Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

גלידה, פייסבוק וסנופי: מי אמר שביטוח רכב זה משעמם?

גלידה, פייסבוק וסנופי: מי אמר שביטוח רכב זה משעמם?
Burning Man (צילום: shutterstock באדיבות למש)

זה נכון שאף אחד לא אוהב לחתום על דברים לפני שהוא קורא אותם, אבל כמה מאיתנו באמת קראו את כל מה שכתוב בפוליסת ביטוח הרכב שלהם? פוליסות ביטוח, בדומה למסמכים הכתובים בשפה המשפטית, לא באמת מעוררים בנו עניין ובמרבית המקרים אנחנו מעדיפים להסתפק בסיכום בעל פה ששם דגש על הדברים החשובים.

אבל, בניגוד לשפת הביטוח, שלא משתנה לעולם, בתעשייה עצמה צצים כל הזמן חידושים מעניינים שמצביעים על כך שהעומדים בראש חברות הביטוח ערים לשינויים ולדרישות המשתנות בעולם, ומחפשים אחר דרכים חדשות לענות לחששות המודרניים מפני אסונות בעידן העכשווי. זה מתחיל בביטוח המכסה חיות מחמד בנסיעה, ממשיך דרך ביטוח ייעודי לכלי רכב שנפגעים במסגרת פסטיבל Burning Man, וקיים גם אצלנו בצורת ביטוח לנוסעים ב-Car pool של Waze. רוצים עוד דוגמאות?

ווייז מציגה: נסיעה משותפת, ביטוח משותף
בחודש פברואר השנה דווח כי משתתפי תוכנית Waze carpool בעלי ביטוח רכב של חברת ביטוח ישיר, מכוסים גם בכל הנוגע לנוסעים עימם ברכב. הכלכלה השיתופית מציגה אתגרים רבים בפני עולם הביטוח, והכללת הכיסוי בפוליסת החובה מקלה על לקוחות החברה לקחת חלק בנסיעות שיתופיות בלי ביורוקרטיה מיותרת.

ביטוח גלידה וסרטנים
באזור לוס אנג׳לס לבדה יש כמה עשרות אלפי דוכני מזון ממונעים ובטקסס פעילות עוד כמה עשרות אלפי מסעדות על גלגלים. המסעדות הממונעות הללו מובילות ומבשלות נקניקיות, המבורגרים, לובסטרים ושאר טובין. על מנת לתת מענה הולם לצרכים הביטוחיים הייחודיים של הענף, בשנת 2012 נוסד באוסטין, טקסס, ביטוח המכסה את השפים בדרכים מפני הרעלת מזון, שריפה ותאונת רכב, מה שחסך לעוסקים בענף סכומים נכבדים בגין רכישת מספר פוליסות שונות במקום.

Burning Man (צילום: shutterstock באדיבות למש)

בקרוב אצלנו? ביטוח נגד האיש הבוער
שיאו של פסטיבל Burning Man, שנוסד בחוף בייקר בסן פרנסיסקו ב-1986, הוא בשריפת דמות אדם עשויה עץ בגובה של כמה מטרים. האירוע מתקיים במדבר הסלע השחור בנבאדה בסוף הקיץ, וההשתתפות הרחבה בו הובילה את מנהלי Heffernan Insurance Brokers מקליפורניה להציע פוליסות בפרמיות משתנות המעניקות כיסוי במקרה של פגיעה ברכב על-ידי משתתפים, על-ידי מכוניות האמנות (Art cars) או מדמות האיש הבוער – בין אם בשלב הקמתו ובין אם בעת שרפתו.

ביטוח לסוף השבוע
קצב החיים שלנו השתנה – היום הכל קורה מהר. אנחנו זקוקים לגמישות ויכולת תגובה זריזה. לא מופרך להגיע למצב שבו אנחנו צריכים ביטוח רכב ליום אחד כי השכן זקוק לו לנסיעה קצרה; יש לנו נהגת צעירה בבית ואנחנו רוצים לתת לה לנהוג – אבל היא חוזרת מהצבא רק בסופי שבוע; אנחנו מחליפים דירה עם חברים מחו״ל ורוצים לאפשר להם לנהוג בזמן שהם בארץ – עכשיו אפשר לרכוש פוליסת ביטוח לרכב לתקופה שבין יום בודד לשבוע שלם.

ביטוח לחיות ברכב (צילום: shutterstock באדיבות למש)

סנופי, חגור מאחור
קבוצת חברות הביטוח האמריקאית Chubb מציעה כיסוי של עד אלפיים דולר במקרה שחיית המחמד שלכם נפגעת בעת תאונה ברכב. הביטוח, שמכסה חיות מחמד כמו כלבים, אך גם סוסים בטריילר, נכלל בפוליסה ללא עלות נוספת ופעיל במספר מדינות בארה״ב.

פרמיה גמישה
יש לכם נהג צעיר וזהיר בבית ואתם משלמים על הביטוח עבורו סכומי עתק? אולי כדאי שתתקינו קופסא שחורה. סוכן ביטוח מארצות הברית התקין מצלמה בג׳יפ בו נהג בנו בן ה-18, על מנת לקבוע עבורו פוליסת ביטוח בכפוף לאופן נהיגתו. עוד ב-2012 הותקנו ״קופסאות שחורות״ לכלי רכב במכוניות בארה״ב בהן השתמשו נהגים צעירים, ואלו מביניהם שנהגו על פי חוק ובזהירות, זכו להנחה בפוליסת ביטוח הרכב. בקרוב אצלנו?

פוליסת פייסבוק
אחת מחברות הביטוח הגדולות ביותר בבריטניה הודיעה כי בכוונתה להתחיל להשתמש בנתונים על בעלי רכב מרשתות חברתיות על מנת לקבוע את שיעור הפוליסות. הצעד חסר התקדים הזה מעורר שאלות רבות בנוגע לפרטיות משתמשים כמו גם מה מקנה לסוכני ביטוח את היכולת לנתח אישיות של מבוטח על פי סטטוסים שפרסם ברשתות חברתיות שונות, אך בכל מקרה מדובר בעוד צעד בחיבור בין עולם הביג-דאטה לחברות הביטוח. מעט מטריד אך גם מאוד מסקרן.

אין ספק שחברות הביטוח בארץ ובעולם ימציאו בשנים הקרובות פוליסות אחרות ברוח הזמן. הצרכים שלנו משתנים תדיר וחברה שתבקש להישאר רלוונטית תצטרך לספק את צרכיו החדשים והמשתנים. מן העבר השני יש מי שטוען שעד 2030 תעלם תעשיית ביטוח הרכב כליל, וגם במקרה הזה טכנולוגיה תשחק תפקיד מרכזי. אנחנו לא יודעים אם נבואתו של ד״ר מיכאל ניילור (Dr. Michael Naylor), מרצה בכיר לביטוח ב-Massey Business School בניו זילנד תתגשם, אבל אנחנו בטוחים שגם אם כן נזכה עד אז לראות עוד כמה חידושים מעניינים בתחום פוליסות ביטוח הרכב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...