Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אסור למנהלים בתעשייה להסחף לאופוריה של שוק ההון

אסור למנהלים בתעשייה להסחף לאופוריה של שוק ההון

סוף השנה האזרחית וחגי הנוצרים מביאים עימם פרץ חדש של אופטימיות עולמית, שסוחף עימו את ישראל, שהנה המשבר הכלכלי מאחורינו והכל שב לשגרה.   

אני שותף לדעה שאנו נמצאים כעת במצב שונה לחלוטין מאשר לפני כשנה, כשסכנה של קריסה כלכלית עולמית כוללת איימה על כולנו. עם זאת, חלק גדול מהאיומים שיצר המשבר וגלי ההדף שעוד לפנינו יוצרים אתגרים כבדים בפני המנהלים בתעשייה. אסור למנהלים להיסחף אחר האופוריה שיוצר שוק ההון, כפי שהם אינם יכולים להרשות לעצמם לאבד את העשתונות בתקופות של דכדוך.

 בישראל התמודדה  הכלכלה  על  כל  מערכותיה, הבנקאית, התעשייתית ושוק הנדל"ן בהצלחה מרובה ואנו זוכים על כך כעת בהערכה בינלאומית רבה. גם התעשייה הקיבוצית הציגה יכולת התמודדות טובה וחלק מהמפעלים אף מסיימים כעת את השנה עם תוצאות טובות ביותר. אין שום ספק שחלק מהישגים אלו נגזרו מהפעולות המהירות שננקטו במפעלים עם זיהוי עוצמת המשבר. 

בפתחה  של  שנת  2010 , יחד  עם  הכנת תוכניות  העבודה  והתקציבים  יש  לבצע הערכה מחדש של הגדרת המטרות, היעדים, דרכי  הביצוע, קצבי הביצוע ורמות הסיכון שניתן לקיים בלי ליצור איום על קיומו של הארגון.

בין הנחות העבודה שצריכות לעמוד בבסיס הכנת התוכנית השנתית: "החלמת הכלכלה" תארך עוד זמן למרות סימני ההתאוששות, הסכנות עדין לא חלפו, צמיחת הכלכלה העולמית תתחדש בקצב איטי יותר משידענו בשנים האחרונות, התחרות בשווקים תגבר כתוצאה מהתחזקות כוחות יצרניים  מארצות המזרח  בהן  עלויות היצור זולות ושערי המטבעות והסחורות בעולם ימשיכו לנוע ולהשפיע על עלויות היצור והשיווק. 

התעשייה בישראל, ובעיקר זו המופנית ליצוא, צריכה להצליח בתנאים אלו לשמור על שווקים  קיימים בתנאי תחרות גוברת, להקפיד על חדשנות – פיתוח מוצרים  אטרקטיביים ושמירה על מובילות, פיתוח אפליקציות למוצרים קיימים  וחדשים  להרחבת השווקים וחיזוק האחיזה בהם.

תקופת המשבר לימדה אותנו שניתן להתייעל ולשפר. יש לשמר הישגים אלו ואין  צורך לחכות  למשברים עתידיים. במקביל יש להתאים את מקורות ההון ממצב של צמצום פעילות למצב של צמיחה  בה  גדל  הצורך  בהון  חוזר  ובהון להשקעות  פיתוח. 

בעת המשבר העמידה הממשלה כלים לסיוע לתעשייה. היא עשתה זאת, כהרגלה, מאוחר ומעט, אך גם עזרה זו היתה טובה מכלום. מרכז ההשקעות, שהוא המנוע העיקרי לפיתוח התעשייה, היה מושבת ממתן אישורים חדשים במשך חודשים ארוכים ורק לאחרונה התאפשר חידוש פעילותו. 

גם בתהליך ההתאוששות שמור לממשלה תפקיד חשוב. אנו מצפים מהשלטון לעמוד בהתחייבויות, שזהו תנאי בסיסי להגברת הודאות בקרב התעשיינים. יש לשחרר את תקציבי הפיתוח ולהפעיל באופן סדיר את מרכז ההשקעות. אנו מצפים לשמירה על מפת העדיפויות על פי קריטריונים עניינים ולא  על פי גחמות פוליטיות, להתייעלות ומזעור הבירוקרטיה, המשך התמיכה המסיבית בתוכניות המחקר והפיתוח בכל הסקטורים התעשייתיים ותמיכה בצורכי התעשייה המקומית – לא יותר  אבל גם לא פחות ממדינות נאורות אחרות. 

יצירת אוירה מדינית פוליטית עולמית אוהדת לישראל ושאיפה כנה לשלום אמת עם שכנינו יביאו לתרומה כלכלית עצומה, כפי שהיה בעבר. אם נדע להוציא אל הפועל חלק  גדול  מאתגרים  אלו תהיה  שנת  2010  שנה  טובה,  שנת צמיחה,  שנת  יציאה  ממשבר לפריחה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...