Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

אפשר עוד קצת מהדבר הזה?

אפשר עוד קצת מהדבר הזה?
מקור pixabay

חשבתם שאתם יודעים כבר הכול על המושג אהבה? תתפלאו. יש עוד כמה עובדות שיכולות להפתיע אתכם. כשאנחנו מתאהבים, אנו רואים את העולם בצבעי ורוד; אנו חושבים שהכול מושלם ואיש אינו יכול לפגוע בנו. אך מה גורם לתחושת ה"היי" הזאת? איך משמרים את האהבה? האם ישנם דברים שאנחנו כן יכולים לשלוט בהם כדי למצוא אותה, לשמור עליה ולתחזק אותה? מחקרים אחרונים מגלים לנו כמה עובדות חדשות על החומר הכול כך ממכר הזה. על החלום הוורוד שכולם שואפים להגיע אליו. אלו עובדות? אתם תצטרכו להמשיך ולקרוא. אז הנה שלוש עובדות שלא ידעתם על המושג "אהבה" ששווה לבדוק ולנסות. 

אפשר עוד קצת מהדבר הזה?
מקור pixabay

מתרגלים אהבה: 

בדרך כלל פעילות גופנית נועדה לשמירה על אורך חיים בריא ולהרזיה. מי חשב שגם אהבה אפשר לתרגל. תאמינו או לא, אך נמצא כי אנו יכולים להגדיל את קיבולת האהבה שלנו כלפי בני הזוג ובכלל. איך? בין היתר באמצעות תרגילים כמו יוגה, תרגילי הרפיה היוצרים מודעות ובעיקר מדיטציה של מודעות וחמלה. חוקרים טוענים כי התרגילים האלו מגדילים את היכולת שלנו לגלות אמפתיה ולהיות שם עבור האחר. כל התחושות האלו מסייעות לנו לאהוב את בני הזוג שלנו ואף את הקרובים לנו. כך אנו יכולים לעמוד לצידם, להזדהות עמם בכאבם ולחוש שמחה כשהם שמחים. אז חברים, בפעם הבאה שאתם מבריזים משיעורי יוגה או מזלזלים בתורת המזרח העתיקה, חשבו שנית. אולי דווקא תרגילי מדיטציה יוכלו להועיל. 

לאהוב ולהישאר בחיים: 

כמה וכמה מחקרים מדברים על כך שאהבה היא מצרך חיוני ביותר לבריאות גופנית לטווח ארוך. כמובן שמצבים הפוכים מאהבה, כדוגמת תחושת בדידות, מקצרים את תוחלת החיים שלנו ממש כמו עישון סיגריות. כן, שמעתם נכון! על אף שהיום קשה לשמור על חיים נישואים לטווח ארוך, מסתבר שהם דווקא מטיבים עם תוחלת החיים שלנו. לא אחת שמענו גם על מקרים שבהם מוות של בן זוג אהוב, אשר הוביל לתחושות דיכאון ובדידות גדולה גרמו לאחר זמן מה למוות של בני הזוג שנותרו בחיים. אז בעיקרון החיים הזוגיים טובים לבריאות. זכרו זאת ברגעי משבר והשתדלו לעבוד על כך למרות הקשיים והמורדות שבדרך. בסוף זה ישתלם לכם. ואם עדיין אין לכם בן/בת זוג, זה הזמן להירשם לאתר הכרויות ולמצוא כאלה.

יש תמורה לעבודה הקשה: 

תודו. כמה כיף לדעת כמעט כל מה שבני הזוג שלכם חושבים בכל רגע נתון; לדעת מה עובר עליהם רק מלהסתכל עמוק על תוך העיניים שלהם, מהבעות הפנים שלהם ומשפת הגוף שלהם. כשאנו אומרים שאנו רוצים לאהוב "על אמת", אנו מתכוונים בדיוק לכך. כי הרי מי מאיתנו לא היה רוצה לאהוב כך שבני הזוג שלנו ואנו מתחברים לכדי יחידה אחת ונמצאים שם האחד עבור השנייה ובכל רגע נתון. אך כפי שאתם יודעים, כדי להגיע לזוגיות כזו נדרשת התמדה רצינית, עבודה קשה מאוד של שנים, הכוללת ימים של סערות וסופות וימי שייט תענוגות. מחקרים על מערכות יחסים מלמדים כי אנשים הנמצאים במערכות יחסים אוהבות לטווח הארוך מצליחים לשמור על הגחלת ולזכות לזוגיות כזו.

חומר למחשבה: פעם, כשזוגיות עלתה על סרטון, היו מתקנים. היום, ממש כמו הטלפונים והסלולאריים והמחשבים, פשוט מוותרים ומחליפים. גם לכם יש עובדה חדשה או תובנה חדשה על זוגיות ואהבה? נשמח לשמוע. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...