Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הסיפור העצוב שלא מדברים עליו – אגרנים כפייתיים בירושלים

הסיפור העצוב שלא מדברים עליו – אגרנים כפייתיים בירושלים
קרדיט: Freepik

אנו נוהגים להתייחס אליהם בתור תמהונים. אנשים היוצאים מידי יום אל הרחוב ואוספים אשפה. לא על מנת לשמור על ניקיון המרחב הציבורי, אלא על מנת להביא את האשפה לביתם. מאחורי ההתנהגות הזו שנראית לכם מוזרה ישנו סבל רב. ואם בבניין או הרחוב שבו אתם מתגוררים ישנו אדם כזה, האמת שגם אתם סובלים מדפוס התנהגותו הבעייתי. מסתבר שישנם הרבה מקרים שכאלו בירושלים, כמו גם בכל מקום אחר. מסתבר שישנן גם חברות פינוי דירות המתמחות בפינוי וניקוי דירות של אגרנים כפייתיים, דבר שהוא בלתי נמנע. יש צורך לבצע זאת בגלל הבעיה התברואתית המסכנת את שלום הציבור וגם במסגרת הטיפול באגרן וההליך השיקומי.

ברמת העיקרון פינוי דירות הוא תחום עיסוק המציע שירותים לאלו מאיתנו שיש להם דירה מוזנחת ועמוסה בחפצים. זה יכול להתרחש בנסיבות שונות ולאו דווקא כתוצאה מאגרנות כפייתית. אך כאשר מדובר באגרנות כפייתית הבעיה חמורה וזוהי נישה בפני עצמה. פינוי דירה של אגרן כפייתי דורש הערכות שונה לחלוטין. העבודה שונה מאוד מפינוי דירות אחרות ורוב חברות הפינוי בכלל אינן רוצות להתעסק מזה. בדרך כלל השירות אינו מסתכם בפינוי, יש גם צורך בחיטוי והדברה. החברות אשר בחרו להתעסק בנישה זו ערוכות להעניק גם את השירותים המשלימים.

 

איננו יודעים האם יצא לכם לבקר בביתו של אגרן כפייתי. מספיקה הצצה רגעית על מנת שתרצו להימלט על נפשכם. רק הריח הנורא יגרום לכם להבין מדוע רוב חברות הפינוי בירושלים בכלל אינן רוצות להתעסק מזה. אך מה בעצם כל כך שונה בפינוי בית של אגרן מאשר כל עבודות פינוי אחרת?

קרדיט: Freepik

כמויות אשפה בלתי סבירות – ישנם הרבה בתים עמוסים בחפצים מיותרים ואפילו אשפה. אך כאשר מדובר בבית של אגרן כפייתי יש בו כמויות אשפה בלתי סבירות. ולא רק הכמות, אלא גם מאפייני האשפה. בעוד בבתים אחרים אנו יכולים למצוא בגדים, מוצרי חשמל ועוד כל מיני חפצים שנאגרו במשך השנים – בבית של אגרן אובססיבי אנו מוצאים חפצים המעוררים גועל, חפצים שנאספו בפחי האשפה. קשה להאמין כמה חפצים ואשפה ניתן להכניס לבית אחד. החדרים מלאים עד אפס מקום וערמות האשפה מגיעות עד התקרה. זאת תוצאה של נוהג יום יומי לאסוף חפצים מהרחוב ולהביא אותם אל הדירה. כמות החפצים משתקת את כל תפקודי הבית. לא ניתן לבשל, לא ניתן להתקלח ואפילו אין איפה לישון. אתם תתקשו להאמין שכך אנשים חיים, אבל זו המציאות של אגרנים כפייתיים. מי שעוסק בפינוי דירות בירושלים יכול אפילו לספר לכם על עשיית צרכים על הרצפה מכיוון שחדר השירותים עמוס בחפצים.

 

ישנם מקרים בהם האגרנים מפתחים אובססיה לחפצים מסוג מסוים, כמו אגרנות של נעליים. מקרים אלו עוד נחשבים לקלים. אך המקרים הקשים ביותר הם מקרים בהם נאספת אשפה מהרחוב, אשפה מצחינה ומרקיבה. ישנם גם מקרים מטרידים במיוחד בהם נאספו גוויות של בעלי חיים מהרחוב. אפילו ישנן דירות בהן ישנם חתולים רבים שהוזמנו מהרחוב וחיים בתנאי היגיינה בלתי סבירים.

