Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

מגן דוד אדום תורמת ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי למערך הרפואי באוקראינה

מגן דוד אדום תורמת ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי למערך הרפואי באוקראינה
ילום דוברות מדא

נוכח הלחימה באוקראינה והצורך בסיוע רפואי מיידי, תורם מגן דוד אדום ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי למערך הרפואי של משרד הבריאות של אוקראינה. במסגרת היוזמה שיוצאת לפועל בסיוע חבר הכנסת אלכס קושניר (ישראל ביתנו), ובסיוע של הסוכנות היהודית הודות לתרומה של נוצרים אוהבי ישראל מקוריאה וגורמים נוספים שנרתמו לסייע בעלות מימון ההטסה, הטיס מד"א את האמבולנסים הממוגנים למען צוותי הרפואה שפועלים בשטח ומטפלים באזרחים הפצועים.

צילום דוברות מדא

ארבעת האמבולנסים המיוחדים שסיימו את שרותם במד"א בתקופה האחרונה לקחו חלק במהלך שנות השירות במאות אירועים קשים, בהם: טיפול בפצועים במלחמת לבנון השנייה, סייעו בחילוץ חיילים פצועים מגבול לבנון, טיפולו בפצועי פיגוע ירי, דקירה וידויי אבנים ביהודה ושומרון, טיפלו בפצועים תחת אש בהסלמות ביטחוניות בדרום ועוד. האמבולנסים ממוגני הירי הוכשרו במיוחד לשימוש באוקראינה והם מאובזרים ומיועדים להענקת טיפול רפואי תחת אש, בעת לחימה. בשבוע שעבר, נערכה פגישה בין מנכ"ל מד"א, אלי בין לח"כ קושניר, במסגרתה סיכמו השניים על היוזמה וח"כ קושניר נרתם מיד ויצר את הקשר עם הגורמים הרלוונטיים באוקראינה.

יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל: "זכות גדולה של הסוכנות היהודית ומגן דוד אדום לשלוח היום ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי אל הקרבות באוקראינה. אנחנו כאן ממדינת ישראל, עם ישראל, באנו לעזור לעם האוקראיני בצרתו. אנחנו שמחים להיות חלק מהמהלך החשוב הזה."

יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו): "לאחר שקיבלתי פניה ממשלת אוקראינה לאמבולנסים פניתי למנכ״ל מד״א אלי בין, שמיד נרתם למשימה ונתן אישור להעביר באופן מיידי 4 אמבולנסים ממוגנים מלאים בציוד רפואי מציל חיים. במהלך שבועיים ביצעתי אינספור שיחות בין כל הגורמים שנרתמו למשימה. אתמול בלילה הגעתי לשדה התעופה לוודא את העברתם של האמבולנסים הממוגנים, והתרגשתי לראות שפרויקט אכן יוצא לפועל. אני מודה למד"א על המסירות וההירתמות, לסוכנות היהודית על תרומתם, לחברת השילוח DHL לשגרירות ישראל באוקראינה ולעובדי רשות התעופה. אנחנו נמשיך לשתף פעולה, ולהביא סיוע הומניטרי קריטי לאזרחים שנמצאים באיזורי הקרבות."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום נפרד היום מארבעה אמבולנסים ממוגני ירי ששירתו את מגן דוד אדום ואת אזרחי מדינת ישראל במלחמת לבנון השנייה, במבצעים רבים, בהסלמות, בפיגועים ביהודה ושומרון ובעוטף עזה. החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום הצילו חיים של נפגעים רבים תוך סיכון חייהם שלהם, בעזרת האמבולנסים האלו. היום, לאחר סיום השירות שלהם במדינת ישראל ובמגן דוד אדום הם עושים את דרכם לאוקראינה כחלק ממערך התמיכה ההומניטארי הנרחב של מגן דוד אדום למען אוקראינה. בעזרת האמבולנסים האלו יוכלו צוותי הרפואה באוקראינה להציל חיי אזרחים – גם תחת אש. אני מודה לח"כ קושניר, למשרד החוץ ולשגרירות ישראל באוקראינה, לסוכנות היהודית ולגורמים הנוספים על הסיוע המהיר ושיתוף הפעולה המיוחד, שכולו למען ערך הצלת החיים בעת הלחימה הקשה במזרח אירופה".

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדוקטור הבכיר מ'הדסה' הלחין להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה מבצעים "ריבה ריבך"
להקת הרבנות הצבאית ותומר מתנה בסינגל חדש – "ריבה ריבך"....
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...