Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הסלאם הגדול 2020: גמר אליפות ישראל בספוקן-וורד

הסלאם הגדול 2020: גמר אליפות ישראל בספוקן-וורד
צילום- Netaly Roo

גמר אירועי הפואטרי סלאם ישראל לשנת 2020 יתקיים ב – 14 בינואר, לראשונה באופן דיגיטלי.

מיטב אמני הספוקן- וורד של שנת 2020 יטיחו באוזני הקהל קטעי שירה והצופים ייבחרו באפליקציה ייעודית, מי מבין המשוררים המופיעים יוכתר כאלוף פואטרי סלאם ישראל לשנת 2020 שייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בצרפת.

הסלאם הגדול 2020, אירוע הגמר השנתי של פואטרי סלאם ישראל, מבית תיאטרון האינקובטור,  יתקיים ב- 14 בינואר בהנחיית אריק אבר, באופן דיגיטלי.

השנה בשל מגפת הקורונה התקיימו אירועי עונת הסלאם הגדול 2020, באופו מקוון. בפורמט החדש חובבי הפואטרי סלאם צפו בתשעה שידורים חיים, בשלבי המוקדמות וחצי הגמר ובחרו באפליקציה ייעודית

(דרגו את המשוררים בסקאלה של 1-5) את ששת המשוררים שעלו לשלב הגמר.

כדי ליצור תחושת חיבור בין הצופים בבית למתרחש באולפן, כל שידור מלווה בצ'ט פעיל, בו הצופים, צוות ההפקה וגם המשוררים עצמם מגיבים ומשוחחים.

גם בסלאם הגדול, אירוע הגמר, יבחרו הצופים בדרך זאת מי מבין המשוררים המופיעים יוכתר כאלוף פואטרי סלאם ישראל לשנת 2020 שייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בצרפת.

קרדיט דניאל אליאור

"ההחלטה לערוך את האירוע במתכונת משודרת הייתה לא קלה, אבל הכרחית." אומרת נילי קופלר, אחת ממייסדי הפואטרי סלאם בארץ ומנהלתו האמנותית, "המשוררים שמופיעים על במות הפואטרי סלאם רגילים לפידבק של הקהל, לאנרגיות של הופעה חיה. המעבר להופעה באולפן מול צוות מצומצם היה לא פשוט לרבים מהם. בנוסף, השנה, בגלל מגבלות הקורונה, רק מי שמופיע על הבמה בזמן נתון יכול להיות בתוך החדר, כך ששאר המשוררים ממתינים בחוץ, במסדרון. אין אפילו את הפידבק המינימלי שאפשר לקבל מהחברים שמופיעים לצדך. ההופעה בתנאים האלה דרשה נחישות רבה עוד יותר מכרגיל."

אריק אבר, גם הוא ממייסדי הפואטרי סלאם, מנהלו האמנותי ומנחה האירועים רואה גם את החיובי בשינוי שהכפה עליהם: "שמחתי על ההזדמנות ליצור פלטפורמה חדשה," אומר אבר, "המעבר למדיום מצולם פתח אפיק ליצירתיות חדשה גם למשוררים שמשתתפים וגם לנו, בהפקה. הרצון לשמור את האירוע חי ככל האפשר חייב אותנו לעשות אדפטציה, והיא עובדת היטב גם עבור הצופים בבית, ששולחים לנו סרטונים, שירי הייקו ובדיחות פרטיות שכבר הפכו לקאלט."

 

 

ששת המשוררים שנבחרו להתמודד באירוע הגמר: עמית צפריר, יובל לוי, נעם לביא, רונה טולדנו, לירי בר ואפרת גרבר ארן.

עמית צפריר, בת 29, זמרת, שחקנית, משוררת ויוצרת רב תחומית, בוגרת תואר ראשון מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. משתתפת באירועי הפואטרי סלאם מאז 2014 ואף ייצגה את ישראל באליפות הפואטרי סלאם העולמית בפריז בשנת 2018 ובאליפות העולמית לנשים בטקסס בשנת 2020. מהמקימים של עמותת ביטוי וארגון 'הספוקנוער', במסגרתם מנחה סדנאות ומופיעה בכל הארץ.

