Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אלופת האולפניאדה: רחל שטרן הירושלמית

אלופת האולפניאדה: רחל שטרן הירושלמית

האולפניאדה המתמטית השלישית הגיעה אמש לסיומה כששרת החינוך הפרופסור יולי טמיר הכריזה על רחל שטרן הירושלמית מאולפנת חורב כזוכה במקום הראשון.

מסתבר שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ: שטרן (18) בת למורים למתמטיקה עשתה את זה ובגדול, למרות שלאחר הבחינה הייתה משוכנעת: "אין לי שום סיכוי לזכות" הדהימה את צוות השופטים עם תוצאה חריגה גבוהה במיוחד (92%).

שרת החינוך בטקס: "אני מברכת אתכם שתמשיכו במפעל הזה, מכאן תצא תורה. פענחתם את הצופן, אתם יודעים ללמד בדרך שמעוררת שמחה, המקום הזה הוא בית יוצר לרעיונות ולחדשנות בתחום הזה ועל כך אני מברכת מאוד".

זוכות האולפניאדה: כמו בכל שנה, גם השנה האולפניאדה כללה תחרות אישית ומוסדית. בתחרות האישית זכתה במקום השני תמר רמתי מאולפנת למרחב ובמקום השלישי צפיה דויטש מרעיה בית אל. בתחרות המוסדית, במקום הראשון זכתה אולפנת רעיה בית אל שתלמידותיה לא הפסיקו לעודד ולשאת שלטי תמיכה במתמודדות, במקום השני אולפנת חורב ובמקום השלישי פלך קריית עקרון.כל המתמודדות קיבלו תעודות הוקרה מטעם משרד החינוך על השתתפותן במפעל והעפלתן לשלב הגמר שלו.

42 המתמודדות שהעפילו לשלב הגמר התמודדו משעות הבוקר במשך כארבע שעות עם שאלון קשה, הכולל חידות היגיון, שאלות אמריקאיות ושאלות פתוחות על מגוון נושאים בתחום המתמטיקה. עם סיום זמן הבחינה שקדו על בדיקת התשובות צוות שופטים הכולל 4 מתמטיקאים, תלמידת שנה ג' מהחוג למתמטיקה במכללה ירושלים ובוגרת האולפניאדה הראשונה שזכתה אז במקום השני.

במהלך הטקס, כדי להקל על ההמתנה המותחת עד לפרסום התוצאות, נהנו המתמודדות ובני משפחותיהן מהרצאה מתמטית אודות המתמטיקה שמאחורי הגורלות ביהדות מפי פרופ' עלי מרצבך, שירי ארץ ישראל היפה וחידון מתמטי בסגנון חג הפורים הקרב ובא.

הפסטיבל ההמוני והנשי שהתקיים אמש במכללה ירושלים ניפץ אחת ולתמיד את המיתוס הזה. כזכור, באולפניאדה השלישית שהסתיימה אמש השתתפו כ-1,200 צעירות מ-56 בתי ספר מכל רחבי הארץ, זאת לעומת כ-1,000 בנות שהתמודדו בשנה שעברה וכ-500 לפני שנתיים.

אם גם אתם רוצים גם לדעת מה אתם שווים? תוכלו לנסות את כוחכם בפתרון השלב הראשון באתר האולפניאדה www.ulpaniada.macam.ac.il ובסיום השאלון תקבלו דיאגנוזה אישית הומוריסטית על כל אחת מיכולות החשיבה המתמטית שלכם: החזותית, הכמותית, האנאליטית והלוגית ובכלל על ההתאמה שלכם לתחום.

מטרת האולפניאדה: מארגני האולפניאדה ראש החוג למתמטיקה במכללה ירושלים ד"ר זיוה דויטש ועורך מגזין שעשועי המתמטיקה 'אלף אפס' מר עקיבא קדרי הבהירו שיזמו את האולפניאדה "גם כדי לנפץ את המיתוס שמתמטיקה היא לגברים ולגאונים בלבד", דויטש הדגישה ש"הפסטיבל המתמטי הזה דווקא לנשים" ואילו קדרי הזכיר ש"מדובר באליפות המתמטית הפופולארית בישראל הכוללת משתתפות רבות במגוון של רמות". ואכן למרות שיבושי השביתה לא פסה הרוח התחרותית מקרב התלמידות.

האולפניאדה המתמטית הינה תחרות בפתרון בעיות באמצעות חשיבה מתמטית המיועדת לתלמידות אולפנות ולבנות השרות הלאומי, ומתקיימת זו השנה השלישית ברציפות. התחרות הינה אישית ומוסדית ופתוחה לתלמידות החל בכיתה ט'. קרוב ל-1200 תלמידות מכ-56 אולפנות, תיכונים ובנות השרות הלאומי נרשמו לתחרות.

התחרות מתקיימת ברוח היצירתיות המאפיינת את החוג למתמטיקה במכללה ירושלים, בית היוצר של כתב העת במתמטיקה פופולארית "אלף אפס", שתלמידותיו לא רק לומדות מתמטיקה גבוהה, אלא שותפות ביצירה ובעשייה חינוכית. התחרות מתקיימת בחסות ובברכה של האגף להכשרת עובדי הוראה, האגף לחינוך דתי והפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...