Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הכנסת נגד רשות המיסים – חכ"ים יבדקו את הטענות כי פקידי שומה מתוגמלים על פי גובה השומות שהם מגישים

הכנסת נגד רשות המיסים – חכ"ים יבדקו את הטענות כי פקידי שומה מתוגמלים על פי גובה השומות שהם מגישים

בדיון סוער שהתקיים בוועדה משותפת של ועדת הכספים והוועדה לפניות הציבור, פתח יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני ואמר כי חברי הכנסת מקבלים פניות רבות מהציבור כי פקידי השומה מתוגמלים ע"פ היקף הכספים שגבו מהנישומים.  'אם זה נכון, הדבר פוגע בנישומים בצורה חמורה ויש לשנות את אופן התגמול ושכר העידוד לפקידים".

יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ הרב אורי מקלב אמר כי  "מתלונות רבות שקיבלנו עולה כי בפועל קיים שכר עידוד לפקידי שומה אשר נמדד בכמות ההספק שלהם בחודש. יש בפועל תחרות בין פקידי השומה בארץ.  פקיד מס צריך להיות נטול מכל תוספת שכרוכה בתיק, הרי לא יעלה על הדעת ששופט יקבל שכר בהתאם לשנות המאסר שיקצוב לנאשמים,  איך יתכן אם כן שפקיד שומה יקבל  עוד כסף אם הצליח לגבות עוד מהנישום?' 

ח"כ אלכס מילר אמר כי יש למצוא דרך אחרת לעודד את פקידי השומה, וכי יש לבצע שינוי משמעותי בכל הנושא של המס מול הציבור,  מאחר וקיימת בירוקרטיה עצומה בנושא  נקודות הזיכוי שמגיעים לסטודנטים או לאזרחים אחרים.  "אם המערכת תדע להקל על האזרח מבחינת הדברים שמגיעים לו,  האזרח יידע להתמודד גם עם אחרים". 

עו"ד איתן צחור אמר בדיון כי העלאת השכר לכלל העובדים ברשות המיסים היא הדבר הנכון לעשות ולא המתווה שקיים כיום לעידוד פקידי השומה.    רו"ח עופר מנירב אמר כי מטרידה אותו יותר נושא הקידום והמעמד שקיים ברשות המיסים לאלו שמצליחים להוציא כמה שיותר מהנישום.  "המטרה האמיתית היא לא רק גביית המס, אלא הרתעה,  וניתן להשיגה בדרכים נוספות". 

אריאל יעקבי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אמר כי שיטת שכר העידוד במס הכנסה קיימת מ1980 והיא מאד שקופה, "יתכן ויש באמת צורך בשינוי השיטה. אך חשוב להדגיש כי גם כיום, שכר העידוד לא מעודד את פקידי השומה לקחת יותר כסף מהנישומים".    

לאחר שחברי הכנסת ונציגי הגופים הרלוונטיים הביעו את מורת רוחם מההתנהלות הקיימת לדבריהם, טען מנהל רשות המיסים יהודה נסרדישי  כי התופעה כלל לא קיימת וכי כל הטענות מקורן ברכילות, ולא בעובדות. "יש לנו כלי מדידה קבועים לבדוק את המפקח.  הכמויות – כמה תיקים המפקח עושה בחודש, כאשר הגדלנו בשנת 1985  את הזמן המוקצב לתיק ב25 אחוזים.  וגם האיכות- כמנהל אני מבקש ממפקחים לרדת לשטח לפגוש את הנישומים ולראות בעיניים במה מדובר.  אבל על כל הטענות כאן אני אומר חד משמעית, אין קשר לא עקיף ולא ישיר בין יצירת תשואת המס לבין העידוד,  שכר העידוד לא מושפע מתשואת המס.  חד משמעית". 

בתגובה אמר לו ח"כ הרב אורי מקלב "תפקידך לשמור ולהגן על העובדים שלך, אני תפקידי להגן על הציבור כולו,  על האנשים שחוזרים מהפגישה עם פקיד השומה. אני מסתמך על הדו"ח של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת שמאשר את הטענות הללו".  

לסיכום הדיון אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני כי מצד אחד קיימת טענתו של מנהל רשות המיסים כי שכר העידוד לעובדים לא תלוי כלל בתשואות המס שהצליחו להשיג מהנישומים, אך מאידך קיימות טענות כאלו מצד יועצי המס, חברי הכנסת שמקבלים פניות מהציבור, עיתונאים, רואי חשבון וכו' אשר כולם אומרים שזה קיים בפועל. "אני מקים צוות של הוועדה שיבחן את הנושא, אנחנו בעד עובדי רשות המיסים, יתכן שצריך להגדיל להם את השכר ויכול להיות שצריך לשנות את השיטה הנוכחית, אך אסור שהדבר יהיה על גב האזרחים".

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
בשיא המלחמה- חברת אקסטל השלימה את עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר במאה שנים האחרונות בירושלים
חברת אקסטל השלימה את רכישת קרקעות אדמות הפטריארכיה בירושלים מקבוצת...
כמה אתם שווים באמת?
ישראלים שונים מאמריקאים בכך שאינם מודדים את שוויו של אדם...
תלת מימד ומוצר ראשוני
אחד השלבים החשובים ביותר בייצור מוצר ולמעשה השלב הכמעט אחרון...
בכיר השפים הירושלמים, השף עזרא קדם, מצטרף לכשרות צהר
השף המוערך עזרא קדם, סמל הקולינריה המקומית אשר יוצר בימים...
שיתוף פעולה חברתי בין אוניברסיטת רייכמן לבן & ג'ריס - למען שירותי הדם של מד"א
במסגרת השת"פ תוצב עמדת תרומת דם של מד"א וסטודנטים שיתרמו דם...
משחק מגנטים לילדים
אחד החידושים בעולם משחקי הילדים בשנים האחרונות הינו ערכות משחק...
לקראת ט"ו בשבט: נשיא המדינה ורעייתו אירחו חקלאים וחקלאיות ואת נציגי 'ארגון מגדלי הפירות בישראל'
לרגל חג האילנות, אירחו כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו...
מידע הוא כוח – בעולם שבו אתם רוצים לייצר דירוג אשראי איכותי
היכולת שלנו לבנות תהליכי קבלת החלטות גם בתחום הפיננסי היא...
המרכז לגיוס כספים: זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ
חני סודרי, מנכ"לית המרכז: "הזינוק בגידול מתאפיין בהלימה מובהקת עם...
אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית 'אריאל' לשנת 2023
דירקטוריון החברה העירונית 'אריאל', בהובלתו של יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר...