Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

במוזיאון ידידי ישראל נפתחה התערוכה "לוחמת" לזכרה של הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בירושלים

במוזיאון ידידי ישראל נפתחה התערוכה "לוחמת" לזכרה של הדס מלכא שנרצחה בפיגוע בירושלים
קרדיט דויד סעד

אמש

קרדיט דויד סעד

התקיים במרכז המדיה בקמפוס ידידי ישראל בירושלים אירוע פתיחת התערוכה "לוחמת" לזכרה של חיילת מג"ב הדס מלכא ז"ל, שנרצחה בפיגוע בשער שכם לפני כארבע שנים. האירוע, ביוזמת ובהפקת מוזיאון ידידי ישראל, התקיים במעמד ראש העיר משה ליאון, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, סגנית ראש העיר ירושלים פלייר חסן-נחום, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר מייקל אורן, נציג הבעלים של מוזיאון ידידי ישראל ניר קמחי , יו״ר חבר הנאמנים של המוזיאון האלוף יוסי פלד, מנכ"ל מוזיאון ידידי ישראל דניאל וואיצ'ק, בני משפחת מלכא וחברים.

קרדיט דויד סעד

בטקס הפתיחה אמר מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי : "המציאות הביטחונית בירושלים מחייבת אותנו עמידה איתנה לאורך זמן. בגיל צעיר הבינה הדס את מה שאנו נלחמים עליו ברמה הלאומית יום יום. לאחרונה אנו רואים שוב את הטרור מרים ראש בניסיונות של ארגוני טרור להתסיס את השטח ולגרום להתחממות. התערוכה 'לוחמת' לזכרה של הדס ממחישה עד כמה דור העתיד רואה בשירות הבטחוני היום, לא פחות מהעבר, חשיבות גדולה מאוד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "התערוכה ״לוחמת״, אשר הפכה בשנים האחרונות למיזם מרשים המתעד את דרכה של הדס, מיטיבה לשקף את הערכים עליהם חונכה: ערכים של אהבת המולדת, כבוד האדם ושאיפה למצוינות. ברוח אותם ערכים ממש ממשיכים גם היום, גם בשעות אלו ממש, אלפי הלוחמות והלוחמים של משמר הגבול, במילוי שליחותם החשובה בעיר העתיקה, בירושלים בכלל ובכל מקום בו הם נדרשים. היום אנו כאן מוקירים לכם, לוחמות ולוחמי מג״ב, תודה והערכה על מסירותכם ואומץ ליבכם"

דוד מלכא, אביה של הדס, סיפר "התערוכה הזו היא הקול של הדס. את הרעיון לתערוכה קיבלנו במהלך השבעה על הדס. כשראינו את כמות המכתבים, והדברים שכתבו חבריה וחייליה והבנו שצריך לעשות משהו עם כל החומרים האלו. רתמנו לטובת העניין את האוצרות ענבל מרילי ושרון ישראלי בוגרות שנקר ויצאנו לדרך. בשנים האחרונות נפגשתי עם למעלה מ-50 אלף צעירים וצעירות, לוחמים ולוחמות, אני מגיע ומספר להם את סיפורה של הדס, עד כמה אהבה את הארץ, עד כמה היתה מלאת ערכים ואני רואה את הניצוץ בעיניים שלהם. בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לדר' מייקל אורן שגריר ישראל בארה"ב לשעבר שיעמוד בראש העמותה הציבורית להנצחת מורשתה של הדס ומכריז כי בקרוב מאוד יוקם מוזיאון חדשני בירושלים לזכרה של הדס שישלב הולוגרמות תמונות וסיפורים על הדס".

ד"ר מייק אוונס, מייסד מוזיאון ידידי ישראל ותומך נלהב של מדינת ישראל אמר בטקס כי התרגש מאוד ללמוד על מורשתה של החיילת הדס מלכא ז"ל עד כמה היתה מלאה בציונות ופטריוטיות והודיע כי החליט על הקמת מרכז לטיפול בחיילים פוסט טראומטיים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי, מרכז שיאגד תחת קורת גג אחת את מגוון הטיפולים, התמיכה והפעילויות הנדרשות כולל מגורים לחיילים.

ד"ר מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, שהסיפור של הדס ומשפחתה נגע לליבו, לקח על עצמו בהתנדבות להיות יו"ר העמותה הציבורית להנצחת מורשת הדס מלכא הדגיש כי " אין מקום מתאים יותר ממוזיאון ידידי ישראל, אשר הוקם למטרות ציוניות, לארח את התערוכה הכל כך מעוררת השראה ולקיים טקס ציוני זה".

את התערוכה 'לוחמת' לזכרה של הדס מלכא יזמו והקימו הוריה, דוד וגאולה מלכא. התערוכה מאירה קווים לדמותה של הדס והנחלת המורשת שלה. הדס ז"ל התאפיינה בחריצות ובעשייה והיוותה מודל לחיקוי והשראה לסובבים אותה. העוצמה, הפעלתנות, הרגישות, הנחישות והתעוזה היו חלק בלתי נפרד ממנה כמו גם החיוך הרחב שלא מש משפתיה.

בתערוכה מוצגים שני צירי זמן: הראשון הוא הדרך שעברה הדס החל מגיוסה לצבא ועד למותה המבוסס על טקסטים שכתבה שחלקם נלקחו מדף הפייסבוק שלה וציר הזמן השני מבוסס על זכרונות החיילים שעליהם פיקדה והאנשים בהם נגעה במהלך חייה הן במהלך שירותה הצבאי והן בחייה הפרטיים. בתערוכה אסופות הספדים המחולקות לפי חודשים מיום נפילתה ועד עתה.

הכניסה לתערוכה חינם בתיאום מראש בלבד

מוזיאון ידידי ישראל, רחוב יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה ירושלים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
גבר בשנות ה-20 נרצח, צעירה נפצעה קשה, ו- 4 פצועים בינוני בפיגוע ירי בכביש מעלה אדומים ירושלים. בנוסף פונו מהזירה אישה שנחבלה ו-4 נפגעי חרדה
הבוקר בשעה 7:29 התקבלו קריאות רבות במוקד החירום 101 של...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
התפריט החדש של ברברה קפה
ב״ברברה קפה״ משוק מחנה יהודה עמלו בתקופה האחרונה על תפריט...
נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר בישיבת ההסדר בירוחם שאיבדה שמונה מבוגריה במערכה והתייחס לנפילתם של 24 לוחמי צה״ל
״התחלנו את היום בבשורה מרה מאוד, על אובדנם ונפילתם של...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...