Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ארבעה ימים קסומים בפאטאנאל – ברזיל

ארבעה ימים קסומים בפאטאנאל – ברזיל

ברזיל מהווה אבן שואבת למטייל הישראלי המיושב ולמוצ'לירו עם הבית על כתף. גם המטייל השגרתי יכול לחוש-לזמן קצר-כמוצ'לרו, כאשר הוא יוצא למסלולים קצרים באמזונס, בפנטאנאל או בשמורות טבע אחרות ברחבי ברזיל. 

הפאנטאנאל משך את ליבנו בשל כמה וכמה סיבות כשהעיקרית שבהם היא השפע העצום של בעלי כנף בטבע. בהם מינים ייחודיים לאזור זה, כשש מאות מינים שונים של ציפורים. צבעים עזים של טבע בראשיתי, דגי מים מתוקים מסוגים שונים ובהם האכזר מכל-הפיריניה, טורפים, זוחלים ארסיים ועכבישי ענק מובילים אותך להרפתקה. סביבכם סוואנה שבתקופה הגשומה מוצפת ופה ושם איים קטנים עליהם צמחייה עבותה נותרים מעל פני המים.

אז החלטנו לצאת לסיור בן ארבעה ימים בפאנטנאל. שני מקומות גישה מצויים באזור, האחד מצפונו והשני מדרומו. כיוון שהגענו בטיסה מסאו פאולו, בחרנו באזור הצפוני המצוי ליד קואיבה. ליד? 150ק"מ של כביש הקרוי טראנספאנטאנל המוביל אתכם לשורת מבני עץ ואבן כ-15 חדרים עם שירותים ומקלחת. 

כבר בשדה התעופה המתין לנו ג'יפ צ'ירוקי עם המדריך המקומי שנשא את השם ג'מאל-כן אביו יליד סוריה והוא כבר שכח ממזמן שהוא מוסלמי… ויצאנו לדרך. יחד עם המדריך קידם את פנינו, עם הירידה מהמטוס, משב רוח חם שהזכיר לנו את החום של אילת מחד ואת הלחות של תל אביב מאידך. לאחר מסע של כשעתיים בו קיבלנו הסבר ממצה על הטבע הסובב אותנו, הגענו למחנה שקרוי משום מה מלון. קיבלנו את המפתחות ולהפתעתנו במקום פעל מזגן משיב רוח. ג'מאל הודיע לנו שבתוך שעה נצא לסיור להכרת השטח. הס מלהזכיר ללכת באזור הזה עם סנדלים ואנו כטיילים מנוסים באנו עם נעלים אטומות למים ומכנסיים ארוכים, הוצאנו את המשקפות ואת המצלמות ויצאנו לחום, כשאנו מצטיידים עם מים בתרמילי הגב ומתחילים במסע לתוך הסוואנה בשבילים לא שבילים, חולפים ליד מקומות בהם נותרו עדיין מים מתקופת הגשם. סיבוב ימינה וסיבוב שמאלה ואנו בתוך סבך שיחים גבוהים ועצי דקל שחלקם מלופפים בצמחים טפילים שמחבקים את הדקל ויונקים את לשדו עד שהוא מתייבש ומת. ג'מאל מורה לנו לעצור ולא לעשות רעש, ובידיו הוא מפנה אותנו לעבר שני עצים משתרגים. בתוכם שוכנת מושבת קופיפים הצורחים בחדווה ואולי בפחד. על עץ אחר אנו מגלים מספר תוכים גדולים כחולים ויפים, בני משפחת המאקו. על עץ אחר קן ענק המשמש תוכים גמדיים ירקרקים מחד וציפורי ענק בעלי צוואר נפוח ואדום בוהק-הג'אבירו=טויויו, מאידך. ליד המים מסתופפות אנפות, ברווזים וציפור גדולה מוכרת מההילוגרפים שבמצרים-איך היא הגיעה לכאן? 

לאחר מסע מתיש אנו שבים מיובשים ומכינים את עצמנו ליום המחרת כשהשמש שוקעת בצבעי אדום בוהקים והציפורים האחרונות מנסות למצוא מקום למנוחת הלילה כשברקע ממריאות תנשמות וציפור המזכירה את האוח כדי לצוד את צידם. 

