Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד המכרזים ברמת בית שמש

בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד המכרזים ברמת בית שמש

בית המשפט העליון דחה ביום ראשון השבוע את עתירת חלק מחברי מועצת עיריית בית שמש בנוגע ל-6 מכרזים לבנית יחידות דיור בעיר בית שמש. אי לכך, אמורים משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל לפתוח את המכרזים לבנית 2,105 יחידות דיור, כמעט 5 חודשים לאחר פרסומם. בעקבות כך יוכרזו הזוכים ב-6 המתחמים בשכונת רמת בית שמש, והמתמודדים הרבים הצפויים במכרז יוכלו להתחיל ולקדם את העבודות והמיזמים בשכונה.

תחילת התהליך היתה ב-10 בספטמבר 2009, עת פרסמו משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל 6 מכרזים בדרום העיר בית שמש. ב-23 בנובמבר 2009 הגישו 9 מחברי מועצת העיר בית שמש עתירה נגד שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס וכנגד ראש העיר בית שמש משה אבוטבול וכנגד מינהל מקרקעי ישראל, בטענה כי המשרד והמינהל פרסמו את המכרז כשהוא פתוח לכלל הציבור, ללא הקצאה של מתחמי מגורים למגזר כזה או אחר. העותרים טענו שהמכרזים מנוגדים להחלטת מועצת העיר שקיבלה החלטה ביולי 2009 על חלוקת המתחמים ל-3 מגזרים של חרדים, דתים=לאומיים וכלליים. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה, בין השאר בשל השיהוי הכבד בהגשתה, וכן קבע כי שיווק המתחמים לכל מגזרי האוכלוסיה, ללא כל הגבלה או הבחנה בגין השתייכות דתית, עולה בקנה אחד עם עקרון היסוד של שוויון בדיני המכרזים ועם איסור ההפליה.

העותרים ערערו על פסק הדין לבית המשפט העליון ובינתיים הקפיאו את הליכי המכרז עד להכרעה בערעור, וב-5 בינואר 2010 הקפיא שופט בית המשפט העליון יצחק עמית בצו ביניים את פתיחת המעטפות המחכות מאז סוף נובמבר 2009 בתיבת המכרז, עד למתן החלטה בערעור.

השבוע קבע השופט עמית כי אכן קיים שיהוי הניכר בעתירה, כי המבקשים לא הצביעו על סימוכין משפטיים לכך שהחלטת מועצת עיריית בית שמש מחייבת את משרד הבינוי והשיכון ואת מינהל מקרקעי ישראל, וכי אלה נהגו לפי הכללים: "וכי דרך המלך במכרזים היא תחרות שוויונית והוגנת […] המבקשים יכולים היו להפנות את מרצם כדי לארגן ולאגד רוכשי דירות פוטנציאליים מכל שכבות הציבור הרחב במקום להפנות את מעייניהם להגשת העתירה."

השופט עמית קבע כי היעתרות לבקשת המבקשים משמעותה עיכוב בהליכי הבניה והשיווק של מספר משמעותי מאוד של יחידות דיור, וצרף טיעון זה להחלטתו על דחית העתירה, וביטל את הקפאת המכרז, שהשבוע יושלם בהכרזת הזוכים בו.

בעקבות החלטת בית המשפט העליון מסר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כי: "אני שמח שהעיכוב המיותר של כחודשיים בבחירת הזוכים במכרז הסתיים. בתי המשפט בשתי ערכאות שונות נתנו גיבוי לכך שהליך המכרזים נעשה בצורה שוויונית. מכרזים אלה הם חלק מהתוכנית להגדיל את היצע הדירות לכלל האוכלוסיה על מנת להביא להוזלה במחירי הדירות, ומדיניות זו תימשך."

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
איזור מגורים עם מחויבות לפיתוח ירוק ובר קיימא
דירות למכירה בהרצליה הירוקה המערבית בולטות כאזור מגורים מוביל המשלב...
דירות בנופים מרהיבים של הסביבה
דירות למכירה בנווה שאנן חיפה מייצגות פלח ייחודי בשוק הנדל"ן...
סקיצות חלוקה בחישוב מדויק
עולם הסקרים והמיפוי עבר כברת דרך ארוכה עם התקדמות הטכנולוגיה....
אשטרום החלה בשיווק פרויקט קריית היובל ירושלים
בפרויקט 396 דירות חדשות להשכרה ארוכת טווח ואכלוס מידי, רבע...
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
הדירות בפרויקט אשטרום קריית היובל ממשיכות להיחטף
כ-110 דירות נמכרו ונותרו למכירה דירות אחרונות בפרויקט * 7...
עיר הנדל״ן בסימן ערים מתחדשות ומשרדים מניבים
מנכ''ל עיריית ירושלים: "ההתחדשות העירונית מצליחה בירושלים כי אנחנו מספקים...
שמאי מקרקעין בירושלים מומלץ
שמאי מקרקעין בירושלים מומלץ - חשיבות כלכלית בראי הקהילה שמאי מקרקעין...
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין
הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מביאה להגשת קובלנה של ועדת האתיקה...