Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility MEKOMONET-->

הפארק תת ימי הגדול בארץ יוקם בירושלים

הפארק תת ימי הגדול בארץ יוקם בירושלים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת וצוות גן החיות התנ"כי השלימו בשבועות האחרונים גיוס תקציב של כ- 80 מיליון ₪ להקמת פארק תת ימי ענק בירושלים. את התרומה

המשמעותית ביותר העניקה משפחת רות ודיויד .ס. גוטסמן מניו יורק.

 

הפארק התת ימי הראשון מסוגו בארץ יוקם בשטח ההרחבה של גן החיות התנכ"י בעיר ויהפוך לאטרקציה תיירותית ותרבותית ולמוקד משיכה חדש ארצי ובינלאומי בירושלים.  בפארק התת ימי שגודלו יהיה 6000 מ"ר יוקמו מספר אקווריומים ענקיים שהמבקרים בהם יוכלו לחזות ביצורים הימיים מזוויות שונות ואף להלך בתוך מנהרת מים המקיפה את המבקרים בתוכה ולצפות בעולם התת ימי ב 180 מעלות. קרוב ל- 2 מליון קוב מי ים יכילו המיכלים במבנה האקווריום, עם מערכות מתקדמות לטהור, סחרור , שמירת הטמפרטורה ותאורה שתבטיח את חוויית הביקור מחד ותבטיח את איכות המים ואיכות החיים של היצורים הימיים.

 

שני אקווריומי ענק שיוקמו בפארק ישימו דגש מיוחד על בתי הגידול השונים והמיוחדים של הים התיכון, ואוצרות הטבע הייחודים של ים סוף. בין היצורים המיוחדים שיאכלסו את האקווריומים מצויים גם כרישים, צבי ים, שוניות אלמוגים, תצוגות מדוזות וגם סוסוני ים. בנוסף, כ- 30 אקווריומים נוספים ירכיבו את חוויית הביקור במקום ובין היתר גם מיכלים שיאפשרו קשר קרוב ומיוחד והאכלת הטריגונים הידועים גם בשפה העממית כ"חתולי ים".

  

ראש העיר ניר ברקת אמר כי " ירושלים היא העיר הראשונה שבה יהיו גם ים תיכון וגם ים סוף ויותר לא יוכלו להגיד שאין ים בירושלים. הפארק התת ימי הענק שנקים יהיה אטרקציה חווייתית מיוחדת במינה, שתמשוך אליה מבקרים, תיירים וחוקרים מהארץ ומהעולם".

 

דובר משפחת גוטסמן ציין כי "ההישגים והצלחות של גן החיות התנ"כי והחזון שהוצג לנו ע"י מנכ"ל הגן שי דורון הרשימו אותנו מאד, אנו נרגשים שהפרויקט לא רק שייחנך בנושאי שמירת טבע וקיימות סביבתית, אלא גם יגרום להתפעלות וגילוי מצד המבקרים לקסם והיופי של מעמקי הים. המשפחה שלנו תמכה במגוון תוכניות תרבות , חינוך וסביבה בישראל מאז הקמתה בשנת 1948. אנו נשארים מחויבים לשיפור איכות החיים לכל הישראלים".

  

מנכ"ל גן החיות התנכ"י, שי דורון הוסיף כי "לאקווריום מסוג זה יש חשיבות עליונה מבחינה חינוכית ותרומה משמעותית ייחודית לנושאי שמירת טבע והעלאת המודעות לצורך הדחוף לשמור את הסביבה הימית בישראל כמו גם את בתי הגידול המימיים בתוככי ישראל. סכנת הכחדה מרחפת על מינים רבים ועל בתי גידול מימיים בישראל, שנעלמים במהירות"

 

בנוסף, בפארק התת ימי יוקם מרכז חינוכי להכרת העולם הימי הסובב את ישראל. במרכז יתקיימו פעילויות חינוך, לימוד ומחקר במטרה לשמר את בתי הגידול הייחודיים של הסביבה הימית בישראל, ולתרום לפיתוח המחקר ודור העתיד של שומרי טבע בישראל.

הקמת הפארק הינו צורך חיוני בשמירת הטבע התת ימי בישראל והמגוון הביולוגי הקיים בו ויאפשר שימור והעלאת המודעות לצורך לשמר את אוצרותיהם הייחודיים והצבעוניים של הים התיכון וים סוף ולמנוע את סכנת ההכחדה המרחפת על מינים רבים החיים בהם כיום.