יובלוי יובל, בת 29, שחקנית תיאטרון וטלוויזיה, מחזאית וכותבת, מעצבת תלבושות לתיאטרון והפקות, ובעלת מותג וינטאג' DEUS X. התחילה את דרכה על בימת הסלאם כשהייתה סטודנטית בבאר שבע ב-2014. בשלוש שנים האחרונות השתתפה בערבי המוקדמות אך זו הפעם הראשונה שהיא מעפילה לגמר.

נעם לביא:  בן 33, זו השנה השביעית שמשתתף בפואטרי סלאם בכלל ובסלאם הגדול בפרט. בשנת 2016 זכה בסלאם הגדול וייצג את ישראל בסלאם הבינלאומי בפריז. עובד בהיי-טק ואוהד מושבע של הפועל ירושלים בכדורסל והפעול ירושלים בכדורגל (שזו קבוצה בבעלות האוהדים ועל כן כחבר עמותה הוא נחשב מבעלי קבוצת הכדורגל הזו).

 רונה טולדנו – בת 30. בוגרת מכללת תל חי בפילוסופיה, קיימות וחינוך מיוחד. התכנון היה להיות מטפלת, אבל הרצון ליצור אמנות לא הניח לה, ועל כן עזבה את הצפון לטובת לימודי המשחק. כיום היא סטודנטית למשחק שנה ג בבית ספר הדרך. נחשפה אל הפואטרי סלאם בהופעה בפאב הפיטריה שבקיבוץ דן ולפני שנה וחצי הופיעה בסלאם לראשונה. השתתפה גם בסלאם הגדול של שנת 2019 ברידינג 3.

לירי בר, בת 22, כותבת מאז שהיא יודעת לקרוא, התחילה את דרכה על במת הפואטרי סלאם בליין מופעי הנוער בשנת 2014.  בשלוש השנים האחרונות השתתפה בערבי המוקדמות, אך זו הפעם הראשונה שהיא תשתתף בסלאם הגדול והיא מתרגשת במיוחד. במקצועה קופירייטרית ומנהלת סושיאל במשרד פרסום. בנוסף, היא מתחזקת חשבון אינסטגרם וטיקטוק אישיים, אליהם היא מעלה לסירוגין תכנים הומוריסטיים, סאטיריים וכואבים.

אפרת גרבר ארן, בת 34, נשואה +3, עובדת כאנליסטית ומפתחת BI בחברת לייטריקס הירושלמית. התחילה להופיע על במת הפואטרי סלאם לפני כשנה וחצי, שם היא מוצאת מפלט יצירתי מן הטבלאות והמספרים, אם כי גם אותם היא מחבבת.  בעבר היתה אקטיביסטית בעולמות הפמיניזם הדתי, אך מאז שחזרה בשאלה, היא מחפשת את הנישה הפוליטית שלה, ובינתיים עסוקה בעיקר בלגדל את שלושת הפרחחים שלה. יחד איתם, יצרה פודקאסט העוסק בפוליטיקה מנקודת מבטם של ילדים, והוא נקרא "העולם בקטנה".

צילום זיו עמר

"פואטרי סלאם" הוא אירוע שירה מדוברת המבוסס על פורמט אמריקאי שהפך לתופעה בינלאומית. הפורמט הומצא על ידי המשורר מארק קלי סמית בשנת 1984 ובמסגרתו עולים לבמה 6-8 משוררים/ות בכל ערב. כל שיר מקבל ניקוד על ידי הקהל ובסוף הערב מוכתר הזוכה, המשורר עם מספר הנקודות  הגבוה ביותר, שעולה לביצוע קטע נוסף כהדרן.

אירועי "פואטרי סלאם" נערכים כ-30 מדינות ברחבי העולם על בסיס קבוע. בכל שנה מתקיים אירוע בינלאומי אליו נשלח נציג מכל מדינה.

