Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

היתרונות של הלוואות חברתיות

היתרונות של הלוואות חברתיות
שטרות.צילום עמיעד טאוב

בעידן בו היום יום שלנו סובב סביב העולם הוירטואלי ואנו עושים הכל דרך הרשת, החל מקניות בסופר ועד לניהול חיים חברתיים, מטבע הדברים, הרשת משתלטת על עוד ועוד תחומים בחיינו. כך, לאחרונה ניתן לשמוע הרבה את המושג הלוואות חברתיות.

מה זה הלוואה חברתית?

הלוואות חברתיות, הלוואות עמית לעמית או מימון המונים כל אלה שמות שונים לתחום אחד ההולך ומתפתח בעולם כולו וגם בארץ. מה זה בעצם אומר? אם לסכם את העניין במשפט אחד, מדובר בהלוואות בין אנשים כאשר לכל אחד מהצדדים יש רווח מהעסק.

שטרות.צילום עמיעד טאוב

אנשים מאסו בריביות הגבוהות שגובים הבנקים עבור הלוואות מצד אחד ובריביות הנמוכות  שהבנקים מעניקים עבור חסכונות ופיקדונות מהצד השני. וכך, החיפוש אחר פתרונות משתלמים עבור שני הצדדים הביא באופן טבעי את הרעיון של הלוואות בין אנשים.

העיקרון הוא פשוט. אדם שיש לו כסף פנוי ומעוניין להשקיע אותו על מנת לקבל ריבית אטרקטיבית בתמורה נותן את הכסף, ואנשים שזקוקים להלוואה בתנאים נוחים ומעוניינים להימנע מכל הבירוקרטיה מול הבנקים, לוקחים.

מה הם היתרונות בהלוואות החברתיות?

כשמדובר בהלוואות חברתיות, כל הצדדים מרוויחים. גם המלווה, גם הלווה וכמובן שגם החברה המתווכת. המלווים מקבלים ריבית גבוהה עבור ההשקעה ואילו הלווים מנגד, משלמים ריבית נמוכה ביחס לזו שישלמו בבנקים, ושני הצדדים מרוצים. החברה המתווכת גובה דמי ניהול חודשיים קבועים ובכך גם היא מקבלת את הרווח שלה. בנוסף, מכיוון שהחברות המתווכות בין הלווים למלווים מתנהלות באופן אינטרנטי ואינן מחזיקות סניפים הן חוסכת הוצאות רבות החל מאחזקת מבנה ועד למספר העובדים הנחוצים בחברה. וכך היא יכולה לתת את ההלוואות בריבית נמוכה באופן משמעותי מזו שנותנים הבנקים ולהציע יותר למשקיעים. מעבר לפן הכספי, גם הליך קבלת ההלוואה הוא פשוט וחוסך המון זמן ועיסוק מיותר בבירוקרטיה ללקוח. רובו מתנהל בפלטפורמה אינטרנטית כך שאין צורך לרוץ לבנק או לחכות בתורים. מצד המלווים היתרון הגדול ביותר הוא בכך שהם יכולים לבחור לאן הם רוצים להשקיע את הכסף שלהם, השליטה היא בידיים של המשקיע.  כמו כן המשקיעים יכולים גם לפזר את הכסף שלהם בין כמה הלוואות פרטיות קטנות או בתוכנית האוטומטית ובכך להפחית באופן משמעותי את הסיכונים.

איך זה עובד?

תחילת התהליך הבסיסי הוא הרשמה לאתר, לאחר מכן הלווה מגיש את בקשת ההלוואה שלו ולאחר שהיא מאושרת היא מתפרסמת ברשימה באתר ומשקיעים יכולים לבחון אותה, לשוחח עם הלווה ולשאול שאלות על מנת להחליט אם להשקיע בבקשה שלו באופן מלא, חלקי או לא להשקיע בה כלל. לאחר פרסום הבקשה במידה והיא לא מקבלת מענה על ידי המשקיעים היא מבוטלת, או ממומנת באופן חלקי. אופציה נוספת היא להגיש בקשה להלוואה אוטומטית. בדרך זו הבקשה נבחנת על ידי החברה על מנת להעריך את יכולת ההחזר של הלקוח ובהתאם לכך, אם הבקשה מאושרת היא ניתנת ללווה על ידי החברה מקופת הלוואות אוטומטית בה מושקעים כספי המלווים באופן אוטומטי.

לסיכום, מדובר באפשרות נוחה ומשתלמת ביותר לקבל הלוואה עבור מי שמעדיף להימנע מהתעסקויות מיותרות מול הבנקים וקבל תנאים אף טובים יותר מאלו המוצעים על ידם, והשקעה משתלמת עבור המלווים עם פיזור סיכונים ואפשרות לבחור בדיוק לאן הכסף מושקע. בין אם אתה בצד הנותן או בצד הלוקח, זוהי בהחלט אופציה שכדאי לשקול ברצינות.

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...