Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

בתקופת הסגר הגן הבוטני מפעיל סיור וירטואלי ופעילויות מקוונות לכל המשפחה חינם

בתקופת הסגר הגן הבוטני מפעיל סיור וירטואלי ופעילויות מקוונות לכל המשפחה חינם
אגם הגן הבוטני סתיו 2020 צילום תום עמית

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מפעיל בימים אלה של סגר פעילויות מיוחדות מקוונות לילדים ומקיים סיור וירטואלי בתערוכה בחזרה אל הטבע שאלפים כבר ביקרו בה פיזית.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מזמין את כל ילדי ישראל ליהנות מפעילות מקוונת חינמית שמאפשרת לצאת מהמסך ולהתחבר לטבע, לאמנות ויצירה. הילדים יפגשו את איה האמנית שתיקח אותם למסע ברחבי הגן הבוטני למצוא את ההשראה. החוויה היא חוויה מקוונת אך מחייבת את הילדים לצאת פיזית מחוץ לכתלי הבית וליצור. את הפעילות אפשר לעשות בכל מקום בעולם. יש להתחבר ל www.botanickids.com

חנה רנדל, מנהלת אקזקיוטיבית בגן הבוטני מציינת כי "בחודשים האחרונים הבנו כמה אמנות וטבע חשובים לבריאות הנפשית של הילדים. רצינו להעניק לילדים, גם בימים אלה של סגר, המלאים במסכים ובשיחות זום, את האפשרות לצאת קצת מהשיגרה שניכפתה עליהם ולהזכיר להם את הדברים הטובים שיש בחוץ, את הטבע הנפלא, הצבעים, והאפשרות ליצור פיזית".

אגם הגן הבוטני סתיו 2020
צילום תום עמית

בנוסף, בשל ההצלחה והביקוש הרב של תערוכת "בחזרה אל הטבע" החליטו בגן הבוטני לקיים סיור וירטואלי בתערוכה. הגן הבוטני מאפשר בימי הסגר לסייר סיור וירטואלי בתערוכת בחזרה אל הטבע, בה ביקרו כבר עשרות אלפים בחודשיים האחרונים. מדובר  בתערוכת אמנות עכשווית שיזמו הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים בשיתוף קרן אאוטסט לאמנות עכשווית, קרן ירושלים ועיריית ירושלים.

לסיור הוירטואלי : https://storage.net-fs.com/hosting/6602990/8/index.htm

 

התערוכה "בחזרה אל הטבע" שאצרה הדס מאור, כוללת 15 עבודות פיסול  של אמנים עכשוויים מובילים שהותאמו במיוחד לתנאי התצוגה בגן. בין העבודות יצירות אייקוניות של אמנים כמו מנשה קדישמן או דני קרוון, עבודות של אמנים ותיקים כמו ציבי גבע, יהודית סספורטס או סיגלית לנדאו,  ועבודות  של אמנים  צעירים יותר כמו אלה ליטביץ, יערה צח, סאהר מיעארי, משה רואס ועוד. לסיור הוירטואלי

 

הדס מאור אוצרת התערוכה: "בעקבות התפרצות הקורונה נאלצו מוסדות ומרכזי תרבות בעולם כולו להפסיק את שגרת פעילותם, והעובדה שהתערוכה בגן הבוטני התגבשה דווקא בתקופה זו, למרות חוסר הוודאות העצום ביחס לעצם אפשרות קיומה, ראויה לציון מיוחד בעיני. אני רואה בקיום התערוכה אקט של הפגנת מחויבות ערכית לעשייה תרבותית ותמיכה ממשית בשדה האמנות המקומי, הן מצד הגן הבוטני, הן מצד קרן אאוטסט לאמנות עכשווית והן מצד עיריית ירושלים, קרן ירושלים ושאר התומכים בפרויקט". מוסיפה מאור "שם הפרויקט מעיד על החזרה אל החוץ אחרי תקופת סגר ארוכה בגין התפרצות נגיף הקורונה, אבל גם על מימד של חזרה אל הטבע הנוכחת בשפת הפיסול המקומית. בהקשר זה, חושף הפרויקט תנועה מתמדת בין עבודות הנשענות על שימוש בקווים מוגדרים ובחומרים כבדים, כמו ברזל או ברונזה, לבין עבודות העושות שימוש בחומרים סינתטיים כמו גומי, לטקס או פוליאסטר, ובצורות מרוככות, מעוגלות".

איה האמנית בגן הבוטני.
צילום דנה פריבס

שתי עבודות חדשות הופקו במיוחד לטובת התערוכה ובהתאמה למרחב הגן: עבודת סאונד של האמנית מאיה דוניץ, המגיבה אל רחשי וקולות הגן,  ועבודה נוספת של האמנית יהודית סספורטס, הצגה ראשונה בארץ של פרק מפרויקט Liquid Desert, שפרק אחר מתוכו הוצג בגרמניה בינואר 2019.

העבודות השונות הוצבו ברחבי הגן הגלויים והנסתרים, ויוצרים מסלול הליכה מעגלי בו הצמחים, כמו גם הפסלים, מתגלים על ידי המבקר תוך כדי תנועה. חלק מן העבודות  מקיימות עם הצומח סביבן דיאלוג צורני, חומרי ונרטיבי, ואחרות שומרות על זרותן. יחד מציגות העבודות השונות פריזמה עשירה ומרובדת של העשייה הפיסולית המקומית.

 

פלר חסן נחום, המשנה לראש עיריית ירושלים ויו״ר ועדת האמנות במרחב הציבורי ציינה כי : "הקורונה חייבה אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולקדם אמנות גם במרחב העירוני הפתוח. שמחתי לקדם את הקונספט החדשני יחד עם הגן הבוטני שמחבר את האמנות גם לסביבה ולטבע ולאפשר לכל עם ישראל לצפות בתערוכה בסיור וירטואלי בתקופה זו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הקרן לידידות תרמה רכב הסעות בקרוב לחצי מיליון שקלים למרכז לטיפול בקשיש בקהילה בירושלים
בכך יתאפשר למלב"ב בירושלים, המציע לקשישים עם דמנציה פעילות חברתית,...
כל הפרטים החשובים על תהליך גירושין
תשלומי מדור מייצגים את חובתם של ההורים להעניק לילדיהם סביבה...
איך מחשבים התקנה של מערכת סולארית לבית הפרטי
עם כל הכבוד לאידיאולוגיה ולהכרה בכך שעלינו, על כולנו, מוטלת...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הפיכתם של מרחבים עירוניים לאזורים מתחדשים
עורך דין התחדשות עירונית מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים לפרויקטים של...
לפי אלו קריטריונים בוחרים את שיטות יציקת הבטון לתבניות?
כאשר מתחילים פרויקט בניה חדש, חשוב לקחת בחשבון כי יסודות...
קבוצת בית ירושלמי תקים מגדל בן 30 קומות מעורב שימושים בכניסה לעיר- בית הכרם
הוועדה המחוזית נתנה תוקף לפרויקט "פני העיר" בבית הכרם הכולל...