכה חגיגית לכבוד 40 שנה לסדנאות האמנים ירושלים: "האומן 26"
ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...