Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אין גיל לאהבה בבית דיור מוגן אחוזת בית הכרם

אין גיל לאהבה בבית דיור מוגן אחוזת בית הכרם
סטלה ויצחק ניימן (צילום: באדיבות אחוזת בית הכרם בירושלים)
סטלה ויצחק ניימן (צילום: באדיבות אחוזת בית הכרם בירושלים)

באחוזת בית הכרם, דיור מוגן בירושלים, התקיימה תערוכה יוצאת דופן שהציגה תמונות מערב החתונה של דיירים ודיירות באחוזה, לצד סיפורי ההיכרות המרגשים של הזוגות המצולמים. רוב ככל התמונות המהודרות שהוצגו הן בשחור לבן, ומה שבטוח: הרומנטיקה והאהבה הצטלמו בעבר טוב יותר. "התערוכה הזו גרמה לשמחה רבה אצל הדיירים, ומילאה אותם בזיכרונות רבים ובאושר", אומרת מנהלת התרבות של אחוזת בית הכרם, לימור דסקל. "בני משפחות הדיירים הגיעו לצפות בתערוכה, נהנו והתרגשו מאוד ."
לפניכם ארבעה סיפורי אהבה מתוך התערוכה:

אוטובוס של אהבה

בשנת 1953 עבדה טובה לבית זמל כמורה ברחובות ויצחק מרכוס היה דוקטורנט במכון ויצמן. יצחק מספר: "בימי שישי בצהרים היינו נוסעים באוטובוס להורים בירושלים. שמתי לב לטובה, שישבה במושב האחורי, פטפטה וצחקה עם חברה. בחורף של 1953 הוזמנו למסיבת סטודנטים, שאחריה ליוויתי את טובה הביתה. אז גם נודע לי שטובה היא אחותו של מי שהיה, לזמן קצר, מפקדי בצבא, וגיסתה של המורה האהובה עליי בכיתה א'. טובה ואני נהיינו חברים ונישאנו ב-10 באוקטובר 1954, בטקס שהתקיים על גג בניין ועד הקהילה, ברחוב יפו בירושלים".

הכל התחיל בנשף

"את בעלי לעתיד, יצחק ז"ל, הכרתי כבר בגיל 15 דרך בן דוד שלמד עמו", מספרת סטלה ניימן. "כעבור כחמש שנים, בנשף התרמה למלחמה בשחפת שהתקיים במלון קינג-דיויד, פגשתי את יצחק בשנית ונוצר בינינו קליק מידי. מאוחר יותר התחלתי לעבוד במשרד 'המפקח על מטבע חוץ'. באחד הימים הגיע יצחק יחד עם אחיו, כדי לבקש ממני עזרה במתן הקצבה. נוצר בינינו קשר חברי הדוק וכעבור שנתיים נישאנו. באותה תקופה היו בירושלים ארבע מאפיות, שלכל אחת מהן הייתה בת. יצחק הכיר את כולן, אך לבסוף העדיף 'לאכול קובה מאשר לחם' ונשא אותי לאישה" (סטלה ניימן, לשעבר אנג'ל, היא בתו של סלומון אנג'ל ז"ל, שייסד את מאפיית אנג'ל בירושלים(.

טיפול מכל הלב

"כאשר עליתי ארצה ברכי הייתה פגועה ונשלחתי לבי"ח אלי"ן בירושלים לטיפול רפואי", מספר יחיאל ברס. "הייתי מוגבל מאד ומרותק למיטה. במהלך האשפוז זכיתי ליחס מועדף ולתשומת לב של אחות בשם תמר, שפינקה אותי במטעמים ששיפרו את הרגשתי הקשה. באחד הערבים שמעתי ויכוח קולני בין האחיות, והבנתי שהן ניסו לקבל הזדמנות לפנק אותי אך נתקלו בקושי. עובדה זו גרמה לי להתקרב לאותה אחות, וגם כשעזבתי את בית החולים המשכנו להתכתב. בתחבולותיה, היא מצאה סיבות להגיע לביקור מעת לעת. נישאנו כעבור שנה ונפרדנו כעבור 47 שנים כאשר רעייתי נפטרה".

אהבה ממבט ראשון

בזמן שהמתינה לאביה שיגיע מבירות וימשיך עמה לטיול במצרים, ערכה ויקי סעדיה ביקור אצל חברתה הירושלמית אווה אנג'ל, ופגשה שם שני בחורים. אחד מהם, דני אנג'ל (שהוא גם אחיה של הדיירת סטלה ניימן) מצא חן בעיני ויקי, מכיוון שהיה לבבי ומלא חוש הומור. לחברתה היו תוכניות לשדך לה דווקא את הבחור השני, אך כששמעה את התרשמותה של ויקי, דאגה להפגיש אותה עם דני. ואז ניצתה האהבה  ."דני הציע שנישאר עוד מספר ימים בירושלים והוא יטייל עמנו וינעים לנו את השהייה", מספרת ויקי. "בדיעבד הסתבר כי מאחורי גבי כבר התבשלו תוכניות. כעבור מספר ימים הופיעו הוריו של דני בחדרנו במלון, וביקשו מאבי את ידי. אבי ביקש כמובן את רשותי. למצרים כבר לא נסענו. ללבנון שבנו רק כדי להתחתן. שנותינו המשותפות התאפיינו באושר רב, חוש הומור, עשייה ואהבה."

אחוזת בית הכרם היא בית דיור מוגן יוקרתי השוכן בלב שכונת רמת בית הכרם בירושלים.
באחוזה מתגוררת אוכלוסייה איכותית הנהנית מדירות יוקרה, משפע של פעילויות, ומשמירה והשגחה רפואית במשך 24 שעות ביממה. למרגלות האחוזה – במרחק לחיצה אחת על כפתור המעלית – ממוקם מרכז קניות מקסים הכולל מסעדות, בתי קפה, בית מרקחת, סופרמרקט, בנק וחנויות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בקניון הדר נחנכה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה
מאות אורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות,...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הסטודנט משאנן הנציח את חבר הילדות מירושלים
בטקס מרגש בבית יד לבנים בירושלים השתתפו השבוע משפחות שכולות,...
תערוכת ענק לכבוד ציון 40 שנה לסדנאות האמנים
"האומן 26" ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
תערוכה חגיגית לכבוד 40 שנה לסדנאות האמנים ירושלים: "האומן 26"
ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...