Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

ברקת מחזק את ידיו של נתניהו בענין השמירה על ירושלים מאוחדת

ברקת מחזק את ידיו של נתניהו בענין השמירה על ירושלים מאוחדת

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, השתתף ביום א' בישיבת ממשלה אשר עסקה בירושלים, לכבוד יום ירושלים שחל בסוף השבוע שעבר. ראש העיר הודה בפתח הישיבה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך ששמר וימשיך לשמור על ירושלים ועל אחדותה, בהמשך לדבריו של נתניהו בארצות הברית.

כמו כן, הוסיף ברקת כי הוא יודע שבממשלה הנוכחית נמצאים אוהבי ירושלים והוא מאמין שיחד עמם יוכל לפעול במשותף לקידום העיר. בפתיחת הישיבה הודיע ראש-הממשלה כי הוא נעתר לבקשתו של ברקת ויעביר את בית-החולים למצורעים-הנסן לעיריית ירושלים, במטרה להפוך אותו לאחד ממרכזי התרבות והאומנות המרשימים בעיר.

ברקת סקר בפני הממשלה את האתגרים הניצבים בפני העיר ירושלים וקרא לממשלה להתייחס לעצירת ההגירה השלילית מהעיר כיעד לאומי. ברקת הציג את חזונו לירושלים לפיו תחזור העיר להיות מועדפת לצעירים, ליוצרים, לאנשי רוח ודת ותדע לשלב חדשנות עם היסטוריה ותתפוס חזרה את מקומה כמוקד עליה לרגל לעולם כולו.

"עלינו לקדם יוזמות בתחומים שיש ביכולתם לעצור את ההגירה השלילית – פיתוח עסקי, חינוך וצעירים" אמר ברקת והציג את יעדי התוכנית הרב שנתית הכוללים עד לשנת 2020: 10 מיליון תיירים בשנה, בניית 4,500 יחידות דיור בשנה, גידול של 100% בעסקים הנפתחים בעיר, שיפור התשתיות והעלאת איכות החיים והגדלת מספר הסטודנטים הלומדים בעיר מ- 40 ל- 60 אלף.

ראש העיר ביקש מהממשלה לחזק את ירושלים ע"י השבת תקנת ירושלים לסכום של 250 מיליון ₪ והגדלתה עד ל- 10% תקציב העירייה. ברקת ביקש כי אחוז מהסכום (25 מיליון) יוקצה למוסדות התרבות וכי אחוז נוסף מהסכום יוקצה במיוחד עבוד פרויקטים להשארת צעירים בעיר.

בישיבה סוכם כי תוקם וועדת שרים לענייני ירושלים בראשות ראש הממשלה ובשיתוף ראש העיר, במטרה לגבש במהרה תוכניות מוסכמות ולאשרן. בין היתר סכמו ראש-הממשלה וברקת על הכנת תוכניות עסקיות-כלכליות בנושא התרבות, התיירות והמלונאות. סוכם כי התוכניות אותן יכין ברקת והצוות העירוני יוגשו לוועדה ולדברי נתניהו "יזכו ליותר מאשר אוזן קשבת".

נושא נוסף שהעלה ברקת הוא הצורך להגדיל בצורה משמעותית את מספר חדי המלון בעיר וזאת כחלק מהמטרה להציב יעד של 10 מילון מבקרים בבירה. ראש-הממשלה הבטיח לפעול לקידום הנושא במידה ויש חסמים בירוקראטיים המעכבים בניית בתי מלון.

ברקת קרא לחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, באמצעות הגדרה כאזור פיתוח מיוחד בעל עדיפות לאומית להשקעות ותעשייה בתחומים בהם לירושלים יתרון יחסי, על-פי מודל שפיתח פרופ' מייקל פורטר. נתניהו הוסיף כי גם הוא כמו ברקת מכיר באופן אישי את פרופ' פורטר והביע הערכה להתייעצות עמו.

כמו כן, סוכם על הפיכתה של ירושלים לעיר בעלת איזור עדיפות לאומית להשכלה גבוהה ולתוכניות חינוכיות ותרבותיות וכן קידום ירושלים כמרכז מטרופולין, תוך מתן תמיכה בפעילויות משותפות בתחומי תשתית, תחבורה, תעסוקה ואיכות סביבה.

ברקת ביקש מהממשלה לפעול ליישום מספר החלטות מדיניות, ביניהן: "ירושלים תחילה" – קידום פיילוטים בירושלים לכל תוכנית ממשלתית חדשה, קידום תוכנית לסיור תלמידי מערכת החינוך בירושלים, העברת משרדי הממשלה לירושלים והעברת המכללות הצבאיות לירושלים, עד לשנת 2013.

ברקת הדגיש בישיבה את הצורך בהירתמות הממשלה לצמצום הפערים הן במזרח העיר והן במגזר החרדי בבניית כיתות לימוד ובקורת גג ראויה לכל תלמיד וכן פיתוח תשתיות, כבישים מבני ציבור, ביוב ומים במזרח העיר. ברקת ציין כי המפתח לשינוי הוא שותפות אמת בין הממשלה והעירייה בפיתוחה של ירושלים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...