 

את תהליך התכנון של הפארק הוביל פרופ' אבי פרבולוצקי, מבכירי האקולוגים בישראל. במהלך התכנון היו שותפים מדענים בכירים מהארץ והעולם, יחד עם אנשי אקווריומים מרחבי העולם (סינגפור, גרמניה, בריטניה, וארה"ב). ד"ר יהושע שקדי המדען הראשי של רשות הטבע והגנים: "אקווריום מצליח ואטרקטיבי, שימשוך הרבה מבקרים, יהיה הכלי הטוב והיעיל ביותר לקדם את נושאי שימור בתי הגידול המימיים והחינוך בתחום זה בישראל".

 

גן החיות התנ"כי הינו אתר התיירות מהמובילים והמצליחים בישראל ומושך כיום כ 750 אלף מבקרים מידי שנה. הקמת מבנה האקווריום בצמוד לגן החיות- שיאפשר ביקור משולב או נפרד תתרום גם תרומה עצומה לכלכלת העיר בתחום התיירות וכמוקד תעסוקה חדש ומרכזי בעיר. מתחם האקווריום הינו חלק משטח ההרחבה של גן החיות התנ"כי שכולל 150 דונם ויאפשר את פיתוח גן החיות בכיוונים חדשים נוספים.

בהמשך לפעילות ה"ירוקה" אותו מוביל גן החיות התנ"כי בשנים האחרונות (כולל מתקן לטיהור קולחין להשקיה הממוקם בגן, יצור אנרגיה סולארית, מתקן קומפוסט ענק ועוד) גם האקווריום העתידי ייבנה בהתאם ל"קוד הירוק" – ובין היתר גג המבנה הינו גג ירוק מכוסה בצמחייה, שישתלב גם בטופוגרפיה באזור, יוסיף לבידוד המבנה וחסכון ניכר באנרגיה. מערכות המבנה ישימו דגש על חסכון באנרגיה, וכל מערכות המים של המיכלים השונים יחוברו למערכת של טהור מים שיאפשר שימוש חוזר וחסכון ניכר במים. חלק אחר מהגג ייוחד להקמת מערכת הקמת מערכת סולארית להפקת אנרגיה נקייה.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
נשיא המדינה אירח אחיות ואחים מצטיינים ממערכת הבריאות
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, אירחו היום, יום שלישי,...
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית
הפועל לב ירושלים מסכמת עונה היסטורית כמחזיקת גביע המדינה וסגנית...
מתגייסים למענם: רשת מלונות פתאל ועמותת 'נצח יהודה' ביוזמה מרגשת למען פצועי צה"ל והמשפחות השכולות
רשת מלונות פתאל בשיתוף עמותת 'נצח יהודה' יארחו בסוף השבוע...
נשיא המדינה נפגש עם נשיא רואנדה והעניק לו את דיסקית החטופים בקריאה לשחרורם המיידי
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, יום ראשון, כ״ח באדר...
פורום כיתות הכוננות 'הנני' ותנועת הביטחוניסטים תרמו עשרות אפודים קרמיים ליישוב קדומים
מסייעים לקדומים. פורום כיתות הכוננות 'הנני' בשיתוף תנועת הביטחוניסטים העבירו...
Oh My Electric Eye - יצירת מחול בבכורה מאת דנה נעים חפוטה 3 באפריל במחול שלם בירושלים 4 באפריל במרכז סוזן דלל
Eye (העין האלקטרונית שלי) יצירתה החדשה של דנה נעים חפוטה...
הפועל לב ירושלים פותחת את ההרשמה לאקדמיה לכדורסל נערות בחוות הנוער הציוני
למועדון כדורסל הפועל לב ירושלים פרויקט ייחודי לפיתוח שחקניות כדורסל...
13 אותות הוקרה לאזרחים בדואים שהצילו יהודים במהלך ה-7 באוקטובר
במוזיאון ידידי ישראל בירושלים התקיים אתמול ארוע הוקרה ראשון מסוגו,...
יפן בירושלים פריחת הדובדבן הקסומה בגן הבוטני גבעת רם ירושלים
סיורים בין עצי הדובדבן * איך נראה טקס תה יפני...
חדש בירושלים ICC College האקדמיה להפקות אירועים וכנסים בבנייני האומה יוצאת לדרך!
בנייני האומה פותחים לראשונה אקדמיה להפקות להכשרה מקצועית במגוון תחומים...