אתם בוודאי יכולים לתאר לעצמכם את ריח הצחנה הבלתי נסבל. ריח זה יוצר מטרד לא רק עבור מי שנמצא בבית אלא בכל הבניין. סכסוכי שכנים הם חלק בלתי נפרד מהחיים לצד אגרן כפייתי. השכנים מתלוננים בפניו, אך בפועל אין עם מי לדבר. בסופו של דבר השכנים מערבים את הרשויות ומפעילים לחץ לצורך מציאת פתרון. מי שבפועל מתמודד עם הדירה זו חברת פינוי.

 

הקושי להתמודד עם האגרן – עוד קושי בתהליך הפינוי הוא הצורך להתמודד עם האגרן. המצב האידאלי הוא שהאגרן לא יהיה נוכח בדירה. אגרן אובססיבי אינו יושב בחיבוק ידיים ומאפשר לצוות לעבוד. הוא יוצא מכליו, עבורו האשפה היא בעלת ערך והוא צפוי להגיב באלימות. פינוי הדירה צריך להיעשות במסגרת טיפול נפשי באגרן עצמו. חברת הפינוי כמובן אינה מתעסקת בטיפול באגרן, לצורך כך יש את רשויות הרווחה. אך בפועל חברת הפינוי כן עשויה לפגוש את האגרן והדבר יוצר בעיות רבות. חברת פינוי דירות צריכה לגלות את הרגישות הנכונה ולדעת כיצד לרכך התנגדויות. חברות מעטות מסוגלות לעשות זאת. אם לחברת הפינוי אין ניסיון מוכח בנישה זו, חפשו חברה אחרת.

 

התמודדות עם אגרנות כפייתית

כפי שהבנתם מדובר בתופעה בלתי נסבלת שכולם סובלים ממנה. האגרן חי בסבל רב. משפחתו סובלת מהבושה וכל הסביבה סובלת מהמפגעים התברואתיים והסכנות הרבות. יש צורך להכניס את האגרן להליך שיקומי ופינוי האשפה מהדירה הוא חלק בלתי נפרד מהליך השיקום.

על מנת לעקור את הבעיה מהשורש יש לפנות לחברת פינוי דירות בירושלים המנוסה בבעיות מסוג זה. חברה אשר מתמחה בבתים של אגרנים כפייתיים ערוכה להתמודד עם המראות הקשים, הריח הנוראי והעבודה הרבה. החברה מביאה צוות המורגל בעבודות אלו ונעזר גם בציוד מיגון. כך החברה יכולה להעניק מענה מהיר לבעיה. החברה תהפוך את הדירה שכרגע נראית כמו מזבלה עירונית לדירה מפונה ונקייה. לאחר מכן יתבצע חיטוי וניקוי יסודי וכל הבניין יוכל לנשום לרווחה.

אסור להתעלם מהבעיה. צריך להגיש סיוע לאגרנים כפייתיים. הבעיה לא תחלוף אלא רק תחמיר ללא טיפול.

 

שי פינוי אגרנות כפייתית מפנה ברגישות – התקשרו עכשיו – 050-7454504

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה
עורך דין תעבורה בירושלים מתמחה בעניינים משפטיים הקשורים בעבירות תנועה...
תהליך מיוחד לטיפוח העור
טיפול פיגמנטציה בפנים הוא תהליך מיוחד לטיפוח העור שמטרתו להפחית...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
רשת מחסני השוק משיקה את סניף "מחסני השוק בשבילך"- הפורמט השכונתי שלה בפסגת זאב-ירושלים, בהשקעה של מיליוני שקלים
סניף "מחסני השוק בשבילך" בפסגת זאב ירושלים, יושק בתחילת אפריל...
מגילות אסתר: מתנה מיוחדת לכל אירוע
מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות הנכללות בתנ"ך. היא מספרת...
עיצוב פנים הוא לא תמיד מה שחשבתם
אם נכנסתם לבית והרגשתם בו נוח מיד, ראיתם שכל הפריטים...
עסקאות מקרקעין – ההיבט המשפטי
עורך דין המתמחה בעסקאות מקרקעין, בעיקר ברכישת דירות, הוא נכס...
מאמנת כושר אישית בירושלים - אימוני כושר אישיים בכל הרמות! 
מציאת מאמנת כושר אישית המתאימה לכם יכולה להיות משנה משחק...
אילו מצבים נחשבים לנהיגה ללא רישיון
אחד התנאים הבסיסיים לעליה על הכביש ונהיגה הוא שישנו רישיון...
כל מה שצריכים לדעת על עמדות טעינה לרכבים חשמליים
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר מושפע ממגוון גורמים, לרבות...