Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הגנה עצמית- אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל ללמוד

הגנה עצמית- אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל ללמוד
(צילום: עמיעד טאוב)
(צילום: עמיעד טאוב)

בואו נודה על האמת, בלי להתבייש, לא משנה כמה פטריוטים אנחנו וכמה אנחנו אוהבים את המדינה, אי אפשר להתכחש לעובדה כי מדינת ישראל, במיוחד בשנים האחרונות, היא לא מדינה שבטוח לחיות בה. זה לא ממש משנה באיזה איזור של המדינה אתם חיים, תמיד יש סכנה שיכולה להתקיל אתכם. בין אם מדובר באזרח עם הפרעות, שינסה לבצע מעשה אלים, או במחבל שמחליט לקחת סכין ולהשתולל ברחובות. אנחנו תמיד צריכים לשמור על ערנות.

באופן טבעי, אנחנו לא יכולים תמיד להסתמך על כוחות הביטחון, שכן הם לא יכולים להיות בכל מקום בכל זמן. עדות ליעילות של יכולות ההגנה שלנו עצמנו, ראינו היטב בגל הטרור שפקד את מדינת ישראל בשנים האחרונות. במרבית מהתקיפות, היו אלו האזרחים האמיצים שסיכלו פיגועים וניטרלו את המחבלים.

כאשר אנחנו מסתכלים על עיר כמו ירושלים, שמצד אחד, היא אחת הערים המדהימות בעולם, אך מצד שני, כזו שמעוררת מחלוקת, ולכן חשוב מאוד לכל אזרח לדעת להגן על עצמו מפני כל סכנה שלא תבוא.

הגנה היא ההתקפה הטובה ביותר

הגנה עצמית מלמדת אותנו להיות תלויים בעצמנו, לדעת להשתמש בגוף שלנו וביכולות האישיות שלנו כהגנה מפני איום. ברגע שאדם יודע להתגונן מפני איום הוא מסוגל לנטרל את התוקף.

קיימים סוגים שונים של אומנויות לחימה, שמטרתם ללמד אותנו כיצד להתגונן. קרב מגע הידוע והפופולארי, נינג׳יטסו, אייקידו ועוד. לכל תחום שכזה יש פילוסופיה מעניינת ששופכת אור על התחום. כל אדם אשר רוצה להגן על עצמו, פשוט צריך לבחור את אומנות הלחימה שמדברת אליו.

אנשים רבים טועים כאשר הם חושבים שצריך מסת שריר גדולה, להיראות כמו הגירסא הצעירה של ארנולד שוורצנגר ולבלות שעות במכון כושר כדי להיות ״חזקים״ מספיק בשביל להתגונן מפני האיום. האמת היא שהדבר לא בהחלט נכון. אתם לא צריכים להתחיל לשתות שייק חלבונים בכל ארוחה, להרים כל מיני משקלים עצומים ולהתחיל את הבוקר שלכם בריצה של עשרות קילומטרים כדי להיכנס לכושר.

כל מה שאתם צריכים, זה לדעת להשתמש ביכולות שלכם, בגוף ובנתונים הפיזיים שיש לכם, בכל רגע נתון, על מנת לנטרל תוקף. הגנה עצמית מלמדת אתכם טכניקה נכונה, שבאמצעותה ניתן להגן על עצמכם. הגנה עצמית לא תהפוך את הנשים שביניכן למר (גברת) עולם ולא תכניס את הגברים למשטר אימונים ארוך ומתיש. לימודי הגנה עצמית מתמקדים בטכניקה נכונה, עמידת מוצא, שיווי משקל, וניצול הגוף שלנו בצורה הטובה ביותר על מנת להתגונן.

מי שנוטה לחשוב כי החזק תמיד מנצח, יגיד כי לנשים כביכול אין סיכוי מול גברים חזקים, נכון?

התשובה היא לא. אישה שלמדה הגנה עצמית, תוכל להתגבר על תוקף, כי היא תדע באילו מהלכים יש לנקוט כאשר חלילה היא תעמוד בסיטואציה שכזאת. היא לא צריכה להיות חזקה יותר מהתוקף שלה, בשביל להכניע אותו. היא צריכה לדעת מה הטכניקה הנכונה להשתחרר מאחיזות וכיצד להדוף מכה של תוקף.

ואכן, בשנים האחרונות, חלה עליה גבוהה מאוד אצל הנשים במודעות לחשיבות של לימודי הגנה עצמית. אף אישה לא צריכה להרגיש חסרת אונים אם מטורף מנסה לתקוף אותה ברחוב. נשים רבות מסביב לעולם נרשמות ללימודי הגנה עצמית. הדבר משפר את הביטחון שלהן ועוזר להן להסתובב בלי פחד, כי הן יכולות לסמוך על עצמן.

לימודי הגנה עצמית מומלצים לכל אדם באשר הוא. הגיל בכלל לא רלוונטי. ילדים מגיל צעיר ומבוגרים שרוצים לדעת כיצד להתגונן, לומדים הגנה עצמית ובכך מבטיחים שכאשר יהוו מטרה לאיום, הם ידעו כיצד להתגונן ולנטרל את אותו איום.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...