Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הוועדה המחוזית אישרה אגם במבואות ירושלים

הוועדה המחוזית אישרה אגם במבואות ירושלים

עיריית ירושלים, באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים ולשכת התכנון מחוז ירושלים פועלות להקמת פארק טבע המשמש למטרות נופש עירוני במרחב נופי קדם ומורשת תרבות חקלאית, לרווחת תושבי העיר ירושלים והבאים בתחומה. גולת הכותרת: במרכז עמק מוצא אגם נופש קבוע אשר יחד עם הסכר העונתי בתקופת החורף יצור רצף של גוף מים גדול ובקיץ ישאר למטרות פנאי ונופש. הקמת עמק מוצא הינו במסגרת הנחייתו של ראש-העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי לפיתוח שטחים ירוקים ופארקים בכל רחבי העיר, אשר יהפכו את ירושלים לעיר המובילה על שמירה באיכות הסביבה ויגדילו את השטחים הירוקים בה (שטח הפארקים הירוקים בירושלים ובסביבתה יגיע לסך כל שטחה של העיר תל-אביב – למעלה מ-50,000 דונם. ירושלים ממוקמת במקום השני בארץ בשטחים ירוקים פר תושב. בעיר 86.5 מטר מרובע שטח ירוק לתושב). הפארק הינו תוכנית משותפת לשלושה מרחבי תכנון שונים: מרחב ירושלים, מרחב מטה יהודה ומרחב מבשרת ציון.

פארק עמק מוצא מהווה חוליה מרכזית בשרשרת פארקי טבע המקשרת בין פארק עמק רפאים לפארק עמק הארזים. תפקידם של הפארקים לשמור על המרחבים הטבעיים המאפיינים את המעטפת המערבית של העיר ובה בעת לספק מגוון הזדמנויות לפעילויות נופש ופנאי בחיק הטבע בהתאם לרוח המקום.

פארק עמק מוצא בכניסה המערבית לירושלים כולל: שרידי חקלאות עתיקה, שומרות, קירות וגדרות אבן עתיקים ומטעים נטושים – כל אלה מהווים עדות ושריד לתרבות חקלאית משגשגת שאפיינה את נוף הרי ירושלים. התכנית מציעה שימור ושיקום של מרכיבי התרבות החקלאית. בערוץ נחל שורק, נמצא (סכר) מאגר בית זית. הסכר נבנה בשנות ה-50' למאה הקודמת, על מנת להעשיר את מימי האקוויפר, כעת מהווה הסכר בעיקר אתר טיול בחודשי החורף. שילוב מאגר המים כחלק ממערך הבילוי והפנאי בפארק מהווה אחד מאבני היסוד בעיצוב הפארק. במקביל לסכר העונתי התוכנית מציעה כאמור, אגם נופש פעיל קבוע אשר יחד עם הסכר העונתי בתקופת החורף יצור רצף של גוף מים גדול ובקיץ ישאר למטרות פנאי ונופש. על המורדות היורדים אל הנחל מצפון ומדרום ישנם סידרה של מעיינות ניקבה המבטאים כמכלול את מורשת התרבות החקלאית והתיישבותית בארץ ישראל, שזורים יחד עם מאגר בית זית מדגישים את אחד מהמוטיבים המובילים בעיצוב הפארק – "המים במרחב הרי ירושלים".

מרביתו של פארק עמק מוצא מיועד להישאר במצבו הטבעי לטובת שימור הנוף, החי והצומח ולטובת בילוי ופנאי בחיק הטבע. פעילויות הממשק המתוכננות מיועדות לקיים את המערכות הטבעיות ולשמר אותן בהתאם לרוח המקום, עפ"י תכנית פיתוח ושימור אשר תיושם ע"י הגופים הירוקים והרשויות המקומיות בתחום התכנית.

בפארק מספר מוקדים המיועדים לפתוח עבור קהל משתמשים רחב. באזורים אלה תותר הקמת פרויקטים מיוחדים בנושא תרבות ובילוי בחיק הטבע, פתוחים לקהל כגון: אגם נופש, טיילת נוף, מגרשי משחק וכדומה בהתאם לקצב התפתחות הפארק. עד למימוש אותם פרויקטים ישמש השטח לפעילות פנאי בחיק הטבע, כגון: טיולי אופניים, רכיבה על סוסים, קמפינג וכדומה – פעילות שמתקיימת כבר היום בפארק.

הגדה המזרחית של הפארק מהווה את מסדרון התשתיות העיקרי בפארק. שטחים אלה ישוקמו בתום עבודות התשתית ע"י הגוף המבצע בהתאם לתכנית שיקום, במסגרתה ישולבו שבילי הלכי רגל ואופניים, מצפורים וכדומה.

במקביל, עיריית ירושלים באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים שוקדות על תוכנית להקמת שביל אופניים סובב פארקים באורך של 60 ק"מ לכבוד שנת ה-60 למדינה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
חנוכה במלונות ibis ירושלים מרכז העיר במחירים אטרקטיביים וסיורים ליליים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
*מלונות ibis ירושלים מרכז העיר פותחים שנה עם סיורי סליחות בתאריכים נבחרים ומחירים אטרקטיביים החל מ600 ₪*
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר נערכים לקראת חגי תשרי ומזמינים...
ספורט אנגלי ומוסיקה אוגוסט קריר לכל המשפחה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים
פעילות ספורטיבית בנוסח אנגלי עם שחקן בדמותו של אורד וינגייט...
17 אתרי מורשת ברחבי הבירה ייפתחו לקהל הרחב לצד פעילות "שכונה של פעם" – משחקי מורשת בשכונות הירושלמיות
ירושלים היא עיר חשובה וקדושה למיליונים ברחבי העולם והמורשת שבה...
לרגל יום ירושלים ויום העצמאות שחגגה מדינת ישראל מלון וולדורף אסטוריה יוצא ומעניק 20% הנחה לבני 75 ומעלה שמזמינים לינה וארוחת בוקר
לרגל יום ירושלים הקרב ובא וחגיגות יום ההולדת ה 75...
רשת מלונות ACCOR מרחיבה את פעילותה בישראל- ופותחת מלונות נוספים
רשת מלונותACCOR הבינלאומית מודיעה כי היא מרחיבה את פעילותה בישראל,...
ירושלים של אור: הסתיימו העבודות להארת ארבעה מונומנטים היסטוריים נוספים ברחבי העיר
במסגרת המיזם להארת מונומנטים ברחבי העיר ירושלים, הסתיימו לאחרונה עבודות...
פדיון ותעסוקה במלונות תיירות, ינואר-ספטמבר 202
נואר-ספטמבר 2022 נתונים מקוריים פדיון מלונות התיירות הסתכם ב-9.7 מיליארד ₪, (9.5...
'מעלית הזמן בירושלים' מתחדשת עם 4 מוצרים חדשים וכרטיסים משולבים
 לרגל השנה החדשה מתחדשת האטרקציה 'מעלית הזמן בירושלים' במוצרים וחידושים...