Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הסכם חדש בין שירות הסרטים הישראלי וסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים יחשוף אלפי קטעים וסרטים היסטוריים לאתר ייעודי שיונגש לקהל הרחב ביוזמת משרד התרבות והספורט ורפורמת הדיגיטציה וההנגשה הציבורית

הסכם חדש בין שירות הסרטים הישראלי וסינמטק ירושלים – ארכיון ישראלי לסרטים יחשוף אלפי קטעים וסרטים היסטוריים לאתר ייעודי שיונגש לקהל הרחב ביוזמת משרד התרבות והספורט ורפורמת הדיגיטציה וההנגשה הציבורית
צילום בר מאייר

במסגרת החוזה שנחתם בין שירות הסרטים הישראלי וסינמטק ירושלים- ארכיון ישראלי לסרטים ובשיתוף משרד ירושלים ומורשת. חומרי הארכיון יעברו הליך דיגיטציה ליצירת עותקים דיגיטליים איכותיים במיוחד במעבדה להמרת סלילי פילם לפורמטים דיגיטליים של ארכיון ישראלי לסרטים. לאחר מכן יעברו החומרים תחקיר היסטורי מקיף  ויעלו לפלטפורמה המתקדמת של ארכיון הסרטים הישראלי אשר הושקה בספטמבר 2020 וכך יהיו נגישים לציבור הרחב לצפייה ללא תשלום בעברית ובאנגלית מכל מקום בעולם. שירות הסרטים הישראלי מצטרף עם אוסף הארכיון החשוב שבידיו לפרויקט.

שירות הסרטים הישראלי במשרד התרבות והספורט החל את דרכו ב- 1956 והציב לעצמו מטרה – לעסוק בנושאי חברה, תרבות, אמנות והיסטוריה ישראלית ויהודית. במשך השנים פועל שירות הסרטים כמרכז עשייה קולנועי חשוב ומפיק סרטים אשר רבים מהם הוקרנו בערוצי טלוויזיה שונים, בארץ ובעולם, וזכו בפרסים ישראליים ובינלאומיים. בין היתר, אחראי שירות הסרטים הישראלי על הפקת סרטי משרד העלייה והקליטה ומשרדים ממשלתיים נוספים.

שירות הסרטים הישראלי מחזיק כ- 4000 פריטים שנאספו לאורך השנים ביניהם:  הסרטים- "בגלל המלחמה ההיא", "ששת הימים", סדרת "העברים", סרטים דוקומנטריים שונים ועוד – "דני ודינה", "בולבול הקבולבול" וקלאסיקות נוספות וסרטים תיעודיים על אישים,שואה, היסטוריה יהודית וישראלית, חגים ועונות בארץ, אמנות, תרבות, ארכיאולוגיה, חברה ועוד. כל אלו יעלו לאתר ארכיון ישראלי לסרטים ויצטרפו לאלפי הקטעים שכבר זמינים לקהל הרחב באתר. לטובת המיזם, העמיד משרד התרבות והספורט תקציב של 3 מיליוני ₪ אשר יושקעו בהמרת הסרטים מפורמטים ישנים לפורמט דיגיטלי מתקדם שיאפשר את הגשתו לציבור הרחב.

צילום בר מאייר

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "הנגשת ארכיון הסרטים הישראלי לקהל הרחב הוא מיזם משמעותי המלכד לתוכו רגעים היסטוריים חשובים ומעוררי השראה. אני שמח על ההזדמנות שיש לנו במשרד התרבות והספורט להוביל את המיזם עם שירות הסרטים הישראלי ובכך לתת ביטוי למורשת ישראלית ארוכת שנים".

רז פרויליך, מנכ"ל משרד התרבות והספורט: "מדובר על פרויקט בעל משמעות חינוכית והיסטורית מן המעלה הראשונה. נכסי צאן הברזל המצויים בארכיון הם אוצרות תרבות יקרים מפז, החקוקים בהיסטוריה הלאומית של מדינת ישראל. מחובתנו לשמרם ולהנגיש אותם למען הדורות הבאים, אנו נמשיך להשקיע ולקדם במיזמים לאומיים וחינוכיים למען חיזוק המורשת הישראלית המשותפת לכולנו".

מנהלת שירות הסרטים הישראלי, דנה גובי: "שנים רבות צוות שירות הסרטים פעל לקדם מהלך של דיגיטציה לאוסף הארכיון. אני שמחה שנמצאה הדרך להוציא את הפרויקט לפועל ולהגשים חלום. אני מודה על שיתוף הפעולה עם סינמטק ירושלים והמשרד לענייני ירושלים ומורשת. יחד, נוכל להנגיש לציבור הרחב בארץ ובעולם ולחשוף את המטמון הוויזואלי השמור בארכיון השירות. במסגרת הפרויקט נוכל להנגיש לא רק את הסרטים השלמים אלא גם את חומרי הגלם של חלק מהסרטים.

 

קישור להורדת קטעים שעברו דיגיטציה (בקישור נמצאים תקצירי הסרטים)-

https://bit.ly/36bxILZ

  • שימוש בקטעים בכפוף לקרדיט

משרד התרבות והספורט/שירות הסרטים הישראלי

לאתר הארכיוןhttps://jfc.org.il/

צילום בר מאייר
צילום בר מאייר
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
פסח במוזאון קסטל
מוזאון הצייר משה קסטל מזמין אתכם לחוויה משפחתית ייחודית ומהנה...
שלוש מדליות זהב, מדליית כסף ושתי מדליות ארד ליקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בתחרות BEST VALUE היוקרתית
זו השנה ה-16 ברציפות שתחרות היין BEST VALUE נערכת לקראת...
תערוכה חדשה בבנייני האומה, ירושלים "אוצרים לרגע" - ילדי ישראל מציירים בזמן מלחמה
למעלה מ-1000 ילדי בתי ספר יסודיים מכלל המגזרים ומכל רחבי...
חדש בירושלים מרכז הקונגרסים בנייני האומה מציין 70 שנה ופותח לראשונה את שעריו לסיורים מודרכים בתערוכות השונות
הסיורים חינם בתיאום מראש! במסגרת חגיגות ה70 יפתח לראשונה מרכז הקונגרסים...
הסטודנט משאנן הנציח את חבר הילדות מירושלים
בטקס מרגש בבית יד לבנים בירושלים השתתפו השבוע משפחות שכולות,...
תערוכת ענק לכבוד ציון 40 שנה לסדנאות האמנים
"האומן 26" ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
תערוכה חגיגית לכבוד 40 שנה לסדנאות האמנים ירושלים: "האומן 26"
ניהול אמנותי: לי היא שולוב אוצרות: הילי וורטמן מויאל, דביר...
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...