Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ארגון נשות הדסה והדסה אינטרנשיונל ישראל גייסו 9 מיליון דולר להקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בבית החולים הדסה הר הצופים

ארגון נשות הדסה והדסה אינטרנשיונל ישראל גייסו 9 מיליון דולר להקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בבית החולים הדסה הר הצופים
קרדיט צילום: raya ozruso-cottrell (רעיה אורסו קוטרל).

9 מיליון דולר גויסו באירוע התרמה מיוחד שערכו השבוע ארגון נשות הדסה והדסה אינטרנשיונל ישראל במיאמי, פלורידה. הסכום הנכבד שגויס מיועד להקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

המרכז החדש יכלול מחלקות שיקום מגוונות, יספק שירותים נלווים כמו פיזיותרפיה ויציע מגוון טיפולים במתכונת של אשפוז יום שיקומי. בנוסף, תופעל במרכז מערכת רובוטית לתרגול הליכה (Locomat) המאפשרת לטפל במגוון רחב מאוד של פגיעות חוט שדרה, מטופלים עם פגיעות ראש טראומטיות ומטופלים שעברו אירועים מוחיים או הסובלים מהפרעות תפקודיות וקשיים בתנועה.

הקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בבית החולים הדסה הר הצופים
קרדיט צילום: raya ozruso-cottrell (רעיה אורסו קוטרל).

באירוע אותו הובילו דליה איציק, יו"ר חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל, ד"ר תמר אלרם, מנכ"לית בית החולים הדסה הר הצופים ומנכ"ל הדסה אינטרנשיונל ישראל, ראל גודמן, השתתפו עשרות תורמים מישראל, ארה"ב ואמריקה הלטינית, ניתנו למרכז שתי תרומות שיא של מיליון דולר כל אחת. בין המשתתפים באירוע: אלן הרשקין, נשיאת ארגון נשות הדסה; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה; הראל ויזל, יו"ר ובעלי רשת האופנה פוקס; רמי לוי, הבעלים של רשת רמי לוי שיווק השיקמה; משה ליאון ראש העיר ירושלים; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; רפי וג'ו נקש; ג'יי וג'יני שוטנשטיין וג'ואי ולינדזי שוטנשטיין מבעלי רשת אמריקן איגל ועוד.

במהלך האירוע נחשף הקהל לעדותם המרגשת של חיילי צה"ל שנפגעו במהלך פעילותם בצבא ושיקמו את חייהם. אחת מהעדויות המרגשות ביותר הייתה סיפורו של לוחם השייטת ניר כספי מבעלי רשת לנדוור, הלוחם היחיד בכוח העיקרי שנותר בחיים אחרי אסון השייטת בלבנון. סיפור שיקומו מעורר ההשראה לא הותירו עין אחת יבשה במקום. בהמשך האירוע הופיע גם השחקן תומר קאפון, אחד מכוכבים הסדרה "פאודה", שסיפר על תקופת שירותו הצבאי כצנחן בחטיבת הצנחנים.

הקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בבית החולים הדסה הר הצופים
קרדיט צילום: raya ozruso-cottrell (רעיה אורסו קוטרל).

נשיאת ארגון נשות הדסה אלן הרשקין: "היקף התרומות המשמעותי שנאסף יאפשר לנו להקים את מרכז השיקום הגדול והמתקדם בישראל, שיהווה בשורה לעשרות אלפי אזרחים שיזכו לשיקום ולריפוי שהם סימן ההיכר של המרכז הרפואי הדסה".

יו"ר חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל, דליה איציק: "אחד מהמוסדות החשובים והמוצדקים מוקם בימים אלו בירושלים. אני גאה להיות שותפה בהקמת מרכז מציל חיים שישרת את לוחמי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. כל מי שיהיה זקוק לטיפול הרפואי הטוב בעולם, יוכל לקבל אותו אצלנו בירושלים".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין: ״אנו גאים להקים את מערך השיקום המתקדם של ירושלים שיסייע לציבור הזקוק לשיקום מתקדם ובמיוחד לתושבי ירושלים וסביבותיה לקבל את הטיפול המשקם האיכותי והמתקדם ביותר בבירת ישראל. כל זאת בזכות רוחב ליבם של אנשים יקרים אשר פתחו את הלב ואת הארנק ונעשו לשותפי דרך אמיתיים שלנו. ערב ההתרמה היה מוצלח ביותר והשתתפו בו ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הגב' דליה איציק המוכרת בהיותה יו״ר הכנסת אבל פחות בתפקידה כיו"ר חבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל, כשזה לצד זה ישראלים יקרים מהארץ שבראשם הראל ויזל ורמי לוי, לצד תורמים יהודים אמריקאים. ירושלים זקוקה למתחם שיקום משלה, למערך בו יפעלו מומחים מכל קשת מקצועות השיקום, שיעשו שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ויטפלו ברפואה מתקדמת בנפגעי פעולות איבה או תאונות או בשל מחלות קשות. כמרכז הרפואי המתקדם בעיר, הדסה החדשה נמצאת כיום בתנופת פיתוח ועשייה נפלאה ותמשיך להוביל ולהצטיין בטיפול בציבור הרחב הבא בשעריה.״

הקמת מרכז שיקום לחיילים ולנפגעי פעולות איבה בבית החולים הדסה הר הצופים
קרדיט צילום: raya ozruso-cottrell (רעיה אורסו קוטרל).
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...