 "פואטרי סלאם ישראל" נוסד ב-2012 והוא פועל כבר תשע שנים בהפקת תיאטרון האינקובטור. האירוע הראשון נערך בירושלים על במת תיאטרון האינקובטור ומאז הפך לתופעה שהתפשטה  ברחבי הארץ כאש

בשדה קוצים. בכל שנה מתקיימים עשרות ערבי פואטרי סלאם ואירועי ספוקן וורד. סביב אירועים אלה נבנתה קהילה חיה, הולכת וגדלה של חובבי הז'אנר, שחבריה באים לצפות ולהשתתף.

בנוסף, מקיים פואטרי סלאם ישראל אירועי תוכן בנושאים ממוקדים, אירועים מוזיקליים וסדנאות כתיבה למבוגרים ולנוער וסדנאות בבתי ספר.

ב-2018 יצא לאור הספר "בקול רם!" – אוסף הספוקן וורד הישראלי הראשון, בהוצאת תיאטרון האינקובטור. האנתולוגיה מאגדת בתוכה מיצירותיהם של כ-50 משוררים מז'אנר השירה המדוברת, לצד סיפורים על אבני הדרך בהתהוות סצנת הספוקן וורד בארץ

בשנת 2019 זכה "פואטרי סלאם ישראל" בפרס ראש עיריית ראשון לציון ע"ש מאיר אריאל ליצירתיות בשפה העברית.

קרדיט צלם MUPERPHOTO

הסלאם הגדול 2020- אליפות ישראל בספוקן-וורד
בהפקת פואטרי סלאם ישראל מבית תאטרון האינקובטור

הסלאם הגדול-  14/1, בשעה 20:30

לרכישת כרטיס:  https://poetryslam.org.il/slam2020/

 

בימוי והנחיה: אריק אבר

הפקה: דניאל וייל, נילי קופלר ואריק אבר

ניהול אמנותי – פואטרי סלאם ישראל: נילי קופלר, אריק אבר

צילום ושידור: Elior's Studio

עיצוב חלל: שחר קדם

עיצוב ואיור: נריה צור ושמעון אנגל, סטודיו דוב אברמסון"

סאונד ותאורה: דניאל סלבוסקי

דיגיטל: דניאל וייל

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן" מתרחבת ופותחת סניף בירושלים בהשקעה של כ – 1 מיליון ₪
 רשת מסעדות הביסטרו: "גרג קיטשן", מקבוצת גרג, מתרחבת ופותחת בימים...
יפן בירושלים הארוקון 2024 - כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יתקיים בפורים בבנייני האומה
במעמד שגריר יפן בישראל השנה יוענקו פרסים לאוהבי אנימה צעירים...
עדלאידע הילדים של ישראל בירושלים, יוצאת לדרך בהפנינג שמח, שיכלול תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו ע"י מוסדות התרבות וילדי ירושלים, למען כל עם ישראל ובסימן אחדות העם
את שיירת בובות הענק יוביל בראש מיצג סמל החטופים 25.3.2024, ט"ו...
פורים ב׳דנוור׳ סטייק האוס, אוכל משובח לצד אווירה שמחה
במסעדת ״דנוור סטייק האוס״ הכשרה למהדרין יחגגו את פורים ב-24.03...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
בנייני האומה חוזרים לפעילות מלאה: מגוון מופעים ופעילויות ב'במת האומה' - חגיגה תרבותית של מוזיקה וקולינריה - פברואר מרץ 2024
בנייני האומה מעדכנים - חוזרים לפעילות מלאה כולל כנסים, ארועים...
הישג משמעותי לירושלים: הפועל לב ירושלים עלתה לחצי גמר גביע המדינה
הפועל לב ירושלים, קבוצת הנשים המרעננת של ליגת העל, עלתה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
"אשרי האיש" תערוכת תמונות קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022)
תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. לא שימושן הפופולארי ככיסויי...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...