ובכן את הלילות הנעימו לנו יתושים גדולים וקטנים, ומזל שמרחנו על עצמנו דוחי יתושים למיניהם.כך מדי יום יצאנו לארבעת רוחות השמים כדי לגלות בכל מקום את עולם החי של הפאנטאנאל. בסבך שליד אחד ממקווי המים, אתה מוצא עצמך מול קן של נחשים מלא ביצים ומהם בוקעים נחשונים קטנים שלמעשה יגיעו לכדי ארבעה מטר אורך וכעשרה ס"מ רוחב. ברחנו משם כל עוד נפשנו בנו, מן הפח אל הפחת, לתוך אזור מרבץ של תניני הקיימן השוכבים כשפניהם אל המים בהמתנה לדגי שפמנון, או צבים ושאר מעדנים. לדייגים שביננו הספיק חוט ניילון שבקצהו קרס כדי לדוג פיריניאות למכביר ולהשאירם על החוף ולהמתין לצפרים שירדו ויחטפו את הדגים שמזכירים בצורתם (כל עוד לא חשפו את שיניהם) את דג האמנון שלנו.   

כשהחל להעריב יצאנו לסיור לילי ונתקלנו בקאפיבארות – ממשפחת העכברים אלא מה שהם גדולים עשרות מונים מעכברוש גדול ויש המגיעים לגובה של כלב בינוני. נשרים זינקו לתוך אגם ושלו בטופריהם דגי פיריניה. על העצים להקות קורמוראנים מתאגדות למנוחת הלילה וכשהוא יורד אתה מבחין ברחש בסבך אליו אתה מכוון את המצלמה כשרק לאחר הצילום אתה מגלה ששועל היה מרוחק כחמישה מטר ממך. 

כיצד מגיעים: הדרך הקלה בטיסה כמעת מקום עיר גדולה בברזיל (ניתן לרכוש כרטיסים מוזלים מהארץ ובלבד שרכשתם גם כרטיס טיסה לברזיל). הדרך הארוכה יותר באוטובוסים מהם נוחים ומהם דחוסים ומקרטעים… 

איך רוכשים חבילת תיור: ניתן להיכנס באינטרנט לאתרי התיירות של ברזיל ולרכוש שם  את הסיור וסידורי הלינה כולל מלון בקואיבה לערב אחד. לתשומת לבכם הזמנת חבילה באמצעות משרדי הנסיעות תעלה כ-20 אחוז יותר.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
חנוכה במלונות ibis ירושלים מרכז העיר במחירים אטרקטיביים וסיורים ליליים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
*מלונות ibis ירושלים מרכז העיר פותחים שנה עם סיורי סליחות בתאריכים נבחרים ומחירים אטרקטיביים החל מ600 ₪*
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר נערכים לקראת חגי תשרי ומזמינים...
ספורט אנגלי ומוסיקה אוגוסט קריר לכל המשפחה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
פעילות ספורטיבית בנוסח אנגלי עם שחקן בדמותו של אורד וינגייט...
17 אתרי מורשת ברחבי הבירה ייפתחו לקהל הרחב לצד פעילות "שכונה של פעם" – משחקי מורשת בשכונות הירושלמיות
ירושלים היא עיר חשובה וקדושה למיליונים ברחבי העולם והמורשת שבה...
לרגל יום ירושלים ויום העצמאות שחגגה מדינת ישראל מלון וולדורף אסטוריה יוצא ומעניק 20% הנחה לבני 75 ומעלה שמזמינים לינה וארוחת בוקר
לרגל יום ירושלים הקרב ובא וחגיגות יום ההולדת ה 75...
רשת מלונות ACCOR מרחיבה את פעילותה בישראל- ופותחת מלונות נוספים
רשת מלונותACCOR הבינלאומית מודיעה כי היא מרחיבה את פעילותה בישראל,...
ירושלים של אור: הסתיימו העבודות להארת ארבעה מונומנטים היסטוריים נוספים ברחבי העיר
במסגרת המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר ירושלים, הסתיימו לאחרונה עבודות...
פדיון ותעסוקה במלונות תיירות, ינואר-ספטמבר 202
נואר-ספטמבר 2022 נתונים מקוריים פדיון מלונות התיירות הסתכם ב-9.7 מיליארד ₪, (9.5...
'מעלית הזמן בירושלים' מתחדשת עם 4 מוצרים חדשים וכרטיסים משולבים
 לרגל השנה החדשה מתחדשת האטרקציה 'מעלית הזמן בירושלים' במוצרים וחידושים...