Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הכן כלבך לחורף

הכן כלבך לחורף

יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות ד"ר זהר דבורקין מציע מספר טיפים והצעות לשמירה על חיית המחמד שלכם בעונה הקרה: 

•· בזמן צניחת הטמפ', מומלץ להכניס את בעל החיים לתוך הבית. במידה והדבר בלתי אפשרי, חשוב לדאוג שסביבת מגוריו תהייה יבשה, חמימה, אטומה לגשמים ורוחות. אם הכלב או החתול אינם מורשים לעלות על הספה – דאגו להם למצע מרופד – שטיח, מזרון קטן או שמיכה ישנה – שיבודד את גופם מהרצפה הקרה.

•·  שילוב של קור ורוחות הוא גרוע ביותר. כלבים עירוניים מתקשים לשרוד בתנאים אלו למשך זמן, ועלולים להיות חשופים להתקררויות, ברונכיטיס ודלקת ריאות, בין שאר מחלות. לכן, לפני יציאה לטיול, מומלץ להרגיל את הכלב לקור בחוץ ע"י מעבר ב"חדר ביניים", הכלב יחווה ירידה הדרגתית בטמפרטורה בין הפנים לחוץ וכך ימנע שוק הקשור לשינויי טמפרטורה קיצוניים.

•·  בעלי חיים מגנים על עצמם מפני הקור והרטיבות בעזרת שומן שהם אוגרים  בשכבה התת – עורית שלהם, ובזכות הפרווה שהופכת לסמיכה ועבותה יותר בחורף. לכן, עדיף לא לספר ולגלח את חיית המחמד במשך החורף. כמו כן, האוויר שנמצא בין השערות, מהווה שכבת הגנה, ולכן מומלץ להקפיד להבריש את הפרווה.

•·  לשם הגנה נוספת מפני הקור ובמיוחד עבור כלבים שפרוותם קצרה, ניתן להלבישם בסוודר לקראת היציאה מהבית.

•·  בע"ח החי מחוץ לבית זקוק ליותר אנרגיה לצורך שמירת חום גופו,  צריכת הקלוריות שלו בחורף גבוהה יותר. ולכן מומלץ להאכילו בכמות מזון גדולה יותר בכ- 30%.

•·  היובש הרב ופעולת המזגנים עלולים לגרום לאיבוד מואץ של נוזלים.  גם בחורף זכרו  לספק לכלב ולחתול שתייה מרובה, כדי למנוע מהם לשתות משלוליות ברחוב, שלרוב מזוהמות.

•·  סערות וברקים גורמים לבעלי חיים לחרדות ולחץ. אם הכלב שלכם חווה את הסערות באופן קשה במיוחד ישנם שני פתרונות אפשריים:  הראשון, תרופות ווטרינריות מרגיעות (עם מרשם רופא בלבד). והשני, להקליט ולהשמיע לכלב את רעש הרעמים בתדירות גבוהה ובעוצמה נמוכה, עד שיתרגל לכך.

•·  במידה ומיצי או רקסי  התלכלכו מבוץ, רצוי לרחוץ אותם אך חשוב להקפיד לייבשם ולסרק היטב את הפרווה, לפני שיצאו שוב החוצה.

•·  בנוסף, ממליץ ד"ר דבורקין, להקפיד יותר בהתנהגות חיית המחמד שלכם: רעידות שרירים יכולות להעיד על קור. במידה ודבר זה לא יטופל בזמן, זה עשוי להוביל למצב של חולשה, הלם ואבוד נוזלים. כלבים גדולים נוהגים לסבול מרגישות ודלקות באזורי הפרקים. לכך יש תרופות ווטרינריות שונות, במרשם כמובן.

•· וכמובן יש להקפיד על מתן חיסונים בצורה סדירה.

  בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מזכירים כי חיות שפרוותם ארוכה, מוגנות טוב יותר מחיות שהן בעלות פרווה קצרה. גם הגיל משחק תפקיד מרכזי: ככל שבעל החיים מזדקן, כך הוא רגיש יותר לטמפרטורות נמוכות.

 שיהיה לנו ולבעלי החיים חורף גשום, חמים ונעים

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...