Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

איפה כדאי ללמוד עיצוב פנים

איפה כדאי ללמוד עיצוב פנים
קרדיט pixabay

עיצוב פנים הוא תחום ייעודי בענף האדריכלות העוסק בתכנון ובשינוי חללי פנים במבנים כמו דירות, בתים פרטיים, מבני מסחר, משרדים ועוד. המקצוע התפתח החל מהמאה ה-20 וכיום הוא נחשב למקצוע יוקרתי, פופולרי ומבוקש. מעצבי פנים לא עוסקים בתכנון מבנים וקונסטרוקציות, תפקידם לתכנן ולעצב חללים פנימיים תוך התייחסות לצורכי האדם במבנים השונים ולבצע שינויים בחללים הפנימיים כדי להתאים את המבנה לצרכיו הפיזיים והנפשיים של האדם, ולשפר את איכות חייו.

כיום, מעצבי ומעצבות פנים חייבים לשלוט ולהתמצא במגוון רחב של תחומים הקשורים לעולם העיצוב, עליהם להבין בחומרים, להכיר תחומים כמו נגרות, תאורה, צבעות, ריצוף, אינסטלציה, חשמל, מיזוג אוויר וטקסטיל. בנוסף, עליהם לעבוד עם תוכנות מתקדמות כדי להכין סקיצות והדמיות ממוחשבות, והם חייבים לדעת כיצד להכין תוכניות עבודה מסודרות ומפורטות עם שרטוטים.

איפה כדאי ללמוד עיצוב פנים
קרדיט pixabay

מהו התפקיד של מעצב/ת פנים?

תפקידו של מעצב פנים הוא להתאים את החללים הפנימיים במבנה מסוים לצרכי הלקוחות בדרך אופטימלית ויצירתית. מעצב פנים חייב להתייחס לגורמים רבים בעבודתו למשל אפיון הלקוח וצרכיו הייחודיים, פונקציונליות, אסתטיקה, גודל החלל, תקציב, חומרים, תאורה ועוד.

כדי לתכנן שינויים בחללי הפנים ועל מנת לעצב אותם בדרך אופטימלית ומותאמת לצורכי הדיירים –  המעצב חייב להכין תוכניות עבודה מפורטות הכוללות בין היתר תוכנית חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר, נגרות, צבע, ריצוף, ריהוט, טקסטיל ועוד.

כדאי לדעת כי בישראל אין מגבלות רישוי מסוימות על העוסקים בעיצוב פנים ולמעשה כל אדם יכול להציג את עצמו כמעצב. עם זאת, רוב המעצבים רכשו את השכלתם במוסדות הלימוד המציעים קורסים ולימודים לתואר הנדסאי או לתואר ראשון בתחומי אדריכלות ועיצוב פנים. יש ביקוש למעצבי פנים לעבודה במשרדי תכנון ופיקוח אך רבים מהבוגרים מקימים סטודיו פרטי והופכים לעצמאים. 

כדי לשפר את הסיכוי לקבל עבודה בתחום מומלץ לרכוש השכלה אקדמית, למשל לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים המקנים דיפלומה יוקרתית ופותחת דלתות בשוק העבודה. 

לימודי תואר או תעודה?

לימודי אדריכלות ועיצוב פנים נועדו להקנות ידע תיאורטי וכלים מקצועיים הנדרשים לעבודה היומיומית. בישראל ניתן ללמוד עיצוב פנים לתואר ראשון, לתואר הנדסאי (הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים) או לתעודה. יש הבדל משמעותי בין לימודי תעודה ללימודים לתואר מבחינת תכנים, ידע, כלים מקצועיים וניסיון מעשי. הקורסים ללימודי תעודה בעיצוב פנים הם לרוב קצרים וממוקדים, הם מתאימים בעיקר לאנשים שלא רוצים להשקיע כמה שנים בלימודים ולימודי תעודה מיועדים בדרך כלל לחובבי העיצוב ולמי שמחפש מקצוע נוסף להשלמת הכנסה.

לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מקנים תואר יוקרתי ומוכר שפותח דלתות ומעניק יתרונות רבים ומשמעותיים לבוגרי המסלול. תואר הנדסאי המוכר על ידי מה"ט הוא תואר יוקרתי ומבוקש, ובוגרי המגמה זוכים לידע מקיף בשני תחומים מבוקשים – אדריכלות ועיצוב פנים, לכן הם נהנים מיותר אפשרויות תעסוקה והם יכולים להשתלב בעבודה מעניינת ומאתגרת במשרדי אדריכלים, חברות תכנון ובנייה, במשרדי ממשלה רלוונטיים, ברשויות המקומיות ועוד.

היתרונות העיקריים של לימודי הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים הם:

  • לימודים קצרים הנמשכים שנתיים בלבד, לעומת 4-3 שנים הנדרשות להשלמת הלימודים לתואר באדריכלות או בעיצוב פנים.
  • תואר הנדסאי המוכר על ידי מה"ט הוא תואר יוקרתי.
  • יש אפשרות ללימודים במסלול יום או במסלול ערב, מסלול ערב מתאים לסטודנטים העובדים במשרה מלאה, לאימהות צעירות, לחיילים משוחררים ועוד.
  • הלימודים משלבים בין שני תחומי ידע, לכן הבוגרים יכולים לעסוק בתכנון אדריכלי, בהתאם למגבלות החלות על הנדסאי כמו מבנה עד 4 קומות, ובנוסף הם יכולים לעבוד כמעצבי פנים.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...
רשימת תקלות נפוצות של דודי שמש
תקלות בדוד שמש מופיעות תמיד ברגע הלא נכון. מקלחת חמה...