Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הסטוריה בירושלים – סוף סוף אחרי חבלי לידה ארוכים ביצעה הרכבת הקלה אתמול נסיעת מבחן ראשונה

הסטוריה בירושלים – סוף סוף אחרי חבלי לידה ארוכים ביצעה הרכבת הקלה אתמול נסיעת מבחן ראשונה

עידן הרכבת הקלה בירושלים נפתח רשמית: לאחר חבלי לידה של שנים עשתה אתמול הרכבת הקלב בירושלים הסטוריה של ממש: החלה תקופת ההרצה של הרכבת הקלה. הרכבת הראשונה (שני קרונות), יצאה אתמול בלילה מהדפו שבסמוך לצומת הגבעה הצרפתית למספר בדיקות ראשונות על המסילות. בהמשך לבדיקות אלה יבדקו בהדרגה יתר הקרונות והמערכות לאורך כל תוואי הקו האדום- קו הרכבת הקלה הראשון בישראל. הרכבת שיצאה אמש מהדפו נסעה לאורך כ-2 ק"מ עד לאזור גבעת התחמושת ושבה על עקבותיה.

תקופת ההרצה נעשית במקביל לסיום עבודות ההקמה של הרכבת הקלה והיא השלב האחרון לפני הפעלה מסחרית מלאה של הרכבת, הצפויה באפריל 2011. במסגרת תקופת ההרצה ייבדקו 46 הקרונות, כ- 28 ק"מ מסילות (2 מסילות של 13.8 ק"מ) וכ-1000 מערכות שונות.

כנהוג בכל העולם, הפעלה מסחרית של רכבת קלה מתאפשרת רק לאחר שנבדקו כל אחד מהקרונות, כל קטעי המסילות וכל המערכות בפרויקט. הבדיקות מתנהלות על פי הדרישות המקצועיות, לוח הזמנים והפרוטוקולים המובנים של יצרן המערכת, במטרה לוודא עמידה בסטנדרט איכות גבוה בכל הנוגע למקצועיות ובטיחות ההפעלה.

שלב ההרצה יארך כשנה ויהיו בו 3 שלבי בדיקה עיקריים:

בדיקת הקרונות בתחילת התהליך תיבדק רכבת אחת בקטע מוגבל לאורך כביש עירוני מס' 1 בין צומת הגבעה הצרפתית לצומת שמעון הצדיק. בשלב זה רוב הבדיקות יתמקדו במערכות ויעשו כולן במשך כ- 3 חודשים שבמהלכם נראה לרוב רכבת אחת (שני קרונות) הנוסעת הלוך וחזור במהירות איטית ולעתים עומדת באזורים שונים לפרקי זמן ממושכים. בהמשך, בקטע זה, יבוצעו הבדיקות המקדימות של כל  הקרונות הנוספים. משך בדיקת כל קרון יהיה בין שבוע לשבועיים, כך שקרונות יראו במקום לאורך כל תקופת הבדיקות.

בדיקת מקטעים- כשלושה חודשים לאחר הרצת הקרון הראשון, יחלו הבדיקות במקטעים השונים לאורך הקו. בכל אזור יעבור תחילה מתקן בדיקת מסילות על מנת לוודא את תקינות המסילות לפני נסיעת הקרונות. לאחריו יחלו הקרונות בנסיעתם כך שכל אחד מהקרונות יעבור את המסלול המלא מתחילתו ועד סופו. עם הזמן התושבים יראו יותר ויותר קרונות נוסעים במהירות איטית ההולכת וגוברת ככל שתקופת ההרצה מתקדמת.

נסיעות המבחן– עם סיום השלב השני ולאחר שנבדקו כל הקרונות והמערכות בכל אחד ממקטעי הבדיקה, יחל השלב האחרון- נסיעות המבחן שיימשכו 45 ימים ובסיומן תחל הרכבת הקלה לפעול בעיר.

בחברת סיטי פס הזכיינית של הרכבת הקלה מדגישים כי חשוב לזכור, שרכבת קלה היא כלי תחבורה חדש ובלתי מוכר בירושלים. בניגוד למדינות העולם בהן התושבים מורגלים ברכבות קלות, בישראל הן הולכי הרגל, הן הנהגים והן הרשויות האחראיות טרם מנוסים ומכירים את כללי ההתנהגות והתנועה בסביבת רכבת קלה, לכן תקופה זו מהווה תקופת הסתגלות עבור התושבים בה יש לגלות ערנות ולשים לב לכללי ההתנהגות והבטיחות בסביבת רכבת קלה, על מנת להימנע מתאונות.

  

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...
רעיית נשיא המדינה ביקרה בבסיס חיל הים בחיפה
רעיית הנשיא בקשר ספינת הטילים אח״י ניצחון של חיל הים:...
מלון המלך דוד ירושלים מארח את חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנכנס במהלך ביקורו הרשמי הראשון בישראל
נשיא ארגנטינה הנכנס, חאבייר מיליי הגיע עם פמלייתו אמש למלון...
נשיא ארגנטינה לנשיא המדינה: בכוונתי להכריז על חמאס כארגון טרור ולהעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים
נשיא המדינה יצחק הרצוג, אירח היום, יום שלישי, כ״ז בשבט,...
ט"ו בשבט במלונות ibis ירושלים במחירים אטרקטיביים וסיורים ברחבי העיר
מלונות ibis ירושלים מרכז העיר מזמינים את עם ישראל להתרענן...
"למדתי ממך שאפשר לדבר גם ללא מילים" חוגגים 80 לפנחס - ניצול שואה עם מוגבלות אשר מעביר, ללא מילים, הרצאות על חייו, מוגבלותו והדרך להגשים חלומות למרות האתגרים הפיזיים
סיפורו של פנחס, דייר המערך התומך של אלווין בירושלים, שזור...